Review Octavia Combi - Seat Leon ST - Golf Variant

ertromp

Forumguru
Maar voor mij onderaan de streep is de Seat gewoon de betere keuze dan de O3.
Meer auto voor minder centen. Neem ook de garantie periode. Waarom lukt zo iets niet bij Skoda?
En die ruimte waar elke keer zo sterk op ingegaan wordt wanneer wordt die gebruikt? Voor de 2 weken vakantie per jaar?
De dynamiek straalt meer van het Seat ontwerp af als die van de O3
Ben benieuwd wie aan het einde van z'n leasetermijn blijft hangen als de 14% bijtelling weg is en er weer keuzes gemaakt moeten worden.
Ook motorisch zie je dat Seat beter bedeeld wordt als Skoda.
Voor mij allemaal redenen wanneer ik nog wat meer km's heb gedraaid op m'n derde Skoda om eens over die Skoda schutting heen te kijken :D
Liever een juist afgeprijsde derde als een teveel betaalde eerste

peterrapid

Forumguru
Ik kan er niet van over als je de Leon fr diesel naast de o3 rs diesel zet dan vind in de rs er op alle fronten beter uit zien, maar is mijn mening natuurlijk. Daar tegen over vond ik het design van de Leon 1 echt apart en sportief. Maar natuurlijk heeft @ertromp wel gelijk als hij het prijskaartje vergelijkt dan is de Seat heel scherp geprijsd en de Skoda niet echt meer de meest betaalbare ... Keuzes en nog eens keuzes maar ik ben toch zeer tevreden van mijn rs'je

Skodatek1

Forumguru
Ik vind de Seat scherper en sportiever uit zien.
Echter het interieur vind ik de O3 veel beter scoren en meer kwaliteit uitstralen.
De Golf is ook niet slecht, maar mijn keuze zou toch echt een O3 zijn met een flinke verlaging en een dikke set wielen/velgen :jaja:

Frank C

Forumguru
Ik kan er niet van over als je de Leon fr diesel naast de o3 rs diesel zet dan vind in de rs er op alle fronten beter uit zien, maar is mijn mening natuurlijk.

Wanneer de Seat Leon Cupra diesel uit is moet je hem eens vergelijken met de O3 RS diesel. Dat wordt nog lastig hoor;)

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
@Frank C misschien in cijfertjes en pk's maar gevoelsmatig echt niet, vind gewoon de nieuwe Leon niet zo mooi als de RS, mocht het design meer op zijn voorganger hebben geleken dan had ik hem al staan. En heb altijd graag beetje andere auto's gehad of een ander en de RS is in België voorlopig nog geen populaire auto maar de Leon is ook voorlopig niet zo populair in België.

sitechris

Donateur
Ik zou kiezen voor de Seat. De Octavia valt bij mij af vanwege de matige stoelen en teveel wind- en bandengeruis. De Seat is sportiever (FR), de Golf verfijnder en comfortabeler maar ook net wat duurder en wat saaier om te zien. Dan maar iets minder ruimte. Een Seat Leon ST is ook ruim genoeg voor veel mensen.

peterrapid

Forumguru
@sitechris de stoelen in de RS zitten super en ik doe bijna 200km per dag, ik zeg niet dat de basisstoelen niet dat zijn maar de sportstoelen zijn supercomfortabel met veel steun en groot zitvlak en genoeg steun aan de lenden. Ik weet niet hoe de stoelen zijn in de Leon maar ik denk dat de sportstoelen bij Skoda, VW en Seat aan de basis niet veel verschillen als ik deze van de Golf zie. Wind en banden :pardon: enkel nu met 20" en 235/30 hoor je ze iets meer maar anders geen last van ... Niet dat ik de O3 de beste vind maar als snelle opvallende GT gezinswagen vind ik de RS iets meer kloppen, ga je voor het gooi- en smijtwerk dan is de Seat meer in het voordeel.

Bovenaan Onderaan