Afgelopen week voor de tweede keer problemen gehad met mijn Octavia iV, 't is een fijne wagen, tot het moment dat je de mobiliteitsservice moet bellen
Drie maanden geleden, nadat ik een poosje was blijven wachten in de stilstaande auto, gingen random allerlei meldingen af.
Waarschijnlijk was de spanning van de 12v accu te laag geworden, maar de monteur kreeg hem niet meer aan de praat en hij moest worden afgesleept.
Heeft bijna een maand bij de garage gestaan, omdat ze een of andere regelmodule moesten vervangen, maar die nergens op voorraad was.
Daarna heeft hij het dus twee maanden weer gedaan, totdat ik van de week weer meldingen kreeg. Toen zelf de accu nagemeten, was nog maar een volt of 8. Veel te laag dus. De hoogvoltage/PHEV accu was wel gewoon helemaal vol.
De monteur heeft hem toen, met een nood lader, wel aan de praat gekregen en ik heb hem naar de garage kunnen rijden.
Vandaag kreeg ik een belletje dat ik hem weer mag komen ophalen, maar dat ze eigenlijk niets hebben kunnen doen. Skoda zou er van op de hoogte zijn, en heeft ergens in het derde kwartaal hopelijk een oplossing. 't zou iets met een accubewakingssysteem te maken moeten hebben...
Als ik dit forum doorlees lijkt het er op dat ik niet de enige ben met problemen met de 12v accu. Hebben jullie het idee dat zo'n
klein noodladertje verstandig is om voortaan in de auto te hebben liggen?