reacties op mijn xenon's

Re: reacties op mijn xenon\'s

In ieder geval hebben jullie even veel plezier van de goedkopere aftermarket Xenon..... toppie

Frankie

Actief lid

@ericpeeke

hoe ziet die aftermarket xenon er eigenlijk uit ? Ik bedoel, is de lens hetzelfde ? Of is het reflectie xenon ?

Just curious....

Ericpeeke

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

@ericpeeke

hoe ziet die aftermarket xenon er eigenlijk uit ? Ik bedoel, is de lens hetzelfde ? Of is het reflectie xenon ?

Just curious....

[/ QUOTE ]

Het is reflectie-xenon: vervanging van de gloeilampjes door gasontladings-buisjes. Ik heb wat foto's gemaakt:

P1020267a.JPG

P1020266a.JPG

P1020269a.JPG

Zier er dus anders uit dan wat de website van Skoda voorspiegelt: daar staan foto's van de af-fabriek xenons (met lenzen). Voor € 500,- incl. inbouw kun je dat natuurlijk niet verwachten. Maar een beetje misleidend is het wel.

Marketing mensen zijn ook allemaal boefjes....

Maar het verschil zie je nauwelijks. Hoe is het met het lichtopbrengst? En met de lichtbundel?

De af-fabriek xenon's hebben 1 grote bundel over heel de weg heen en niet zoals confentionele lampen 2 bundels van de units.

Ericpeeke

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaTDI</font><hr />

Marketing mensen zijn ook allemaal boefjes....

Maar het verschil zie je nauwelijks. Hoe is het met het lichtopbrengst? En met de lichtbundel?

De af-fabriek xenon's hebben 1 grote bundel over heel de weg heen en niet zoals confentionele lampen 2 bundels van de units.

[/ QUOTE ]

De lichtopbrengst is geweldig, ik denk goed vergelijkbaar met af-fabriek xenon. Ik gebruik in het donker eigenlijk nooit meer mijn groot licht.
De verdeling van de lichtbundel zit denk ik een beetje in tussen standaard gloeilampen en orginele xenons. Je hebt natuurlijk een minder scherpe verdeling van het licht (met lenzen is dat beter te doen). De licht-donker grens is minder scherp, en je hebt ook meer strooilicht dan bij het lens-systeem. Maar de lichtbundels lopen mooi in elkaar over, en het overige verkeer heeft er denk ik ook geen last van. In de vier maanden dat ik de O2 nu heb, heeft welgeteld één keer een tegenligger geknipperd. Ik rijd altijd met lichten aan.

Frankie

Actief lid

@ericpeeke:

Maarre, heb je dan ook ergens van die hoogspannings trafo's ingebouwd gekregen ? zijn de lampen gewoon in de houder van de H7 geklikt ? Is misschien nog wat voor op de 14 jaar oude nissan van mijn vriendin /forum/images/graemlins/smile.gif GEINTJE !!

Ericpeeke

Actief lid

@ericpeeke:

Maarre, heb je dan ook ergens van die hoogspannings trafo's ingebouwd gekregen ? zijn de lampen gewoon in de houder van de H7 geklikt ? Is misschien nog wat voor op de 14 jaar oude nissan van mijn vriendin /forum/images/graemlins/smile.gif GEINTJE !!

[/ QUOTE ]

Als dat zou kunnen! /forum/images/graemlins/wink.gif Omdat xenon op hoogspannig werkt, moeten er inderdaad ook een paar extra dingen ingebouwd worden (starter, spanningsomvormer). Ik meen ergens gelezen te hebben dat de losse lampjes iets van 100 euro kosten. Hoe de inbouw is gegaan, en of ook de houder is vervangen weet ik niet; heeft de dealer allemaal voor aflevering gedaan.

VEEJAY

Forumguru

14 jaar, valt mee... De auto van mijn vriendin is 17 jaar! (toyota corolla)

Frankie

Actief lid

@eric_peeke

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ziet er dus anders uit dan wat de website van Skoda voorspiegelt: daar staan foto's van de af-fabriek xenons (met lenzen). Voor € 500,- incl. inbouw kun je dat natuurlijk niet verwachten. Maar een beetje misleidend is het wel.

