Radio Swing (Karoq)

Het probleem is dat mijn werkgever en/of leaseplan een maximum van €1.500,— heeft voor opties en daar niet van afwijkt. Met een kleur, trekhaak en varioflex zit ik aan dat bedrag, een bolero is hierdoor niet mogelijk.

Het enige alternatief is de ambition business, hierdoor zal mijn eigen bijdrage 30% hoger uit uitvallen en moeten we ons afvragen (gezin van 5) of dit het waard is.

Belangrijkst overweging, waarom Karoq:
De Karoq heeft achterin een rechte zithoek van de benen, dit in tegenstelling tot stations/sedan modellen, hierdoor ontstaat er meer ruimte voor drie paar benen.

Ons alternatief is de Toyota auris Station, deze heeft geen tunnel Bij de zitplaatsen achterin en hiermee dus meer beenruimte voor onze drie kinderen.

De Octavia is ruimer, maar met drie kinderen achterin is die tunnel een enorme sta in de weg.

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ons alternatief is de Toyota auris Station, deze heeft geen tunnel Bij de zitplaatsen achterin en hiermee dus meer beenruimte voor onze drie kinderen.

Ik kom uit Toyota (17x) en kan je op voorhand vertellen dat je op een Auris TS geen optie is voor je, ik heb hiervoor zelf 5 jaar Prius Wagon gereden en een weekend lang een Auris TS als demo te leen gehad. Kleiner dan een Prius, en dus nog kleiner dan een Octavia. Als je gaat voor (been)ruimte en met name op de 2e zitrij kom je bedrogen uit. Als een Auris je 2e optie is, zet dan de Karoq uit je hoofd en ga voor een lekker aangeklede Octavia.

Ik zal hieronder mijn post uit het Toyota Hybride Forum reposten, dan weet je een beetje mijn optiek.

De bevindingen:
• De beenruimte is echt dramatisch. Als ik met m'n 1.93 voorin zit heeft m'n dochter van 12 achterin al geen bewegingsruimte meer over bij haar benen.
• De hoofdruimte achterin: sorry, maar mijn vrouw met haar 1,73 M zit links en rechts achterin al tegen de dakstijl aan, en met uitstappen stoot je spontaan je hoofd tegen de deurstijl.
• De achterportieren zijn dermate krap dat je behoorlijk lenig moet zijn om hier makkelijk in/uit te stappen.
• De stoelgeleiders van de voorstoelen lopen dermate ver naar achteren door over de bodem dat je daar achterin telkens ruzie mee hebt.
• De kids zijn nu 12, 10 en 4, als we hier 5 jaar mee mogen rijden zijn ze 17, 15 en 9, dat wordt steeds meer ruzie om de nu al spaarzame ruimte van de achterbank.

Natuurlijk zijn er ook positieve punten:
• Zit voorin is prima, rustig en overzichtelijk dashboard, verlichting overal netjes in lijn (zelfde kleur).
• Zelfde motor als in m'n Prius Wagon maar deze komt in de Auris veel meer tot z'n recht, reageert sneller op het gaspedaal, stuurt directer en voelt gewoon prettiger aan. Hierin zie je dat het verschil in gewicht een groot effect heeft bij eenzelfde motor.
• Ideale kofferbak, lekker ruim.

Klein muggenzift dingetje:
• Jammer dat de armleuning in het portier lager ligt dan de daarwerkelijke zit, ook na het afstellen van de stoel en ook dat de hoogte van de deur-armleuning anders is dan de midden-armleuning.

Ik kan er kort en krachtig in zijn: het wordt hem niet.
Helaas, helaas, het model is mooi en de uitvoering is supercompleet, maar om nu 5 jaar met kromme tenen (lees: benen) achterin zitten, daar ga ik spijt van krijgen. Dus de zoektocht gaat verder, en ik ga voorzichtig zeggen dat ik momenteel op een punt ben gekomen dat ik na 17 Toyota's op rij toch buiten de deur bij een ander merk ga kijken...

