Rapid verlagen of niet?

andreleeflang

Nieuw lid
Kun je het verlagen oo weer ongedaan maken? Ik rijdt private lease en ik moet de auto na afloop weer origineel inleveren.

Ridley

Forumguru
Je kunt ze ook gewoon laten zitten, geen mens die dat merkt hoor. Heb je ook geen kosten voor het weer terugbouwen.

edero

Forumguru
Toch weet ik niet hoe ze er in het geval van Private Lease over denken als je ze laat zitten :pieker:
Maar het contract zal voor 2 of 4 jaar zijn, wie dan leeft, wie dan zorgt is mijn idee :koffie:

Altos

Banned
De reden waarom ik het niet ga doen (maar wel wil) is omdat de LM in mijn geval expliciet verboden heeft door derden de auto te laten verlagen, alleen de dealer is gemachtigd.
Absurd verhaal natuurlijk, want ze dragen aan dat als er iets gebeurd m.b.t. een ongeluk en /of vreemde slijtage aan de banden dat ze mij aansprakelijk houden ivm het veranderen van de set-up, bij de dealer niet.
Zelfs mijn dealer vond het onzin maar zit natuurlijk vast aan zijn/haar prijzen.
Ik had het @Antera graag gegund, maar dit risico ga ik niet lopen.
Dan maar in Cross stand blijven rijden :(

0ri0n88

Forumguru
Sinds wanneer is leasen een voordeel?
Maar die verlaging staat de rapid echt goed :D dus ik zeg: doen!

Altos

Banned
Idd, voor €300,- verschil (meer dan bij Antera) is het zo gepiept bij de dealer, voor mij niet aantrekkelijk maar als je dit ook van te voren weet niks aan de hand.
Idd, wéér een nadeel, sjonge, verdorie, heb ik ff pech...
Ik weet exact wat PL me meer kost dan het gunstigste geval van kopen wanneer je mazzel hebt en alles goed gaat maar goed, ieder voor zich, bedankt voor de extra heads up...
Echter is me dit de €300,- extra niet waard.
Dit alles puur ter info uiteraard.

0ri0n88

Forumguru
Nee geintje natuurlijk, als particulier rijder ben je zoals bekend veel beter en goedkoper af ;)
Dat dacht ik ook altijd maar heb niks tegen PL sterker nog het is een prachtige vinding om nieuw en onbezorgd te rijden alleen vind ik de maandtermijnen best wel behoorlijk zeker als je een beetje auto wilt en dat zou het mij niet waard zijn maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk....

Rosinfield

† In Memoriam
Dacht eerlijk gezegd dat het over "gewoon" lease ging. Maar PL lijkt me hooguit interessant wanneer je eea niet (grotendeels) ineens zelf kunt ophoesten. En dat "onbezorgd" is natuurlijk eigenlijk ook onzin. Want waarom zou ik nu niet onbezorgd rijden; omdat ik zelf wat peanuts dingen moet regelen of in de gaten houden?

0ri0n88

Forumguru
@Rosinfield ben ik maar gedeeltelijk met je eens gelukkig is het een forum ;) maar wel :ot:
PL is idd heel handig als je niet genoeg financiele middelen op dat moment hebt. Onbezorgd is het wel degelijk want op het tanken na is alles geregeld ( onderhoud, vervangend vervoer,verzekering,wegenbelasting etc) Particulier kopen betekent alles zelf regelen en na de garantietermijn ben je compleet verantwoordelijk dus persoonlijk vind ik PL wel "onbezorgder" maar vooral ook duur je mag geen modificaties doen en je wordt geen eigenaar. Daarnaast met dat soort maandtermijnen hou je (voor iedereen anders) niet veel over dus ben je hoogst waarschijnlijk continu gebonden aan dure lease contracten.
Maar evengoed heeft niet iedereen even 20 ruggen liggen om een nieuwe bolide te kopen dus ik kan het compleet begrijpen als men het wel doet en ook al zou je wel het geld hebben is het ook je goed recht om het te doen en om de zoveel jaar weer een nieuwe uitzoeken vinden sommige ook fijn.
ik bedoelde alleen dat leasen prive of zakelijk in mijn opinie gewoon niet per definitie een voordeel is maar vooral gemak en zorgeloos rijden. Prima toch;)

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
O ja, ik zeg ook niet dat het niet prima is hoor. Alleen zie ik niet zo de last van het zelf moeten regelen van wat kleinigheden. Maar let's go back on topic idd.

Bovenaan Onderaan