reacties op mijn xenon's

reacties op mijn xenon\'s

goede morgen,

moest vanmorgen redelijk vroeg (03.30 u) naar duitsland. ben helemaal happy met de fabrieks xenon's die ik heb, maar volgens mij delen de mede weggebruikers dit plezier niet echt.
Niet alleen tegenliggers, maar ook sommigen die ik voorbij ben gereden waren volop aan het knipperen.

Heeft iemand van jullie hier ook wel eens last van? Zijn de xenon's van Skoda echt zo irritant? /forum/images/graemlins/grin.gif

Groetjes,

Tweety

Re: reacties op mijn xenon\'s

Maar nee joh /forum/images/graemlins/24.gif da's van jaloezie en bewondering /forum/images/graemlins/24.gif

ja natuurlijk. dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
vraag me alleen af hoe ze m'n auto konden zien in het donker terwijl ik met dik 220 km/h voorbij vloog. hehehe /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Ralph

Lid

Ik had exact dezelfde reacties van mijn medeweggebruikers. Heb bij de garage de stand van de xenonlampen laten checken, deze bleken bij aflevering véél te hoog afgesteld!!

Zit er bij xenon lampen geen wieltje op het dashboard om de hoogte bij te stellen. Overigens komt het vrij irritant over als er felle lampen met 220 km/u langs komen. Ik zelf denk dan daar heb je weer zo'n patser.

zal bij het eerstvolgende bezoek aan de dealer de stand van de lampjes eens laten controleren.

hoezo patser, in dld kan je je nog enigszins uitleven qua snelheid en bovendien rijden er steeds meer auto's met xenon. vind dit niet patserig, wel als men daar nog eens de mistlampen bij aanzet of het welbekende knipperlicht.

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: tweety2305</font><hr />

Heeft iemand van jullie hier ook wel eens last van? Zijn de xenon's van Skoda echt zo irritant? /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Niet specifiek van Skoda, maar gewoon in het algemeen. Ik vind het heel akelig licht om in te kijken, rechtstreeks of via de spiegel. Combineer dat met het feit dat xenon zijn intrede heeft gedaan in de duurdere klasse, kortom bij chauffeurs die er heel graag voorbij willen, en het klassieke kiftscenario is geboren.

VEEJAY

Forumguru

Ja, ik krijg in duitsland meer geknipper dan hier in NL. Zeker daar waar het omgevingslicht een stuk minder is lijken de xenons nog feller.

Mag er toch vanuit gaan dat ze bij de aflevering toch wel even worden gecontroleerd op juiste hoogte?
Heb ze namelijk nu zelf ook net twee weekjes en ben er dolblij mee maar wil natuurlijk niet irrant zijn voor mijn medeweggebruikers welke gewoon halogeen hebben /forum/images/graemlins/grin.gif

Erikje

Actief lid

volgens mij valt er weinig te controleren aangezien xenon altijd automatische hoogteinstelling moet hebben. Heb zelf overigens nog geen negatieve reacties op mijn xenon's gehad.

Erikje

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: tweety2305</font><hr />

redelijk vroeg (03.30 u)

[/ QUOTE ]

toen lag ik net in bed

In 2 weken heb ik tot nu toe 2 seiners gehad; 1 keer een tegenligger op onverlichte weg en 1 keer in het voorbij gaan op de snelweg. Ik ga er maar vanuit dat sommige mensen zich er aan storen maar dat de Xenon's wel goed staan afgesteld.

Overigens wel een gaaf gezicht, je ziet hem constant de hoogte corrigeren bij een drempel of heuveltje.

geloof dat het voor sommigen inderdaad lastig is, maar dan zien ze je in ieder geval aankomen. er zijn helaas nog steeds van die super chauffeurs (m.n. in dld) die ineens naar links schieten met 100 km/h.

bmw heeft ook xenon verlichting die te hoog lijkt afgesteld, maar je ziet ze zo vaak, dus het zal toch wel goed zijn.

zal het in ieder geval in de gaten houden en desnoods een keertje extra naar de dealer rijden.

greetz,

RSTDI

Actief lid

Hetzelfde probleem gehad. Het o punt van de Xenon staat te hoog ingesteld van af de fabriek. Na een bezoek aan de dealer dit laten verhelpen ( wordt met de computer bijgeregeld) en daarna worden de koplampen op de gewone manier afgesteld.

Frankie

Actief lid

@Tweety

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
vraag me alleen af hoe ze m'n auto konden zien in het donker terwijl ik met dik 220 km/h voorbij vloog. hehehe

[/ QUOTE ]

heb jij die auto niet ook net pas ? is ie al ingereden ?? /forum/images/graemlins/smile.gif Dik 220 lijkt me trouwens ook een tikkie te positief gesteld, niet ??

Ik heb nooit last gehad met mijn Xenons...

___JC___

Forumguru

Hier ook een tevreden Xenon-rijder zonder seiners om me heen.
Bijkomend voordeel is trouwens ook dat de linkerbaan lekker schoonveegt als je met Xenon aan komt zetten.
/forum/images/graemlins/489.gif

En ruim 220 p/uur op de teller moet wel lukken aangezien een 2.0TDI standaar al 215 loopt.
Die van mij moet ik nog een keer proberen in duitsland maar ik verwacht dat ie op de teller richting 240 gaat (225 echte kilometers).

Frankie

Actief lid

ik bedoelde ook 220 ECHTE km's.... die teller km's zijn alleen voor de sterke verhalen /forum/images/graemlins/smile.gif

Matra_Murena

Actief lid

Misschien last van vuile koplampen?? Dan kan het ook heel irritant verstrooien dat xenon. Ik heb er ook een hekel aan, aan die xenon wagens. (niet dat er veel voorbij mij komen maar toch) omdat het gewoon irritant fel licht is, vooral op tweebaanswegen of wanneer je een viaduct of iets dergelijks passeerd, want dan rijd de wagen met xenon achter je op een andere hellingshoek als jijzelf en schijnt dat licht recht je mik in.

octofreak

Actief lid

Heb ook af fabriek Xenon maar geen problemen hoor met ' jaloerse' automobilisten.
Ik denk toch wel dat er in jouw geval iets aan de hand is.
Zou even langs de dealer gaan.

Frankie

Actief lid

Ik heb VEEL meer last van idioten met slecht afgestelde verlichting of grootlicht dan van xenon auto's..

@Matra_Murena

als ze niet aan je voorbij komen blijf je er natuurlijk last van hebben !!! /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan