Rammelend geluid

Hallo , heb positief en minder positief nieuws.
Auto donderdag naar garage geweest, men heeft koppeling enz nagekeken daar zijn geen problemen uit naar voren gekomen. Alleen is de versnellingsbak niet open geweest aangezien pon hiervoor geen toestemming heeft gegeven.
Heb aangegeven hier niet blij mee te zijn en voor de gein dat ze de versnellingsbak van de leen Jeti maar in mijn octavia moeten zetten, het schakelen alleen is al een wereld van verschil en geen bijgeluiden .

Zodra ik weer meer info heb laat ik het hier weten

Foppurb

Actief lid
Al meer bekend? Mijn druklager is niet helemaal lekker en deze rammelt wat bij vrijloop maar soms trap ik de koppeling in en dan rammelt hij nog een klein beetje..

Helaas nog niet. Rammelen is nog steeds aanwezig. Hij moet bijna voor de 60000 km beurt, dan gaan ze de olie van de versnellingsbak wisselen en filteren, als er wat gevonden wordt sturen ze dat op naar pon. Vindt wel dat hij moeilijker gaat schakelen.

Als ik meer weet dan laat ik het zekere weten.

Troebels

Actief lid
Ik merk toevallig ook een piepend geluid met het draaien aan mn stuur. Dit is dus een "probleem" lees ik hier? Ik begon alweer aan mijzelf te twijfelen (ben nogal een zeikerd met dit soort geluidjes)

Heeft lang geduurd, de 23e gaat hij naar de garage voor de 60000 beurt. Dan kijken ze of er slijpsel in d olie van de versnellingsbak zit.
Dus nog ffe geduld, hoop dus volgende week meer te horen.

Bij de beurt op de 23e was geconstateerd dat er wat aan de hand was. Dag ervoor had ik hem ingeruild voor leenauto en bij het stoppen bij de garage was het geluid deze keer goed te horen. Dus afspraak gemaakt voor de week erop, zou aanstaande maandag zijn, dan zou de versnellingsbak gedemonteerd worden en gecontroleerd.
Helaas kan deze afspraak voorlopig of zelfs niet meer doorgaan, heb afgelopen week een aanrijding gehad en de leasemaatschappij weet nog niet of de auto gemaakt gaat worden, hebben nog geen exacte kosten opgave gehad maar schadebedrijf gaf aan dat de kosten tussen de 8000 en 9000 euro liggen. Zou het jammer vinden was een fijne auto, ze verwachten aan eind van aankomende week meer te weten of hij gemaakt mag worden of niet.

Update:
Mijn auto is gerepareerd, afgelopen vrijdag opgehaald aan eind van de dag.
In weekend erachter gekomen dat cruiscontrol, achterruitenwisser en acherruitsproeier niet meer werken.
Maandag ging ik op weg naar mijn werk toen gaf de auto aan controlleer koelvloeistof, terug de oprit op. Motorkap open, koelvloeistof nagenoeg op.
Dus eers naar de dealer in Oss, auto kon meteen blijven en men gaat meteen de bak verwijderen en repareren.

Heb mijn auto terug.
Problemen zijn opgelost, wat ik begrepen heb is dat de koppeling compleet vervangen is. Heb hem nu 1,5 dag terug en lijkt allemaal goed te werken, koppeling werkt soepeler en geen afwijkend geluid te horen. Laten we hopen dat het zo blijft.

Bovenaan Onderaan