Problemen Xeonlichten

Joske

Forumguru
Zit er vooraan in Nederland een Skoda verdeler die mij kan helpen mijn garantie loopt nog een jaar.
woon je dicht bij de grens misschien? Bij welke dealer heb je de S3 gekocht dan?

Zijn de units al gecontroleerd? Zitten de rubberen kapjes er achteraan allemaal wel op?

Ik heb wel eens een randje condens na het wassen, maar komt niet in de buurt van deze condensvorming. Bij mij gaat het ook snel weer weg zoals @Corné de Kluijver ook aangeeft is dat wel normaal. Heb het bij de achterlichten ook.

Zoals het bij jou is zou ik niet accepteren. Beetje rare reactie ook van d'Ieteren. Je hoeft toch bepaald geen hogere koplampkunde gestudeerd te hebben om te zien dat dit niet normaal is :sterretjes:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Van Hoften

Forumguru
Helemaal met andere 'collega's' eens: dit is niet meer een beetje te noemen. Ik zou er geen genoegen mee nemen dat het als een (sorry voor het woord...) producteigenschap wordt bestempeld. Je zou zelfs aan kunnen geven dat het gevaarlijk is om zo verlicht te rijden. Xenon verstrooit het licht dan niet op een juiste manier. Tegenliggers kunnen zomaar worden verblind.

B.Stuurder

Forumguru
Ik zag een goede tip: silica gel zakjes, als je van die zakjes die in veel verpakkingen zitten ergens in de lamp kunt krijgen zal dat het vocht enorm beperken.

Dietercaus

Nieuw lid
Ik ook ;) ze hebben bij thuy in Kontich de lichten aangepast en is nu zo goed als weg .. als het dagen aan een stuk is heb ik er nog een beetje last van ..

yorgo

Nieuw lid
Gegroet kan de persoon die zijn lichten bij Thuy in Kontich heeft laten aanpassen mij wat meer informeren en zijn die ook je verdeler M.V.G. Yorgo

Dietercaus

Nieuw lid
Jha ze zijn ook mijn verdeler , ze hebben vanuit de producent van
De koplampen een oplossing gegeven aan d'ieteren
Hiervoor worden een soort van ontluchtingskleppen besteld .
Hierna dremelen ze een stukje uit de achterkant van de koplamp en zetten ze de sleuf /klep erin ... zijn ze een hele dag met bezig .

fireben

Forumguru
pfff ik heb dit ook met mij rapid en bij de dealer zeggen ze is een natuur verschijnsel :bloos::maakmegek: ik zei oh is dat zo haha kan toch niet waar zijn er zitten gaatjes in hier en daar voor de warmte zeggen ze moet overgaan pffffff hoop het maar en ik heb het ook bij me mistlampen en daylight zie hier een paar foto,s ook

Bijlagen

• 20161222_230410.jpg
    20161222_230410.jpg
    736,9 KB · Weergaven: 142
  • 20161205_085027.jpg
    20161205_085027.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 155
  • 20161121_112059.jpg
    20161121_112059.jpg
    1 MB · Weergaven: 147
  • 20161121_112051.jpg
    20161121_112051.jpg
    726,8 KB · Weergaven: 123

B.Stuurder

Forumguru
Jha ze zijn ook mijn verdeler , ze hebben vanuit de producent van
De koplampen een oplossing gegeven aan d'ieteren
Hiervoor worden een soort van ontluchtingskleppen besteld .
Hierna dremelen ze een stukje uit de achterkant van de koplamp en zetten ze de sleuf /klep erin ... zijn ze een hele dag met bezig .
Hobby-Bobby oplossing....

Mijn S3 is in oktober 2015 opgeleverd en heb dat niet hoor. Soms wel een beetje als het echt vies weer is geweest, maar tis er zo weer uit. Je betaald bijna €1500,- voor die neppe xenon lampen, mogen ze goed zijn ook.

michel 66

Nieuw lid
D'ieteren is niet eerlijk. Heb vroeger een GOLF GTD gehad. Uitlaatcollector vervormde steeds en begon zwaar te trillen. Ze vonden dat normaal. Kwam er zo een oude grijze inspecteur langs van hen en bewoog geen moer. resultaat. dealer geraakte gefrustreerd en nam uit eerlijke schaamte de wagen terug over. Nogmaals. d'ieteren speelt het spel niet juist. Vroeger niet, nu nog niet. Hopelijk lezen ze mee. Jou wens ik veel succes met een oplossing.

Dat dacht ik ook ja , hier een paar foto's, sorry het zijn er misschien teveel maar zo hebben jullie een goed Id -)

dit is vaker voorkomend probleem..

Je dealer heeft een vaste handelswijze om dit op te lossen. eerst drogen en afdichtcontrole vd doppen , dan klant weer laten rijden en zo nog een paar stappen , blijft de koplamp nat worden zoals je fotos dan is vervanging onder garantie de laatste stap. Collega van me heeft dit namelijk ook gehad. Gewoon netjes geholpen bij de dealer in nl.

gr

willemk

Senior Member
@yorgo ik zou de dealer nogmaals vragen of ze het willen oplossen. Doen ze het niet dan bestel je gewoon 2 nieuwe koplampen en laat deze door de dealer monteren. Als de factuur dan binnen twee weken op de deurmat valt bel je ze op en zeg je dat ze deze maar moeten steken waar het daglicht niet te zien is. En daarna sturen ze de faktuur maar op naar de importeur. :maakmegek:

Bael

Forumguru
Beste @yorgo staat jouw wagen binnen of buiten? Bij mijn vorige wagen een golf 6 die heeft eens een tijdje buiten gestaan en dan had ik ook last van hevige condens, naar meerdere garages geweest en blijkbaar is dat normaal :shutup:.

Bovenaan Onderaan