Sorry, het was even stil van mijn kant. Ben nog volop aan het oriënteren en proefritten maken. Met de nieuwe Kodiaq helaas nog niet, al heb ik de auto afgelopen zaterdag voor het eerst in het echt gezien bij Ames Skoda te Dordrecht. Mooie facelift en kon goed vergelijken doordat er een huidig model naast geparkeerd stond.
Levertijden gaan waarschijnlijk wel een dingetje worden, maar daarover is al genoeg te lezen in een ander topic...
Tijdens het configureren loop ik tegen een aantal zaken aan, die ik niet goed kan verklaren en graag eerst in het echt wil zien, eer ik ze zou gaan bestellen.
De hemelbekleding in Suedia zwart? Kent iemand dat en is het de meerprijs ten opzichte van "gewoon" zwart, wat ik nu ook in mijn Karoq heb wel waard?
De sportstoelen in volledig leder laten afleveren, of toch in deels leder en deels alcantara. Is dat alcantara in de zomer niet ontzettend warm aan je kont en besmettelijk voor vuil en vlekken ten opzichte van volledig leder? En er zou stoelventilatie in zitten. Is dat een actief systeem, of gewoon geperforeerd leder?
In het pack sleep spreekt men van vloertapijten lounge step. Iemand enig idee wat ik me daarbij moet voorstellen?
Als je de opbergnetten en opbergvakken besteld in de bagage ruimte, dan leveren ze er kofferverlichting bij. Maar dat zal er standaard toch ook wel in aanwezig zijn?
Zou ik in een reeds bestaande Skoda de 2.0 TSI DSG-7 motor eens kunnen proberen denken jullie? Of kan dat slechts alleen in België en/of Duitsland?
Alle premium merken ten spijt, je komt erachter dat Skoda nog steeds niet verkeerd is ten opzichte van de eerder genoemde auto's waar ik interesse in heb. Veel ruimte, vermogen, afwerkingsniveau enz.
En bij alle merken schreeuwen ze van de daken, dat er chip problemen zijn. Bij Audi een levertijd van plus 44 weken, als je een panorama dak wilt hebben. Bij BMW is Harman Kardon niet leverbaar en een draadloze lader voor je mobiele telefoon ook niet. 360 graden camera view, met trekhaak af fabriek? Vergeet het maar....
Keep you guys posted!