Radio Swing (Karoq)

Is Skoda zo complex met de informatie rondom de radio systemen en haar mogelijkheden, of snap ik het gewoon niet.

Wat ik zoek is een radio met carkit, de Swing is de standaard radio.
Als ik in de Karoq brochure staat er niets over een carkit, getuige onderstaand plaatje van de Swing (Fabia) zou een Carkit er wel op kunnen zitten.

swing-04.ashx


Op het plaatje van de Swing die in de Karoq zou moeten zitten, zie ik de Phone functie niet terug.
Maar in de beschrijving van de Karoq Ambition staat dat ze een lederen stuurwiel met radio en telefoonbediening heeft.

swing_lg.jpg


Kan iemand mij hier meer over kunnen vertellen, hoe het precies zit?

Ik zit aan het maximum van het te besteden lease bedrag aan opties, dus een upgrade naar een hoger systeem zal denk ik niet lukken.


Natuurlijk zijn opties als Smartlink en DAB+ ook interessant, maar die vallen buiten mijn leasebudget Aftermarket kopen is handiger, dan betaal ik het uit eigen zak en bespaar ik zo de bijtelling.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Natuurlijk zijn opties als Smartlink en DAB+ ook interessant, maar die vallen buiten mijn leasebudget Aftermarket kopen is handiger, dan betaal ik het uit eigen zak en bespaar ik zo de bijtelling.
Aftermarket kopen en in een leaseauto plaatsen. Kan me zo voorstellen dat de LM hier niet blij van gaat worden. Dan zou ik kleine eigen bijdrage kiezen en het lekker mee bestellen.

Voor telefonie zul je er een BT module bij moeten nemen. Dan kun je hem idd pairen en kun je hem ook gebruiken voor je telefoon.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Maar de vraag is of tegenwoordig niet in alle Skoda’s (dan wel voor TS in de Karoq), ook bij de radio Swing, een carkit standaard is. Smartlink kan achteraf maar dat is duurder.
 

Japanese Power

Donateur
In de specs kun je het idd niet genoemd vinden. Vind het niet meer dan logisch dat het erin zit maar waarom wordt het dan niet genoemd. Denk toch een belletje naar de dealer / Skoda NL.
 

Bakboord1

Forumguru
Smartlink viel mij nogal tegen en is erg beperkt. Ik zou mijn geld hiervoor in de zak houden en informeren of dit niet via vcds vrijgegeven kan worden.

Wat kan een leasemij er op tegen hebben als je zelf een andere radio plaatst en de originele voor inleveren terugzet?

Nu is het trouwens wel zo dat bij mijn radio (tiguan) ik knopjes heb op de radio die ik niet kan gebruiken (voice en smartlink).
 

Rallye

Forumguru
Voor het geld dat Smartlink af fabriek kost en om op de toekomst voorbereid te zijn, zou ik het laten activeren. Zeker op een Swing (kan Smartlink op de Swing?) kan het je een navigatiesysteem schelen. Bovendien vind ik niets zo ergerlijk als een menupunt in mijn radio die het niet doet.
@Bakboord1 : dat Smartlink niet via VCDS kan worden aangezet is al vaker besproken hier.

Pas nog met een collega meegemaakt. Koopt een demo-Golf 7. Auto wordt afgeleverd en zowel App-Connect (Smartlink van VW) als voice-command zijn niet geactiveerd. Kosten om die alsnog te doen: €500,- Heb je dus én een menupunt in je Discover Media dat het niet doet én zit je een knop op het stuur aan te kijken die niet functioneert.
 
Mij vraag is, met name, of er nu wel/geen carkit op de swing zit, de informatie die ik terug kan vinden spreekt elkaar tegen.
 

Japanese Power

Donateur
Mij vraag is, met name, of er nu wel/geen carkit op de swing zit, de informatie die ik terug kan vinden spreekt elkaar tegen.
Aangezien de Karoq nog maar net in de showroom staat en er nog geen Karoq gebruikerservaring aanwezig is hier op het forum zou ik zoals ik al eerder aangaf even je dealer / Skoda NL contacten. De info die je in de folder/www kunt vinden is idd nogal summier.
 

Rallye

Forumguru
Grappig. Staat hij ook niet op de lijst met extra’s?


Edit:
En hoe werkt Carplay met Siri dan? Op de Swing is immers Smartlink mogelijk? Tenminste op de Kodiaq.

