Het wordt TSC De Betuwe in Geldermalsen. Hartog Tuning zou pas oktober kunnen (!).
Reinigen van kleppen etc is idd evt meerwerk, maar TSC verwacht dat dat niet veel hoeft te zijn. Boel ligt dan al uit elkaar. Het gaat me inmiddels ook niet alleen meer om de totale kosten, moet gewoon goed gerepareerd worden en voor de vakantie. En TSC heeft in ieder geval voor de zuiger revisie al een hele nette prijs. Mn eigen garage rekent 5000 euro, maar dan inclusief hele nieuwe cilinderkop. Volgens TSC is dat zeer waarschijnlijk niet nodig.
Met de reparatie (zuiger revisie plus eventueel reinigen van kleppen / bougies / ...) gaat dus als het goed is (fingers crossed) olieverbruik verhelpen en zorgen (met eventueel wat meerwerk) dat ie weer netjes op vier cilinders loopt.
Blijf ik met een onzekerheid zitten over de ratel, bij het optrekken. Kansje dat dat ook automagisch verholpen is (distributie wordt ook bij de revisie vervangen). Maar hebben jullie enig idee? Het is een lichte ratel, heel kort (enkele seconden), bij het optrekken in lage toeren.