RNS 510 firmware 2720/2728 VW

Nee, ik heb de originele gebruikt. Die van Josi is een aangepaste versie die voor iedere auto zou moeten werken. Maar ook voor de PRE-FL, dus misschien zijn die bestandjes wel omgedraaid waardoor je op jouw FL-versie de items niet in de maxidot te zien krijgt.

hemi24

Forumguru
Even in de auto gekeken of het nodig was om de Columbus te resetten ('<'+'>'+'i'), maar de vermeldingen "audio" en "navigation" waren alweer teruggekeerd in mijn Maxidot evenals de richtingsaanduiding links naast de tijd.

Alle goede dingen komen langzaam...

Ben benieuwd of de 2724 versie ook daadwerkelijk sneller is dan de 2664. Stabiliteit was al geen probleem en verder zijn er geen (schokkende) wijzigingen, als ik me niet vergis.

Kijk, het helpt om af en toe was minder ongeduldig te zijn :-)
Ik heb qua snelheid en stabiliteit geen klagen. Maar die waren ook goed met 2684.

Trouwens 2664 had toch volgens mij de bug waarbij de gps steeds terugging naar duitsland, was het niet ?Dus volgens mij ga je er zowieso op vooruit.

hemi24

Forumguru
Regensburg-syndroom was de bug, waarbij de navi bij opstarten dacht dat deze in Regensburg was. (daar wordt de software geschreven, als ik me niet vergis)

Dit had niet zozeer iets met de firmware 2664 te maken, maar was meer afhankelijk van het type navi-unit.

Huh ? niks van gemerkt, volgens mij niet hoor.
Misschien als je van 2664 upgrade naar 2724 , maar ik ben naar 2724 gegaan via 2684 (en daar was ie al uit).

Ralph

Lid
Ik heb ook de update gedaan van Josi, alles perfect op één ding na.....
Ben mijn navigatiegegevens kwijt, nu vraagt hij constant naar de navigatie CD/DVD.

Nu heb ik de nieuwe V6.1 kaart erin gedaan, maar deze kopieert hij niet naar de HD.
Hij vraagt ook niet of ik hem wil opslaan ofzo....dus hij navigeert nu vanaf de CD

Heb ook de reset gebruikt dmv <>i, maar dit helpt ook niet. Iemand nog suggesties?

Hallo Ralph, hier naamgenoot :-)

Je zou de 6.1 dvd naar je harddisk kunnen kopieren, label aanpassen in een nummertje hoger. Geloof 1 bestandje aanpassen (ook met versienummer) en dan opnieuw dvd'tje branden. Dan zou de Columbus een nieuwe versie moeten herkennen en deze kopieren. Maar blijft wel vreemd.

Groeten,
Ralph

Ralph

Lid
Bedankt voor het meedenken Ralph, maar dit heb ik al geprobeerd! Helaas werkt dat niet! Ik sta open voor nieuwe suggesties!!!

___JC___

Forumguru
Er is ook een update beschikbaar gekomen via de dealer. Ik ga m vanmiddag laten installeren. Hoop dat het af en toe vastlopen van de Columbus dan opgelost is...

(zal overigens niet de nieuwste versie zijn bij de dealer, maar als ie maar goed werkt)

hemi24

Forumguru
MY-GTI.com heeft ondertussen FW versie 276x...

Qua functionaliteit geen wijzigingen t.o.v. de voorgaande versie(s)...

firmware 380x maar deze wist wel je complete Columbus je HDD wordt geformatteerd en ingedeeld in 3 ipv 2 delen eerst had je 1) naviruimte 2) vrije ruimte voor MP3's enzo na de upgrade naar 380x krijg je 1) naviruimte 2) vrije ruimte voor MP3's enzo en 3) ruimte voor Poi's.

De kaarten v7 werken niet je zult voor firmware 380x moeten wachten tot Maart wanneer de kaarten 7.1 uitkomen.

nomad

Senior Member
Ik raad je ten zeerste af om met 3804 aan de slag te gaan. Is een gelekte beta versie met veel fouten. In het ergste geval is het ook je laatste versie, want je kunt dan nooit meer hoger upgraden. Is ook alleen geschikt voor C versie Columbus (KW45 2011) en RNS510 D-Versie.

Falcon

Donateur
Ok .. en wat is nu eigenlijk het verschil tussen A en B/C? Want de A serie zit in de 1XXX en de B/C in de 2XXX.

Ik vraag dit even, omdat mijn collega volgens mij nog een verouderde Columbus heeft (het knopje rechtsboven naast de uitwerpknop van de CD/DVD sleuf heeft bijvoorbeeld een luidspreekertje met uitroepteken ipv een microfoontje (spraakbesturing)).

Bovenaan Onderaan