Rapid verlagen of niet?

MarcoO2

Forumguru
Een Skoda verlagen? Mijn antwoord: altijd! Standaard staan alle Skoda's in mijn ogen veel te hoog op hun poten. Ziet er niet uit en een wegligging als een spreekwoordelijke dweil. Het monteren van een set Eibach Pro veren heeft mijn O2 zowel qua looks en weglegging enorm verbeterd. Voor de kosten hoef je het ook niet te laten. Totale kosten, inclusief uitlijnen, bedroegen bij mij ca. 350 euro.
Helemaal mee eens! Ook ik heb mijn O2 direct bij aflevering laten verlagen door de dealer. Ziet er stukken beter uit en rijdt ook zo.

 

Noord26

Forumguru
Zit er nog een duidelijk verschil tussen het sport onderstel van de dealer (-15mm) of een Eibach kit?
 

paultie

Forumguru
Wat ik zag voor de rapid is dat de eibach pro-kit 30 mm verlaagd.
Mogelijk is de 15mm verlaging van een MAD kit???

Volgens mij is het wel duidelijk zo. Verlagen die spaceback met een eibach set.
Nu nog even kijken hoeveel het kost en wanneer we het gaan uitvoeren.
 

Noord26

Forumguru
Ik had het sport onderstel op de auto. Dat zou hetzelfde zijn als waarop oa een Greenline uitvoering staat. 15mm schijnbaar.
 

MarcoO2

Forumguru
Ok, ik had het niet af fabriek besteld, maar voor aflevering door de dealer laten doen. Misschien zit daar het verschil.
 

michelover

Forumguru
Voor de Spaceback staan deze veren in de prijslijst Eibach 30/30 € 585 inclusief montage of MAD 20/30 € 535 inclusief montage. (ZS 5JA 001A/B of ZS 5JA 000A/B)
 

lawewing

Forumguru
Ik heb het altijd zo begrepen dat de Greenline modellen 15 mm verlaagd zijn en dat overige modellen 30mm verlaagd kunnen worden met verlagingsveren van bijvoorbeeld MAD of Eibach (met de standaard dempers).
 

CDK

Forumguru
klopt, greenlines en OEM sportonderstellen is -15mm achteraf is -30mm mogelijk of indien je al -15mm hebt nogmaals 15mm lager door bijvoorbeeld Eibachs te monteren
 

Skodatek1

Forumguru
Dit is ook een optie natuurlijk (KW3 Clubsport)
1395350_446296402142099_1188261698_n.jpg
 

paultie

Forumguru
In duitsland niet zo'n probleem maar met al die 'kuilen' in nederland denk ik toch echt wat te laag ;)

Alleen al bij ons in de straat 4 van die enorme kuilen.

Maar wel een mooie wagen zo verlaagd.
 

Antera

Donateur
een sportonderstel / Greenline = OEM verkorte veren -15mm
En specifiek verlaagt onderstel dealer = -30mm Eibach

Je kan ook een KW schroefset plaatsen of net als mij een streetcomfort set. Verlaging maar toch comfi.

Ben even in conclaaf met Eibach voor de juiste veren en de juiste Prijs
 

s-line

Forumguru
[q="Skodatek1, post: 336648, member: 8142"]Dit is ook een optie natuurlijk (KW3 Clubsport)
1395350_446296402142099_1188261698_n.jpg
[/quote]
Zo hoort het!!
 

erto171

Actief lid
bij m'n Fabia II combi TSI raakte de twinnyload houder op de trekhaak altijd de grond bij het wegrijden van af een verhoogde afrit, bij de hoogstaande kont van de Rapid heb ik er geen last meer van !:nono:
 
Laatst bewerkt:
als je zou verlagen.
en zeker van bent met der tijd niet lager wil gaan !

h&r steken.
zijn 1 van de beter op de markt en
body roll zal al veel beter zijn.
 

Antera

Donateur
als je zou verlagen.
en zeker van bent met der tijd niet lager wil gaan !

h&r steken.
zijn 1 van de beter op de markt en
body roll zal al veel beter zijn.

H&R is helaas niet altijd de betere onder de mogelijkheden de veren zijn vaak stug omdat H&R de veren niet eerst door en door test en dan pas op de markt te brengen.Het komt bij H&R zelfs voor dat er in de loop der tijd aanpassingen worden gedaan aan de veren omdat deze niet aan de verwachtingen voldoen. Er komt dan vaak een -1 of -2 achter het onderdeelnummer te staan.

EIbach test de sets door en door alvorens deze op de markt te zetten en voldoen dan ook altijd 100% aan de verwachtingen kwa comfort enz
 
Bovenaan Onderaan