@ turboturbo: Hoihoi! Dat was inderdaad mijn angst ook. Dit nadat ik ergens op dit forum een bejaarde bijdrage had gelezen van iemand die dit ooit had geprobeerd en zijn conclusie uiteindelijk was dat de spiegel niet af te stellen was!!
Ik ben gelukkig behoorlijk eigenwijs dus eind vorig jaar heb ik via Google in Engeland een sloopspiegel "wing mirror", "drivers side" , "heated" "Fabia 1" opgepikt.
Ik denkt wel dat het belangrijk is om zoveel mogelijk dezelfde spiegel te zoeken. Dus met name wel of niet verwarmd.
De Engelse spiegel was beschadigd door forse krassen, waarschijnlijk een koprol.
Ik had totaal geen problemen met afstellen. Was bij mij Plug and Play. Als ik schatten moet, dan zijn zowel het blikveld als de afstelmogelijkheid identiek aan het kleine spiegeltje. Maar je hebt wél een groter "scherm" ter beschikking gekregen dus het is allemaal een stuk makkelijker te zien.
Dus eerst links apart afstellen. Daarna rechts apart. Dat is de basisafstelling. En daarna kun je weer samen met de linker om het jezelf gemakkelijker te maken.
Het mechaniekje aan de binnenkant zit met drie Parkertjes vast. In het geval dat de basisafstelling niet voldoende zou kunnen worden bijgesteld, zou ik ofwel het mechaniekje van de oude kleine spiegel hebben overgebouwd ofwel met wat vulplaatjes het Engelse mechaniek hebben afgesteld. Gelukkig niet nodig. Zelfs de kleurcodes van de draden waren identiek. Ik heb dat verder niet uit elkaar gehaald. Alleen dus het mechaniekje eruit gehaald om de spiegelkap los te kunnen halen en daarna gewoon weer terug gemonteerd. Hier en daar als afsluiting wat contactspray gespoten tegen de corrosie.
Lak samen met glans heb ik trouwens gekocht en besteld in Tsjechie. Kleur van mijn koets is 9151.