Rallye
Forumguru
In Skoda's zit een aantal systemen die Volkswagen ook gebruikt. Deze worden MIB genoemd. Tot medio 2015 MIB1 (de Rapid is ooit begonnen met de oude navi's van Volkswagen, met name de Amundsen+, Volkswagen-naam RNS315. Vanaf medio 2015 is de MIB 2 ingevoerd, meteen ook in de Rapid en de Fabia. Deze radio's/navi's heten Bolero (een Amundsen zonder navi), Amundsen en Columbus (die laatst zit volgens mij niet in de Rapid). Bij VW heten de Amundsen en de Columbus Discover Media cq. Discover Pro. De MIB2 versie van de Amundsen heeft een groter scherm dan de MIB1 en heeft (in principe) de mogelijkheid tot Smartlink. Bij de Rapid is het dus opvallend dat, ondanks dat de Amundsen (of Bolero) het wel aangeven, Smartlink niet achteraf te monteren is.
In de gefacelifte versie van de Octavia zitten nieuwe versies van de Amundsen en de Columbus. Ik ben niet zeker of dezé MIB3 worden genoemd......
In de gefacelifte versie van de Octavia zitten nieuwe versies van de Amundsen en de Columbus. Ik ben niet zeker of dezé MIB3 worden genoemd......