Project LED

DeNnZ

Forumguru
heeft er iemand een vervangingslijstje opgesteld bij toeval.
welke "normale" lamp waar vervangen kan worden door led en welke lamp (type nummer)
of iets dergelijks
dit voor Superb bijvoorbeeld van 2010:bloemen:

Ha André,
Ik krijg helaas op een of andere vreemde manier geen emails meer als er een nieuwe post geplaatst is hier. Ik zal even naar mn instellingen kijken!
Maar om even op jou vraag terug te komen, Dat is nou precies de reden waarom ik deze post op heb gezet.
Als je de openings post leest staan daar de vervangers van (nog niet) alle verlichting genoemd.
Als er aanvullingen zijn hoor ik het natuurlijk graag!

ertromp

Forumguru
Iemand al de lampen van de buitenspiegels vervangen?

Volgens Superskoda.com is dit het resultaat:

VOOR:

NA:

Ja: ik heb in mijn O2 FL die exact dezelfde spiegels heeft als de S2 de lampjes in de spiegels vervangen voor losse led lampjes. Stuk goedkoper als de Superskoda oplossing en resultaat is zeker in het donker magnifiek

P1020833.JPG

Chicco_Himself

Forumguru

Chicco_Himself

Forumguru
Bedankt voor de uitleg, dan ga ik me die eens bestellen ;) Zo te zien heb jij de 6500 kelvin-kleurige led's gepakt?
Trouwens wel heel aparte lampjes zeg :deuk:

ertromp

Forumguru
Inderdaad heb ik de 6500K
Hypercolor is wellicht niet de goedkoopste maar wel een goed adres voor led's. Zeker als je een complete set besteld dus ook leds voor binnen ect valt de prijs mee.

Buitenspiegel leds geven geen canbus melding op je dashboard maar als er als je een inferieur type gebruikt en je hangt de auto aan de laptop dan krijg je legio foutmeldingen. Dat geldt ook voor deur en interieur verlichting. Het hangt allemaal in de canbus

Chicco_Himself

Forumguru
Zo, bestelling voor de led's buitenspiegels is verzonden :D Ben alleen nog aan het twijfelen voor wat betreft de kentekenplaatverlichting... Hypercolor heeft ze ook (http://www.hypercolor.de/LED-Kennzeichenbeleuchtung-fuer-Skoda-Superb-3T a €29,50) doch volgens een hier gevonden topic zouden deze ook moeten werken zonder foutmelding ( http://www.leddel.nl/categorie/2949/c5w-buisled-auto-kentekenverlichting-met-canbus-xenon/ a €10). Moet alleen even uitzoeken welke lengte ik nodig heb voor mijn Superb II (36,39 of 42 mm).

EdK

Forumguru
Ben alleen nog aan het twijfelen voor wat betreft de kentekenplaatverlichting... Hypercolor heeft ze ook

Tsja bij hypercolor ben je voor 99,99% zeker dat je geen melding hebt bij Leddel wordt er veel geroepen maar heb je die 99,99% zekerheid echt niet...........

Taffy

Forumguru
Zo, bestelling voor de led's buitenspiegels is verzonden :D Ben alleen nog aan het twijfelen voor wat betreft de kentekenplaatverlichting... Hypercolor heeft ze ook (http://www.hypercolor.de/LED-Kennzeichenbeleuchtung-fuer-Skoda-Superb-3T a €29,50) doch volgens een hier gevonden topic zouden deze ook moeten werken zonder foutmelding ( http://www.leddel.nl/categorie/2949/c5w-buisled-auto-kentekenverlichting-met-canbus-xenon/ a €10). Moet alleen even uitzoeken welke lengte ik nodig heb voor mijn Superb II (36,39 of 42 mm).

@Chicco_Himself Hoop voor je dat deze gaan werken, had een aantal weken terug storingsvrije festoons via Xenonlamp laten komen.....
Maar helaas, zitten nu in mijn make-up spiegel verlichting....
Ik ga nu maar voor de complete vervangingsunits met extra weerstandsblokje
Toch veel succes

Chicco_Himself

Forumguru
Bij hypercolor zit er ook een weerstand bij per led @Taffy.
Citaat: "Der Lastwiderstand muss nur angesteckt werden (steckerfertig von uns vorbereitet). Diesen bitte mit Klebeband oder Kabelbinder vibratiosnsicher in der Heckklappe befestigen."
Mja, we zullen zien, anders krijgen ze hem van mij terug ;)

Martin1985

Actief lid
Nog even een vraag over dat vervangen naar led, stel je krijgt wel de foutmelding in het scherm en je doet hier wel een aanpassing voor in VCDS, dan wordt er ook niet meer gemeld wanneer er wel daadwerkelijk een (led) lamp stuk is? Je zet als het ware deze detectie uit?

ertromp

Forumguru
Nog even een vraag over dat vervangen naar led, stel je krijgt wel de foutmelding in het scherm en je doet hier wel een aanpassing voor in VCDS, dan wordt er ook niet meer gemeld wanneer er wel daadwerkelijk een (led) lamp stuk is? Je zet als het ware deze detectie uit?
Bij de O3 hoef je geen weerstanden te plaatsen als je lampen voor led vervangt je kunt met VCDS of VCP nl. Aanmelden dat je led geplaatst hebt.
Dus geen weerstanden en geen meldingen :D wel melding als led defect is

Chicco_Himself

Forumguru
De bestelling van Hypercolor is binnen! :yeehaa:
Gisteren (toen men weer geopend was na de pasen) een mooie mail ontvangen dat de bestelling verzonden zou worden en vandaag al in huis met DPD.

Hier een 2-tal foto's van:
1 --> de led's met een losse weerstand en nog een weerstand "of-wat-het-ook-moge-zijn" aan de achterzijde van de led's
2 --> ik heb een "klein" gaatje on de behuizing moeten maken om de kabels mooi weggewerkt te krijgen. Gaatje hierna uiteraard weer mooi gedicht ;)

1)

2)

En.... tot nu toe ZONDER foutmelding :D

De led's van de spiegels komen komende week aan de beurt...

Bovenaan Onderaan