Na hondereenenvijftigduizenddriehonderdvijfentwintig kilometers, negenduizendtweehonderdtweeenzestig liter benzine en eenentwintigduizendvijfhonderdeenentachtig kilogram CO
2 verder, is het voor ons een afscheid van de trouwe Roomster.
Met een beetje weemoed achtergelaten bij de Ford garage en omgeruild voor een Kuga PHEV.
Één ding is zeker; ook al is 'ie al 13 jaar oud; nog steeds eigenlijk een prima reisauto. Zeker voor dat geld kun je er geen buil aan vallen (ff afkloppen). Deze Skoda heeft ons best wel trouw gediend. Van noord naar zuid, van oost naar west door Nederland. En menige Alpenritje heeft 'ie tot tevredenheid voor ons voltooid.
Ben trouwens benieuwd waar onze Skoda Roomster weer opduikt. Of 'ie nog ergens in Nederland weer de weg opgaat, of dat 'ie naar het buitenland gaat.
Heb me altijd positief verbaasd hoe handig & praktisch die Roomster is. Zeker op reis; in dat vierkante hok past gewoon alles. En je zit er ook nog eens prima in.
Bij de Ford garage zeiden ze vanmiddag ook nog dat het zitmeubilair en het interieur er nog als nieuw uitzien!
Ondanks dat er een paar stevige achterwerken ruim 150kkm en bijna 13 jaar in gezeten hebben.
Niks op aan te merken? Tuurlijk, er valt altijd wat te verbeteren. Zo vind ik nog steeds dat merkgarages (en daar heb ik toch al zo'n 40 jaar ervaring mee) nog heel wat kunnen verbeteren qua houding en servicevriendelijkheid richting de consument. Ook Skoda vormt daarop geen uitzondering; helaas. Nog afgezien van de soms twijfelachtige prijs/kwaliteitsverhouding van die dienstverlening. Ook daarover is in dit topic de laatste jaren genoeg geschreven.
Is het bij de concurrent dan beter? Het gras groener? Mwah... we gaan het zien.
De zoektocht naar een andere auto ging nou ook niet bepaald soepeltjes:
Zoektocht naar een nieuwe/andere auto? Ondanks dat onze Roomster zich de afgelopen 13 jaar zo redelijk braaf en saai heeft gedragen? Toch wel. Na zoveel jaar trouwe dienst beginnen er toch steeds meer zaken te verslijten en zijn aan vervanging toe. Op zich niet vreemd, maar wel iedere keer...
www.skodaforum.nl
Zal binnenkort wel een topic over de Kuga openen.
Eerste indruk na de eerste 100km? Tja, dat kan ook niet anders; een behoorlijk grotere, massievere (en duurdere) auto, voorzien van veel meer technologie. Da's ff wennen. Vooral de stilte en rust tijdens het rijden, is oorverdovend; heerlijk gewoon!