reacties op mijn xenon's

Dutch4x4

Senior Member
Re: reacties op mijn xenon\'s

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Bijkomend voordeel is trouwens ook dat de linkerbaan lekker schoonveegt als je met Xenon aan komt zetten.

[/ QUOTE ]

Komt dat niet door die oogverblindende grille? /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Ik heb er ook een hekel aan, aan die xenon wagens. (niet dat er veel voorbij mij komen maar toch) omdat het gewoon irritant fel licht is

[/ QUOTE ]

Hihi, helemaal mee eens - maar vooral met het gedeelte tussen haakjes. /forum/images/graemlins/super.gif /forum/images/graemlins/1439.gif

Off-topic: de smiley-afkorting voor Magere Hein is niet voor niets O1 met een dubbele punt ervoor... /forum/images/graemlins/grin.gif

sunnyboy

Senior Member

Dit is m'n tweede auto met Xenon en ik vindt het een genot om te hebben.
Met deze auto nog geen reacties gehad van mede weggebruikers over verblinding.
Maar laat in ieder geval even de lichthoogte checken.
Bij m'n vorige auto heb ik ze ietsje lager af laten stellen, BMW ja. Overigens heb je met SUV met Xenon wel meer last ivm de hogere bouw van dat soort voertuigen.

___JC___

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Bijkomend voordeel is trouwens ook dat de linkerbaan lekker schoonveegt als je met Xenon aan komt zetten.

[/ QUOTE ]

Komt dat niet door die oogverblindende grille? /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Ja dat zal het zijn, iedereen laat me erlangs omdat ze benieuwd zijn wat die embleemloze Xenonvoerende zwarte kar is die achter ze rijdt.

Anders moet je voorop je Fiesta een sticker met 'PAS OP 4-2-1' uitlaat in spiegelschrift plakken. Helpt ook wel denk ik... /forum/images/graemlins/473.gif

klopt inderdaad dat ik mijn auto net heb, maar er staan toch al weer tuim 2000 km op (gaat veel te snel).

moet inderdaad toegeven dat de 220 wellicht niet helemaal kloppen, maar volgens mijn tomtom was het toch tegen de 212 km/h.

Overigens nog wel een tip voor diegenen die ook zo'n last hebben van regen tijdens een snelweg rit (en dan met name het gebruik van de ruitenwissers): neem Ombrello !!! dit werkt echt perfekt. Als je sneller rijdt dan ca 60 km/h "vliegt" het water van je voorruit. Als je harder rijdt (en hoe harder het regent) hoef je je ruitenwissers zelfs helemaal niet meer aan te zetten.
Op ebay is wel iemand te vinden in dld die dit verkoopt.
Misschien hebben anderen hier ook ervaring mee; ik vind het geweldig spul en het blijft ook nog eens tot 8 maanden werken.

groetjes,

VEEJAY

Forumguru

shell heeft toch ook van die doekjes? Ik weet de naam even niet meer. Maar het werkt goed en best lang. +/- een maand

Dutch4x4

Senior Member

Anders moet je voorop je Fiesta een sticker met 'PAS OP 4-2-1' uitlaat in spiegelschrift plakken. Helpt ook wel denk ik... /forum/images/graemlins/473.gif

[/ QUOTE ]

Hèhè, en dan straks iedereen vanuit de auto het nieuwe alarmnummer 421 bellen... /forum/images/graemlins/grin.gif

Matra_Murena

Actief lid

.............

En als ik mijn veel minder verblindende mistlampen aan heb 's nachts (omdat die goed de berm verlichten waar oom agent met zijn digitale megapixel-cameraatje staat) kan me dat zo 90 Euro kosten.....

