Radio Swing (Karoq)

leon-cupra

Forumguru
Tsja daar zat het helaas ook standaard in....... had ik de keuze nog maar gehad......
Dan had er nu weer een ZENEC ingezeten....
bestaat toch niet meer voor de huidige generaties skoda's.bij skoda zijn het nu nu aparte modules hé.

EdK

Forumguru
digitale display bij VW was 530€.
Oké en IS nu ?

Wat ik wil zeggen is dat de prijzen en de Ambition die standaard toch al redelijk was aangekleed nu flink is uitgekleed en om er een Ambition oude stijl weer van te maken je veel extra's euries opeens kwijt bent....
Kwam er achter dat de DAB+ optie in een fabia opeens 110 eurie is en in de karoq 100.....
En ga me nou niet vertellen dat er verschil zit in die DAB units......

Rallye

Forumguru
Waarom ben je dan verplicht een duurdere variant kiezen met navigatie terwijl er voldoende alternatieven voor navi zijn die net ze goed/zelfs beter en een stuk betaalbaarder/of zelfs gratis zijn.

Zoals ik hierboven al zei: de duurdere variant (bij de Karoq is dat de Bolero) heeft ook geen navi. Inderdaad wel vreemd en verwarrend dat er zoveel verschillende varianten van de radio's met dezelfde naam zijn (Swing met (Kodiaq) of zonder (Karoq) Smartlink bijvoorbeeld.)

Stewie

Senior Member
Oké en IS nu ?

Nog steeds hetzelfde. Mijn wagen is een dikke maand in bestelling.

Ik vind de ambition Octavia 3 die ik heb nu toch niet dik aangekleed.
Volgens mij zat DAB wel in 1 of ander pakket.

Heb skoda redelijk snel links laten liggen, als een Passat highline goedkoper is dan een Superb Style kijk ik wel naar de VW...

CDK

Forumguru
Heren hebben jullie nu niet door dat je met die Karoq bedonderd word? Skoda prijst zich lekker uit de markt op deze manier
Het is het moederconcern een doorn in het oog dat Skoda het best verkopende merk van de hele VAG groep is. Er is halverwege vorig jaar gecommuniceerd dat Skoda onderdelen duurder moet gaan inkopen om minder concurrerend te zijn voor Audi en VW. Dit is een logisch gevolg. Aan de andere kant creëert men schaarste om de prijs op te drijven en minder kortingen te moeten geven om zodoende procentueel gezien toch nog wat extra pleuro’s binnen te harken.

EdK

Forumguru
Het is het moederconcern een doorn in het oog dat Skoda het best verkopende merk van de hele VAG groep is.
Ja @Corné de Kluijver ik weet van dit verhaal... maar hun reactie hierop is mijn inziens ( het duurder maken van een B merk ) dat het averechts gaat werken.
Ze jagen hun vaste klanten straks één voor één weg en krijgen er klanten voor terug die totaal niet merk gebonden zijn.
Mijn inziens ga je als concern juist kijken van waarom loopt die afdeling zo goed en de andere niet ?
En ga je bij de niet goed lopende delen dus juist de boel aanpakken....
Maar goed we gaan het beleven met de volgende modellen en misschien is Dacia dan wel zover doorontwikkeld dat dat het nieuwe alternatief gaat worden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Aan de andere kant creëert men schaarste om de prijs op te drijven en minder kortingen te moeten geven om zodoende procentueel gezien toch nog wat extra pleuro’s binnen te harken.
Dat heet gewoon marktwerking.
En zolang we niet verplicht worden om een bepaald merk of type te kopen, staat het de consument vrij om iets anders te kiezen. Dus niet klagen over die onverlaten die extra euro's willen binnen"harken" maar gewoon op zoek naar iets anders.
Uiteindelijk zal de wal altijd het schip keren - oftewel: ze komen er dan vanzelf wel achter waar de grenzen liggen...

Hetzer

Forumguru
Zojuist even gebeld, kort gezegd dit was het antwoord:
De Swing heeft geen carkit.

niet standaard, je zult wel een telefoon pakket (bediening via stuur) kunnen bij bestellen, dan is het wel mogelijk via de Swing, dat is zo bij de F-3, zal ook wel bij de Karoq zijn

Rallye

Forumguru
@Hetzer Volgens de configurator niet. Dan is het dus of een Parrot inbouwen of een Bolero bestellen. Evt. voor €1.000 meer dan de gewone Ambition een Ambition Business met standaard Amundsen, maar bij een Business krijg je minder inruil zo heb ik altijd begrepen.

Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Als je al het minimale model moet nemen omdat je anders buiten je leasebudget komt zou ik eerder voor bijvoorbeeld een octavia gaan en daar een business model kiezen. Dan heb je veel meer opties en luxe dan een minimale karoq...

Japanese Power

Donateur
Dan heb je veel meer opties en luxe dan een minimale karoq...
Deels mee eens. Ik heb dezelfde keuze moeten maken voor een OC3FL met alle denkbare opties of een iets minder “complete” Kodiaq. Ben toch heel blij met mijn iets minder “complete” beer. En aangezien je op elke hoek van de straat een OC3 ziet rijden en de Karoq komende jaren zeker geen doorsnee auto zal zijn snap ik het dilemma van @Speedmusic .

Mettes

Forumguru
In België kan men comforttelefonie(bleutooth) op de Swing configureren (ambition-versie)
Optie kost 270 euro.

Bakboord1

Forumguru
Ik ken de huidige configuratie niet maar ik zou of iets anders wegstrepen dat puur voor de looks is en zorgen dat de upgrade er komt. Wellicht kan je leasemij nog iets doen of je aangeven voor welke prijs de auto moet worden ingekocht en mag je zelf onderhandelen met de dealer.

Mettes

Forumguru
Bij onze pas geleverde Fabia MC was dit ook niet standaard hoor.
Bediening aan het stuur enz hebben ook als optie moeten aanvinken.(in combinatie met Bolero)
Waarschijnlijk is het antwoord "verkrijgbaar maar niet standaard".

EdK

Forumguru
Bij onze pas geleverde Fabia MC was dit ook niet standaard hoor.
Tsja daartegen is het bij de Fabia Drive uitvoering weer wel standaard samen met de Amundsun Navi
Alleen tsja DAB+ is dan weer een optie van 100 en nu 110 eurie....

jongetje

Forumguru
Deels mee eens. Ik heb dezelfde keuze moeten maken voor een OC3FL met alle denkbare opties of een iets minder “complete” Kodiaq. Ben toch heel blij met mijn iets minder “complete” beer. En aangezien je op elke hoek van de straat een OC3 ziet rijden en de Karoq komende jaren zeker geen doorsnee auto zal zijn snap ik het dilemma van @Speedmusic .
Dat hangt af van de opties die je erbij krijgt. Ik zou geen kale auto nemen waar al geen Bluetooth carkit meer vanaf kan, ik zie dat de bolero voor €530 bij te kiezen is met Bluetooth of voor 1000euro meer de business uitvoering. Dan heb je meteen de Amundsen, regensensor, climatcontrol, verwarmde buitenspiegels, 17inch velgen, parkeersensoren voor etc.

Bovenaan Onderaan