[/ QUOTE ]

die foto toont de Xenon op een O1 !! zeker slordig, maar dat is de hele site van Skoda !! :-/

[piiieeep], had weer ns niet goed gekeken !! Inderdaad, de 2e foto toont de originele Xenons van de O2. Dan moet de eerste foto een Fabia zijn.. Inderdaad erg slordig ja.. MAAR, waarom zou aftermarket Xenon goedkoper zijn, maar er EXACT t'zelfde uitzien /forum/images/graemlins/smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ericpeeke</font><hr />

@ericpeeke:

[/ QUOTE ]

Als dat zou kunnen! /forum/images/graemlins/wink.gif Omdat xenon op hoogspannig werkt, moeten er inderdaad ook een paar extra dingen ingebouwd worden (starter, spanningsomvormer). Ik meen ergens gelezen te hebben dat de losse lampjes iets van 100 euro kosten. Hoe de inbouw is gegaan, en of ook de houder is vervangen weet ik niet; heeft de dealer allemaal voor aflevering gedaan.

[/ QUOTE ]

Wel vreemd als die lampen zo duur zijn. Van de week bij de dealer gezien dat een doosje reserve lampjes traditioneel en Xenon maar EUR 1 verschillen, maar ik weet niet of deze speciaal voor af-fabriek Xenon verlichting is.

aLo

Nieuw lid

Het setje reservelampen voor een Xenon auto bevat geen reserve Xenon koplampen, slechts reserve knipper, achter en remlichten.

Gisteren voor de eerste keer met mijn nieuwe RS in het donker gereden. Jezus, wat een ellende. Zowat elke auto die ik tegen kwam en bijna elke auto die ik passeerde begon als een gek op me te knipperen. Ik zag zelf trouwens ook wel dat ik de eerste vijf meter voor mijn auto helemaal niet verlicht had en meer de verkeersborden op vier meter hoog aan het verlichten was dan de weg.

Typisch geval van 'oeps, vergeten naar te kijken bij de afleverbeurt' lijkt me. Inmiddels met de dealer gebeld, ik kan terecht wanneer ik maar wil. Ga morgen of overmorgen even langs om e.e.a. juist af te stellen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: aLo</font><hr />

Het setje reservelampen voor een Xenon auto bevat geen reserve Xenon koplampen, slechts reserve knipper, achter en remlichten.

[/ QUOTE ]

Ik heb de doosjes zelf niet gezien, alleen de prijzen, ik geloof je dus direct!

Als ze EUR 100 kosten, dan word het inderdaad een behoorlijk prijzig setje... ben dan ook blij dat de kosten direct naar de lease maatschappij gaan....

Ericpeeke

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaTDI</font><hr />

Als ze EUR 100 kosten, dan word het inderdaad een behoorlijk prijzig setje... ben dan ook blij dat de kosten direct naar de lease maatschappij gaan....

[/ QUOTE ]

Vroeger, toen ze nog zeldzaam waren werd verteld dat Xenon-lampen een heel autoleven mee zouden gaan, maar in de praktijk blijken ze toch maar zo'n 5-10 keer langer mee te gaan dan gewone gloeilampjes (maar misschien heeft dat ook te maken met de verwachte levensduur van een Mercedes S-klasse /forum/images/graemlins/wink.gif). Maar goed, als je de prijs van een setje xenon-buisjes vergelijkt met 5 setjes Philips Nightguide valt die 100 euro toch wee mee /forum/images/graemlins/2133.gif

Pim

Lid

Tsja, 5 jaar terug heb ik een tijdje een zwarte Vectra Combi 2.2DTI Sport Edition gehad met standaard Xenon (auto was een vergissing, ik beloof dat ik het nooit meer doe).Gaat eerst links een Xenon-pit stuk (240 gulden), 3 weken later de rechter (240 gulden). In die tijd gingen osram en philips net van de blauwe naar de nieuwere witte lampjes, dus had ik een blauwe aan de ene kant en een witte aan de andere, geen porem, dus klagen bij garage en lease maatschappij, alsnog de blauwe voor een witte vervangen.
Ben je toch blij met een lease-bak, je zal prive even deze Xenon-pech moeten betalen. Krijg je een waas voor je ogen waar geen lichtbundel meer wat aan kan doen.

Bovenaan Onderaan