CharlesTucker

Forumguru
De Octavia is ruimer, maar met drie kinderen achterin is die tunnel een enorme sta in de weg.
Voor wat het waard is, we hebben zelf twee kinderen (12 en 16), maar we hebben inmiddels ook al een aantal keren naast de kinderen m'n (volwassen, maar niet groter dan onze dochter van 16) schoonzus meegenomen op vakantie. Dat waren flinke vakantietochten (enkeltje Oostenrijk, retourtje Normandië en retourtje Cornwall). Alle bagage in de auto, onder het afdekzeiltje, twee volwassenen voorin, twee kinderen en een volwassene achterin, geen klachten gehoord, ook niet over die tunnel, ging allemaal prima. Zo'n Octavia is verbazingwekkend ruim.

Japanese Power

Donateur
Een beslissing op financieel aspect zul je uiteindelijk zelf moeten maken. Daar kunnen wij hier allemaal honderd meningen over hebben maar de jouwe telt...

Hoe meer je post hoe meer ik het idee hebt dat je te ver boven je financiële kunnen aan het kijken bent.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Dank voor de antwoorden, @CharlesTucker ik ben wel wat kleiner, 1,80, maar de aurus zal ik zeker nog eens passen met de kinderen erbij. Heb zelf ook een Prius gereden, fijne auto en meer ruimte achterin de Peugeot 407 SW die ik daarvoor heb gereden.

@Japanese Power, het is niet zozeer boven financiële kunnen, maar heb ik het er voor over of niet en dat is inderdaad een eigen afweging.

@Peter-036, mijn 2 centen, met de varioflex komt ook de oprolbare hoedenplank, een groot voordeel ivm de hond. Dan maar een parrot carkit.

Maar een swing zonder Bluetooth is natuurlijk waardeloos, volgens mij ook nog zonder cd-speler. Althans dat lees ik ook niet terug.

Rallye

Forumguru
Zelfs bij de Bolero en de Amundsen zit geen CD-speler meer. Persoonlijk heb ik ook meer met de USB-aansluiting die er gelukkig wel standaard is en waar ik in 2012 bij mijn vorige RS nog fors extra voor moest betalen. De Amundsen speelt ook lossless (Flac) af, dus hoef je de CD-speler niet te missen. Scheelt ook weer mensen die al rijdend CD’s wisselen....

Met een Parrot of Bury (zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/radio-bluetooth-hansfree.34804/page-2#post-741524) kun je ook via bluetooth muziek afspelen.

Bakboord1

Forumguru
Bij mijn tiguan zit er nog een unit in het dashboardkastje. Volgens mij is mijn navigatie dezelfde als de admundsen dus is de kans groot dat je dan nog wel een cd-speler hebt. De navigatie staat namelijk op een sd-kaartje.

Rallye

Forumguru
Nou, TS kijkt naar een Swing, dus een goedkopere radio dan de Amundsen/Bolero (of jouw Discover Media in de Tiguan). In mijn Octavia (uit 2015) zit een MIB2 Amundsen, die in de Octavia niet met CD-speler wordt geleverd (wel met twee SD-kaartlezers, waarvan één bezet is door de navi-SD-kaart).

Ik kan mij niet voorstellen dat zo’n eenvoudige Swing in een Karoq dan wel een CD-speler heeft. @Speedmusic : ga er maar vanuit dat er geen CD-speler inzit, of vraag het na!

EdK

Forumguru
met de varioflex komt ook de oprolbare hoedenplank,
Weet je dat heel zeker !!!???
Tot heden is het zo dat bij bank de oprolbare hoedenplank geleverd word en bij de varioflex stoelen juist de vaste hoedenplank.....
Had namelijk de varioflex stoelen in de Roomster en de Yeti en vaste hoedenplank
En bij me eerste Fabia1 combi en bij deze Fab 3 combi heb ik weer bank en de rol hoedenplank....:pieker::jaja:

Afgelopen week proefgereden met een vaste bank deze had een vaste hoedenplank. Vorige week een varioflex bij heron Purmerend gezien deze was oprolbaar.

Bovenaan Onderaan