Als ik in mijn Murena rijd is het serieus heel vervelend die xenon. Geen dimmende spiegel en een vrij laag model dragen daar aan bij uiteraard, maar het lijkt haast wel of de meeste merken die lampen niet goed afgesteld krijgen. Persoonlijk mis ik ze ook niet echt, heb wel eens een leenwagen mee met xenon, maar het 'verbazingwekkende'verschil gaat aan mij voorbij. Ben zeer tevreden over de gewone Skoda lampen. /forum/images/graemlins/smile.gif

Frankie

Actief lid

@matra_murena

Ik heb nu mijn 2e auto met Xenon (hiervoor GolfIV), en daarvoor een Astra II uit '99 met H7. Die Astra had ook erg goede verlichting (bleek ook wel uit tests), maar ik wil nu echt NOOIT meer zonder Xenon. Ik denk dat als ze goed zijn afgesteld en de kappen schoon zijn e.e.a. best zou kunnen meevallen. Daarbij, je opmerking over de oom agent geeft aan dat je wel van gasgeven houdt ? DAAR storen anderen zich weer aan. En die mistlampen hebben me op mijn O2 EN mijn Golf nog nooit geholpen, ook niet om een berm te verlichten. Ieder zijn meug zullen we maar zeggen.

Moet zeggen dat ik de Xenon op mijn Golf wel mooier vond. Zag er gemener uit. De lenzen staken iets voor de reflectors en de punten waren zo meer geconcentreerd. Bij de O2 wordt dat door de conische reflector een beetje diffuus. En de dubbele knipperlichten in de Golf units vond ik altijd wel gaaf... Xenon op een O1 ziet er naar mijn mening niet uit, met die lenzen te veel naar t midden..

Tallguy

Forumguru

Gisteravond even lekker rondgereden met m'n nieuwe auto. Ook geen protest gehoord/gezien van tegenliggers over mijn Xenon.
Wel merkte ik dat, nadat de auto ff uit stond (was even een peukie aan het roken buiten de auto) dat de lampen, na aanzetten, even omlaag en terug naar de goede positie gingen. Is dat die zgn slaapstand?

___JC___

Forumguru

Nee das de automatische hoogteregeling. Dan kijkt ie (gyrometer?) ff of je geen olifant in je kofferbak hebt want anders schijnt ie zo de sterrenhemel in.

VEEJAY

Forumguru

nou het valt eigenlijkbest mee hoor, hier in NL in 1 jaar tijd 2 keer een knipperende tegenligger had (2x een oudere heer). In Duitsland krijg ik geen seintjes als ik de lampen helemaal naar beneden doe met het rolknopje.

Tallguy

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

nou het valt eigenlijkbest mee hoor, hier in NL in 1 jaar tijd 2 keer een knipperende tegenligger had (2x een oudere heer). In Duitsland krijg ik geen seintjes als ik de lampen helemaal naar beneden doe met het rolknopje.

[/ QUOTE ]

Rolknopje? Met Xenons? Dan heb je toch, net als ik, helemaal geen rolknopje?
Of heb je after-market Xenons?

Zal wel... mijn Xenon (af fabriek) gaat netjes automatisch en word 'gek' bij de in Nederland zo geliefde en veel toegepaste drempels... dan blijft ie zich herstellen vol automatisch

Ik heb aftermarkets

[/ QUOTE ]

En hoe verstel jij ze? of heb je aftermarket ook met automatische bundelhoogte verstelling?

VEEJAY

Forumguru

aftermarket zit niet met automatische afstelling zover ik weet. Er zit een knopje waar je aan kunt draaien rechts van de lichtknop. Als je hem naar beneden draait dan schijnt de xenon niet zover, als je hem helemaal naar boven draait dan gaat in de verste verte alles reflecteren wat kan reflecteren /forum/images/graemlins/24.gif

Tis me trouwens vandaag weer opgevallen hoe wit het licht nu is, in den beginnen was het blauwig.

Ericpeeke

Actief lid

Tis me trouwens vandaag weer opgevallen hoe wit het licht nu is, in den beginnen was het blauwig.

[/ QUOTE ]

Ik heb ook aftermarket-xenon (via de dealer er goedkoop "bijgepraat" bij aankoop). In het begin was het licht paarsig, nu merk ik dat het wat meer naar blauw lijkt te neigen. Blijkbaar daalt de temperatuurkleur iets in de loop van de tijd. Heb jij ook je xenon via je dealer? Als dat zo is worden blijkbaar niet altijd dezelfde lampen gemonteerd.
--

En hij zag dat het licht goed was.

VEEJAY

Forumguru

ja mijne is ook van de dealer af, het begon inderdad paars, toen blauw, nu wit, straks..?

Bovenaan Onderaan