Zie https://www.century.nl/skoda/modellen/kodiaq

“Ook in het koppelen van de auto met de smartphone zet de ŠKODA KODIAQ een belangrijke stap voorwaarts. SmartLink, met Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM en SmartGate, is optioneel beschikbaar voor het basis infotainmentsysteem Swing. SmartLink is standaard voor de meer geavanceerde systemen. De Phonebox met inductief opladen koppelt de smartphone aan de dakantenne en laadt het toestel slim op.”

Zie wel de folder: https://forms.skoda.nl/~/media/Form...O1501-01 Prijslijst KAROQ 290x160 CR1 v8.ashx

537A2377-9D4E-40BE-A7DB-E9737B6EFDD3.png

Dan heeft de Ambition hem dus niet. De Style heeft ook de Bolero en niet de Swing. In de folder wordt ook Smartlink niet genoemd in combinatie met de Swing.

Even op de Duitse site gekeken. Daar moet je als je op een Karoq Ambition Smartlink wilt hebben ook een Bolero, Amundsen of Columbus bestellen......
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Een Amundsen op een Ambition kost €1.050. Een Bolero (=Amundsen zonder navi) kost €530. Dan heb je wel bluetooth en wel Smartlink en kun je navigeren met Apple Kaarten (via Carplay) of Google Maps/Waze (Android Auto).

Extra bijtelling is dan maximaal 52% van (25%*€530), per jaar natuurlijk. Zou ik liever doen dan een after market carkit zelf betalen....
 

Japanese Power

Donateur
Aan de andere kant, hoeveel radio swings worden er nog besteld?
Denk bitter weinig. Tegenwoordig is navi af fabriek de standaard.

Waarom kan er op een Swing niet standaard en BT-verbinding voor carkit en auto-streaming worden geleverd.
Waarom ben je dan verplicht een duurdere variant kiezen met navigatie terwijl er voldoende alternatieven voor navi zijn die net ze goed/zelfs beter en een stuk betaalbaarder/of zelfs gratis zijn.

Je zult als consument maar niet de financiële middelen hebben om altijd maar de duurdere optie te nemen...
Vind het niet altijd even fideel vanuit de producent ri. de consument.
 

EdK

Forumguru
Heren hebben jullie nu niet door dat je met die Karoq bedonderd word ( in A'dam hebben we er een ander woord voor )

een reservewiel ( thuisbrenger ) gewoon opeens 130 eurie was voorheen rond de 70 eurie !?
DAB+ gaan we nog steeds opeens 100 eurie extra voor betalen
Voor de unilak wit moet je opeens 190 eurie betalen en blauw is 0 eurie
Ja en dat steelgrey noemen ze nu opeens een speciale lak zodat ze er ook extra eurie voor kunnen rekenen.
Stond een tijdje terug nog bij bepaalde modellen onder de unilak en zonder een meerprijs....
een neerklapbare rugleuning 90 euro, kom op hoe verzinnen ze het ?
Varioflex achterstoelen voor 400 euro, tjsa bij de RR en Yeti was het gewoon all in bij de Ambition
Een safety pakket voor 450 euro, maw een paar plofzakken voor de achterstoelen , voorheen standaard in Yeti
Climatronic voor 490 euro wat normaal in een ambition uitvoering standaard was
Amundsun 1050 euro en dat is nog zonder DAB+ want dan mot er nog ff 100 eurie bij.

Moeten we nog even doorgaan ?
En dan praten we wel over een ambition uitvoering hoor, en niet over een Active uitvoering !
Met dit laatste zou ik nog deels vrede kunnen hebben met de optielijst omdat je dan voor een kale versie kiest....

Nee Skoda prijst zich lekker uit de markt op deze manier, of ze willen van hun oude klanten af en willen alleen nog maar nieuwe klanten hebben die dit kunnen en willen betalen....
Wel die digitale tellerunit die nog moet komen zal dan ook wel in de optie lijst terecht gaan komen en reserveer maar vast 2500 eurie ervoor want daar zal het heel erg snel naar toe gaan lopen, als het er al niet overheen zal gaan.....
 

leon-cupra

Forumguru
Wel niet bij VAG hoor, je kunt het van fabriek af krijgen in een actiemodel zoals bij mijn Fabia Drive maar anders kun je er ff ruim 1000 eurie voor neertellen...
bedoel eerder dat velen het navi al bovenaan op de aan te vinken optielijst zetten. Denk dat er nog weinig wagens geleverd worden zonder originele navi, zeker in de iets duurdere wagens. Bij een fabia of dergelijke zal het uiteraard minder voorkomen.
Is tegenwoordig ook al de eerste vraag bij wederverkoop. "Zit er navigatie in???"
 
Bovenaan Onderaan