RNS 510 firmware 2720/2728 VW

nomad

Senior Member
Is het probleem met de MP3 hier verholpen ?
In de oude versie (2684) ging na een onderbreking de MP3 file niet door, maar begon weer opnieuw. Erg irritant. Hoe zit dat in 2724 ?

Net even voor je getest.

Contact aan, Columbus aan, MP3 gestart, 30 sec. geluisterd, sleutel uit het contact.

Opnieuw Contact aan, audio staat nu nog steeds op Media\HDD, MP3 vervolgt op 0:30.

Tot nu toe lijkt het in ieder geval erop dat de bug verholpen is maar ik zal het morgen nog even voor je testen als de auto langer dan een half uur stilgestaan heeft dan start de Columbus namelijk opnieuw op, 'k ben benieuwt of de MP3 dan ook nog verder speelt of dat hij dan (zoals bij de 26xx) opnieuw start.

Ben nog in spannende afwachting van mijn Octavia, maar lees om de wachttijd dragelijk te houden natuurlijk driftig mee....

Komen een paar vragen bij me op:
  • Als je zo'n update uitvoert, heb je dan de motor draaien, de sleutel in het contact en/of gewoon aanzetten en laden die DVD?
  • Krijg de bluetooth achteraf ingebouwd, dus dan worden de toetsen op het stuur apart geconfigureerd. Valt dit onder de instellingen die behouden blijven?
  • Muziek blijft staan, de navigatiesofteware ook?

Update voer je uit als de sleutel niet in het contact zit.
(al hem ik de update al vaker uitgevoerd terwijl ik naar het werk reed).

Bluetooth heeft niets te maken met de toetsen op het stuur. Als je een Columbus hebt (of misschien een andere systeem) dan zullen die knoppen op het stuur gewoon werken.

Muziek en navigatie blijft staan.

hemi24

Forumguru
@RalphMalph: Volgens mij bedoel jij de update van de kaartbestanden op de HDD.

FW-update zal bij sleutel in contact een foutmelding geven van "Fault clamp state" of iets dergelijks.

De werking van de toetsen op het stuur verschilt bij de pre-FL en FL modellen. Dit is het bekende verhaal van twee bestandjes hernoemen voor de pre-FL versies.

Gegevens op HDD kunnen worden gewist bij een update; hangt af van de apparaatversie en type fw-update (fabrieks-update of aftersalesupdate).

Hemi, nee. Als de firmware-cd er eenmaal inzit en je hebt gedrukt op "Update" dan kun je de sleutel erin steken en rijden. Ook als de update nog niet is afgerond kun je de sleutel er gewoon uithalen en de auto op slot doen. De update zal door blijven gaan.

Om m'n vorige post even af te maken, toen ik vanmorgen in m'n auto stapte ging de MP3 die ik 's avonds gestart had gewoon verder op 0:33 dus de 26xx MP3 bug is verholpen bij de 272x firmware update.

@lionking

Normaal gesproken heb je de motor van je auto uit staan als je een firmware update uitvoert schijnbaar kun via de manier van RalphMalph toch met de auto rijden tijdens de update, de vraag is alleen of dit wel veilig is er zijn namelijk 2 firmware soorten de 301\302 versie die alleen een update uitvoert van bepaalde delen en de 901\902 die alles update en dus je Columbus wist waardoor via VAG-COM oa. je bluetooth en Multifunctioneel stuurwiel opnieuw aangemeld moeten worden in de boordcomputer, als je rijdend de 901\902 installeer zou ik zeggen dat bepaalde updates niet geïnstalleerd kunnen worden omdat deze in gebruikt zijn tijdens het rijden.

De update die ik hierboven gebruikt heb is de 302 versie deze laat alles dus gewoon op je HDD staan onder andere (voor mij erg belangrijk) m'n zelf ingevoerde Poi's van m'n klanten en er hoeft geen VAG-COM gebruikt te worden.

Heel makkelijk.., als ik bij een klant op de parkeerplaats sta voeg ik deze toe in m'n Columbus.

Ik had ze eerst opgenomen in m'n navigatie DVD maar dat is net als importeren vanaf SD kaart niet accuraat genoeg, simpelweg straat en huisnummer brengt je namelijk niet altijd op de juiste plaats (zeker niet met de soort klanten waar wij zaken mee doen) vandaar dat ik wel de eerste keer op straat en huisnummer naar de klant navigeer maar als ik aangekomen ben op de juiste plaats dan pas sla ik hem op als Poi in m'n Columbus.

Zwolly

Actief lid
ok...dacht dat je POI's bedoelde zoals flitspalen, tankstations, winkels, mcdonalds, etc., etc...

digital8: Hoe voeg je POI's toe in de Columbus ?
Of voeg je op plaats van bestemming gewoon een Favorite Destination toe ?
Dat is niet echt een POI namelijk, denk dat daar het misverstand zit.

Zwolly

Actief lid
dat bedoelde ik dus ook...
kan wel kiezen nu uit tankstations, maar wil enkel de BP en Shell...
dus hoe kan ik externe POI toevoegen?
heb wel iets gevonden maar weet niet of dat gaat werken (is wel info van 2j geleden)

Wat jij wilt is wel mogelijk alleen zit er een limiet aan.

Je kunt via SD maximaal 100 Poi's toevoegen alleen zul je deze wel eerst via http://vwlabs.com/session/new moeten invoeren en dan een bestand exporteren naar je SD kaart en deze weer importeren in je Columbus, ik heb dit gedaan maar vond dit erg omslachtig en heb toen besloten om dit weer te verwijderen en om dat m'n navigatie DVD aan te passen met Poi's als Shell, Esso enz. enz. zodat ik als ik moet tanken gewoon kan zoeken op Shell stations en ook de Icoontje van bv. de Shell zie in m'n Columbus tijdens het rijden.

Zwolly

Actief lid
Dat wil ik dus ook....enkel alleen Shell en BP...
Plus de vestigingen van ons bedrijf...ken niet alle locaties uit mn hoofd namelijk....
Zelf heb ik geen DVD van mijn mappen/navigatie...
Dat heeft de dealer er zelf opgezet (dat heet service volgens mij....)

Zwolly

Actief lid
Goede link, echter dien ik wel de orginele DVD in mn bezit te hebben......en helaas heb ik die dus niet, want de dealer heeft er alles al opgezet.....

Zwolly

Actief lid
Is het probleem met de MP3 hier verholpen ?
In de oude versie (2684) ging na een onderbreking de MP3 file niet door, maar begon weer opnieuw. Erg irritant. Hoe zit dat in 2724 ?

Volgens de dealer heb ik versie 26.64 en ik heb geen problemen met MP3's...
Na onderbreking (uitzetten, telefoon, of wat dan ook) gaat de file precies weer door waar die gestopt was..... :confused:

hemi24

Forumguru
Ook ik heb de gok gewaagd en m'n columbus de FW-2724 update gegeven.
Alles lijkt goed te zijn verlopen, alleen de items in het maxidot moeten nog even terug komen.

Was dat niet met een reset te herstellen?

Wat ik begreep is dat als de Columbus meer dan een half uur uitstaat, dat ze dan terugkomen. Hangt misschien ook af welke image je hebt gebruikt. Ik heb de originele image gebruikt en alles is gewoon goed teruggekomen.

hemi24

Forumguru
@RalphMalph: ik dacht dat jij net als digital8 (en nu ik ook) de 272x versie van Josi had genomen...

Bovenaan Onderaan