Rode diesel

MarcoO2

Forumguru
Het BW is hier niet van toepassing. Dit gaat om een economisch delict, dan kom je eerder bij strafrechterlijke vervolging uit. Je zult aannemelijk moeten kunnen maken (of bewijzen) dat dat restje rode diesel er al in zit uit de periode voor je de wagen kocht. Heb je de wagen een half jaar en zit er een heel klein restje rode diesel in, dan is het aannemelijk dat dat er al in zat. Heb je hem een jaar en zit je halve tank er vol mee, tsja... dan wordt het lastig!

corsaar

Senior Member
@ Marco02 Het BW is hier niet van toepassing. Dit gaat om een economisch delict.

Oke ik snap het.

FredV

Banned
Reden om de RDW maar eens te contacten..
Heb de vraag inmiddels bij de RDW neergelegd en men heeft mij bericht dat mn vraag naar de technische afdeling is doorgestuurd en men binnen 10 werkdagen antwoord zal geven.

Wordt vervolgd...

FredV

Banned
Vandaag antwoord gekregen van de RDW:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Dank voor uw opmerking.

De voorlichting van de Rijksoverheid is fout. De Douane voert controles uit op rode diesel, niet de RDW bij een jaarlijkse APK-keuring.
Via uw link hebben wij de Rijksoverheid gemeld dat de tekst aangepast moet worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Oké, nu is het teminste duidelijk!
Ik kon het me ook al niet voorstellen... :confused:

Fred bedankt voor het uit (laten) zoeken!

FredV

Banned
Graag gedaan, de kosten van 1 mailtje.
In ieder geval wordt het gecorrigeerd en is het misverstand nu opgelost.

henks1

Lid
iedereen hartelijk bedankt voor de inbreng,was dus niet zo sim[FONT=&quot]pel als ik dacht.[/FONT]

Combiron

Actief lid
Heb in een ver verleden (rond 1989) eens rode diesel (van het werk op het vliegveld) in een leeg brandstofreservoir van een koelinstallatie gegooid van een aanhanger met verse vis (zalm uit Japan) omdat de chauffeur zo stom was om de aanhanger te ontkoppelen en vrolijk verder reed om de lading van de motorwagen te gaan wegbrengen zonder het brandstofniveau te controleren van betreffende aanhanger. Dat ding stond toen 2 dagen in de volle zon op onze parkeerplaats. Wil niet weten hoeveel maden er hadden rondgekropen als ik die diesel er niet ingekiept had, niet eens gesproken over de verloren waarde van de vis in de aanhanger. Maar een bedankje? Nope

FredV

Banned
Update:

Na de informatie van de RDW dat de informatie op de site van de Rijksoverheid mbt APK fout was, blijkt nu dat de site inmiddels is aangepast:
De tekst luidt nu:
Controle onterecht gebruik rode diesel
De Douane houdt regelmatig controles op onterecht gebruik van de goedkopere rode diesel.

http://www.rijksoverheid.nl/documen...#anker-controle-onterecht-gebruik-rode-diesel

De tekst dat het ook deel uitmaakt van de APK, is dus weggehaald.

Ook de rijksoverheid doet haar werk dus snel en correct!
Dat mag ook eens worden gezegd!

Bovenaan Onderaan