Ratel bij optrekken en olieverbruik

andrehj

Forumguru
Zie mijn eerste reactie (2e post in dit topic): Ik vraag me nog steeds af wat de kilometerstand en het bouwjaar (+ modeljaar) van de S2 van @joba is...
Dat is van belang voor mijn statistieken (zodat ik weet wanneer (en of? (heb MJ2012)) ik ook ooit hiervoor aan de beurt kom).

joba

Nieuw lid
Oh ja, vergeten andrehj, alsnog bij deze : bouwjaar 2010, motorcode cdaa, 133 k gereden. Moddeljaar weet ik niet, hoe kan im die opzoeken?

s-line

Forumguru
Als ze de distributie doen wordt ook de kettingspanner vervangen en ben je de ratel ook kwijt.

joba

Nieuw lid
Top, ik ben dan redelijk overtuigd dat ik dan over een week weer probleemloos van m'n autotje kan genieten :jaja:

Ik houd jullie op de hoogte!

RogerS

Forumguru
Hartog Tuning zou pas oktober kunnen (!).
Dan heeft Hartog Tuning het wel erg druk. Bij 4 auto's in de week en uitgaande van 1 maand vakantie zijn dat ruim 32 auto's in de planning! En dan nog durft PON te beweren dat het incidenten zijn... Pfff.

@joba : succes met de reparatie en een fijne vakantie met de caravan.

Beedeewee

Forumguru
Hallo @joba
Ik heb vorig jaar m'n ketting van m'n octavia uit 2010 bij dit bedrijf laten vervangen.
Ook vanwege een ratel. Daarna nooit meer problemen gehad vwb m'n ketting. Dus geen zorgen over dit bedrijf wat mij betreft.
Ik weet niet of je met 2 auto's heen gaat, maar op zich kun je je ook goed vermaken ik het stadje Geldermalsen zelf.
Succes ermee, en als je toevallig nog nieuwe banden of velgen zoekt ben je bij hem ook aan het goede adres. Heb mijn huidige velgen daar toen ook aangeschaft.

Zie hier mijn topic over m'n ratel.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/tsi-ratel.26892/

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Dan heeft Hartog Tuning het wel erg druk. Bij 4 auto's in de week en uitgaande van 1 maand vakantie zijn dat ruim 32 auto's in de planning! En dan nog durft PON te beweren dat het incidenten zijn... Pfff.

@joba : succes met de reparatie en een fijne vakantie met de caravan.
Ze zullen naast motor revisie ivm olieverbruik ook wel ander werk hebben....
Dat bedrijf doet meer als dat alleen;)

ertromp

Forumguru
Mooi zo wat concurrentie op die specifieke revisiemarkt.
Wel zou het mooi zijn als wat meer specifiek inzicht kwam in wat exact gedaan wordt voor welke prijs en welk fabrikaat vervangingsmateriaal gebruikt wordt

RogerS

Forumguru
Mooi zo wat concurrentie op die specifieke revisiemarkt.
Wel zou het mooi zijn als wat meer specifiek inzicht kwam in wat exact gedaan wordt voor welke prijs en welk fabrikaat vervangingsmateriaal gebruikt wordt
Volgens mij duidelijker dan Hartog het op de website aangeeft kun je het niet hebben.

andrehj

Forumguru
Oh ja, vergeten andrehj, alsnog bij deze : bouwjaar 2010, motorcode cdaa, 133 k gereden. Moddeljaar weet ik niet, hoe kan im die opzoeken?
Thanks voor de info. Modeljaar kun je aflezen uit je chassisnummer (10e karakter, A=2010, B=2011, C=2012 etc), maar ook uit de productiedatum. Als de auto is geproduceerd voor week 22, is het 2010, daarna 2011.

Schippersss

Forumguru
Het wordt TSC De Betuwe in Geldermalsen. Hartog Tuning zou pas oktober kunnen (!).

Reinigen van kleppen etc is idd evt meerwerk, maar TSC verwacht dat dat niet veel hoeft te zijn. Boel ligt dan al uit elkaar. Het gaat me inmiddels ook niet alleen meer om de totale kosten, moet gewoon goed gerepareerd worden en voor de vakantie. En TSC heeft in ieder geval voor de zuiger revisie al een hele nette prijs. Mn eigen garage rekent 5000 euro, maar dan inclusief hele nieuwe cilinderkop. Volgens TSC is dat zeer waarschijnlijk niet nodig.

Met de reparatie (zuiger revisie plus eventueel reinigen van kleppen / bougies / ...) gaat dus als het goed is (fingers crossed) olieverbruik verhelpen en zorgen (met eventueel wat meerwerk) dat ie weer netjes op vier cilinders loopt.

Blijf ik met een onzekerheid zitten over de ratel, bij het optrekken. Kansje dat dat ook automagisch verholpen is (distributie wordt ook bij de revisie vervangen). Maar hebben jullie enig idee? Het is een lichte ratel, heel kort (enkele seconden), bij het optrekken in lage toeren.

Dus dan gaan de zelfde zuigers weer terug erin? Zal wel voor deze prijs. Olie verbruik is dan wel opgelost tot volgende 133k. Daarvoor weg doen.

Jewepe

Forumguru
@joba
Hou ons op de hoogte hoe het gaat. Ben zeer benieuwd. Enne ............................ veel veilige en plezierige kilometers toegewenst. Maar dat zal wel lukken met een S2 die loopt als een zonnetje.

• Leuk
Waarderingen: joba
Bovenaan Onderaan