Cordoba
Forumguru
Heb je nog een reservewiel met dezelfde bandenmaat?
Omdat de huidige achterwielen uiteindelijk kruislings zijn gewisseld, verwacht ik dat in één van de achterbanden het probleem zit. (De auto trekt nu tenslotte naar de andere kant) Probeer één van de achterwielen te wisselen met het reservewiel (mits dezelfde maat) en kijk welk effect dat heeft. Maakt dat niet uit, probeer dan het andere achterwiel te vervangen door het reservewiel. Het verhaal over het stuurhuis van de monteur is nogal vreemd: dan zou niet na wisselen van de banden het stuur de andere kant op trekken.
Andere mogelijkheid is dat er een verkeerde velg onder ligt (zeker bij een stalen velg, mag je dat niet uitsluiten): als er een stalen velg met afwijkende ET-waarde tussen zit (bijv. doordat ooit een kapotte velg vervangen is door een andere velg met andere ET-waarde) dan staat het betreffende wiel iets meer naar buiten of juist naar binnen afhankelijk van het verschil in ET-waarde, en dat kan ook het 'scheef marcheren' verklaren.
Het lastige is dat je heel erg weinig technische informatie geeft (bandenmaat, bandentype, welke velgen enz) waardoor het heel lastig is om de juiste oorzaak te vinden, zonder de auto te zien.
Omdat de huidige achterwielen uiteindelijk kruislings zijn gewisseld, verwacht ik dat in één van de achterbanden het probleem zit. (De auto trekt nu tenslotte naar de andere kant) Probeer één van de achterwielen te wisselen met het reservewiel (mits dezelfde maat) en kijk welk effect dat heeft. Maakt dat niet uit, probeer dan het andere achterwiel te vervangen door het reservewiel. Het verhaal over het stuurhuis van de monteur is nogal vreemd: dan zou niet na wisselen van de banden het stuur de andere kant op trekken.
Andere mogelijkheid is dat er een verkeerde velg onder ligt (zeker bij een stalen velg, mag je dat niet uitsluiten): als er een stalen velg met afwijkende ET-waarde tussen zit (bijv. doordat ooit een kapotte velg vervangen is door een andere velg met andere ET-waarde) dan staat het betreffende wiel iets meer naar buiten of juist naar binnen afhankelijk van het verschil in ET-waarde, en dat kan ook het 'scheef marcheren' verklaren.
Het lastige is dat je heel erg weinig technische informatie geeft (bandenmaat, bandentype, welke velgen enz) waardoor het heel lastig is om de juiste oorzaak te vinden, zonder de auto te zien.