RNS 510 firmware 2720/2728 VW

jali

Nieuw lid
Version 2720/2722/2724/2728 Firmware for the Volkswagen RNS 510 has been released and gives new features such as

Dit kwam ik tegen tijdens een bezoekje op het internet.
Heeft iemand al ervaring met deze versie op de skoda Columbus ??
Waarschijnlijk moet er weer iets aangepast worden op de CD, dus ik hoop dat iemand met 'inside' informatie hier iets over kan roepen.

====================================================
Voice Control (requires microphone ? see Volkswagen RNS 510 Microphone Connection for voice control)
Speed Limit Display
Stability Improvements
Faster Startup
Display OPS and RVC at the same time
SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
Display Off on extras tab
Climatronic control if approriate climatronic fitted
Clock display if RNS 510 swtiched off
Excluded roads (under route options)
GPS coordinates entry
Additional adjustments for video
Larger RVC screen with transparent menus at the side

LET OP UPDATEN OP EIGEN RISICO!!
====================================================

hemi24

Forumguru
Verder lezen kan duidelijkhied bieden:

Version 2720 / 2722/ 2724 / 2726 / 2728 Firmware for the Volkswagen RNS 510 and the Skoda Columbus has been released. The following are the features from 2660 and there is no word of new features in 2720.

jali

Nieuw lid
Daar heb je volledig gelijk in, echter in de voorgaande versie moest je een paar bestanden kopieren om van de VW-branded versie een Skoda versie te maken.
Dat was eigenlijk de vraag.

hemi24

Forumguru
Afhankelijk van het feit of je O2 van vóór of na de facelift is, anders kan het zijn dat je stuurwielbediening niet meer werkt na de update.

Indien je een Pre-Facelift (PFL) hebt, moet je een paar bestanden omdraaien.
Heb je een Facelift (FL) dan hoef je niets te doen en kan je deze firmware gewoon draaien.

Ik krijg mijn auto over 2 weken met alle opties erop. Staat er dan automatisch de laatste update op? Of moet ik dat aan de dealer vragen. Afgesproken is dat de dealer de DVD naar de harde schijf kopieert en elke keer met een beurt of ander onderhoud de update er overheen zet. Ben benieuwd of dit ook zo uitkomt.

De laatste officiele versie staat er dan op. Dat zal geen 2724 zijn. Misschien is dat 2684 maar zelfs daar ben ik niet van overtuigd.

De laatste DVD van de navigatie-kaart is versie 6.1. Dat zijn kaarten van Q4-2008.

nomad

Senior Member
Nieuwe auto's krijgen 2664 meegeleverd. Tenzij het oude voorraad is, dan krijg je 1104.

Net de update uitgevoerd van 266x naar 272x met behulp van de gemodificeerde Firmware CD\DVD die zou moeten werken op alle RNS510 en Columbus units A, B en C incl. de 1T0035680A en 1Z0035680A units, ook is het extra set-up menu default geactiveerd.

Na een uurtje updaten met gekruiste vingers in de auto plaats genomen om te kijken of alles nog werkte en gelukkig werkt inderdaad alles nog, de muziek staat nog gewoon op m'n HDD, de instellingen van de Columbus zijn wel terug naar default en het telefoonboek is leeg maar da's logisch eventjes opnieuw de GSM's koppelen en het werkt weer, m'n Maxi-Dot werkt ook nog als voorheen geen opties bijgekomen of verdwenen, de knoppen op m'n multi-functie stuur werken nog als voorheen, GSP positionering is ook correct geen afwijkende Duitse locatie dus.

Wel heb ik m'n telefoons uit m'n Maxi-dot gedelete na de update en opnieuw in het systeem ingevoerd maar dat was omdat m'n telefoonboek in m'n auto niet meer overeen kwam met m'n telefoonboek in m'n GSM.

Uiteraard kan\mag ik de download links hier niet geven maar die kunnen jullie natuurlijk zonder mijn hulp ook wel vinden, hieronder een post van de persoon die deze firmware update aangepast heeft zodat hij op (zover bekend) alle RNS510's en Columbussen werkt.

As many already noticed, latest 270x/272x/274x software from VW lack support for revision A units.

Here is a modified 2720/2726/2722/2728/2724 software to work on all A/B/C revision Volkswagen RNS 510 and the Skoda Columbus units, including 1T0035680A/1Z0035680A. Like original 272x, it is an upgrade CD and it will keep existing coding and all information on HDD.
TestMode is already enabled, but for Skoda Columbus in pre-facelift Octavia A5 PQTABLE/SKTABLE swap is still needed.
[Download link zelf verwijderd]

And here is an unofficial SWL recovery CD, in case your unit is stuck with Gateway Error 202 or some other failure occurs during the upgrade and unit is unable to boot up afterwards. It’s based on latest 272x software but can be used to recover RNS-510 running any software version – just insert it and start a new SWL process by pressing Setup + Eject + Info/Mic/whatever top right button. It will try to restore basic coding (including TestMode) and finish SWL, and if your unit is not completely damaged, it will boot up :)
[Download link zelf verwijderd]

De reden dat ik wilde updaten naar een nieuwere versie is omdat mijn Columbus die ik eerder naar 266x gebracht had zo nu en dan uitviel\resette het beeld werd dan een seconde zwart en was daarna direct weer terug, navigatie enzo bleef gewoon door werken maar de datum was dan gereset en dan gaf de Columbus geen aankomst tijd meer weer totdat deze datum weer ingevoerd was en daar werd ik een beetje moe van zeg maar.

Mijn dank gaat in ieder geval uit naar de boven genoemde persoon.

[Edit]
Voor- & achteruit rij sensoren, clima en stoelverwarming zijn nog steeds op het Columbus scherm te zien, 'k dacht ik meld het even...

jali

Nieuw lid
Eindelijk heb ik de tijd gevonden om de versie zelf te instaleren.
Na een klein uurtje was de installatie gereed en toen maar hopen dat alles nog werkte.
En ja alles werkt, en heb nu tevens de snelheidsaanduidingen en het extra menu is ook bereikbaar.
Muziek stond nog netjes op de HDD dus heelmaal tevreden.

Kortom klasse voor de uitgebreide recensie en het helpen zoeken naar de final image.

Bovenaan Onderaan