The neverending story van onze Roomster is nog niet ten einde...
Weten jullie nog, die aanrijding door een Duitser in de zomer van 2022 (!) in een parkeergarage in Italië, waarbij de verantwoordelijke keurig een briefje achterliet?
Meestal is de rijstijl over vluchtheuvels, of andere snelheidsremmende krengen de grote oorzaak. Ik zie regelmatig mensen deze obstakels nemen met een snelheid alsof deze er niet liggen. En na vele jaren van verslijt kunnen de veren knappen. Ik zeg niet dat het hier de oorzaak is maar het is een...
www.skodaforum.nl
Welnu, het is inmiddels november 2023 en nog steeds geen schadevergoeding ontvangen. Ondanks dat de schade keurig is vastgesteld, met een paginadik schaderapport EN erkenning van de aansprakelijkheid door de tegenpartij. Er is in de afgelopen 14 maanden ook nog nooit enig verweer geweest van de tegenpartij en/of betrokken verzekeringsmaatschappijen dat ik niet in m'n gelijk zou staan.
So far, so good, toch?
Wat kan er dan mis gaan zou je denken?
Nou, er wordt gewoonweg NIET verder gereageerd door de nederlandse (Dekra) vertegenwoordiging van de duitse verzekeraar!
Als je ze al aan de telefoon kunt krijgen, is de persoon die de zaak behandelt net weer weg of die dag vrij.
'
stuurt u maar een mailtje, dan komen we er op terug"
Niet dus.
Nu ruim een maand geleden was ik het helemaal zat. Heb een iets minder vriendelijk bericht gestuurd naar alle mogelijke contactadressen van Dekra om te vragen waarom er nog steeds niet betaald is.
Toen gebeurde er ineens wat. Er werd blijkbaar iemand wakker en/of aangespoord om nu eens eindelijk zijn/haar werk te doen.
Vervolgens een berichtje terug:
Geachte heer,
Excuses voor de verlate reactie.
Ik pak deze zaak op en neem contact met onze opdrachtgever op in verband met het
uitblijven van de betaling.
Ik kom er deze week op terug
En dat was 3 weken geleden.
Kreeg ik vorig week een telefoontje van een echt persoon (goh, ze leven nog) en toen kwam er een heel verhaal dat ze het zelf ook niet snapten waarom ik nog geen geld gekregen had. Want er was al maanden geleden vanuit Duitsland het gevraagde bedrag overgemaakt. Waar dat geld dan gebleven was, moesten ze nog uitzoeken. En ze mompelde iets over een verkeerd zaaknummer tussen Duitsland en Nederland waardoor het geld 'ergens' was. Maar dat het geld niet bij ondergetekende was, dat had ze wel gezien.
Op de vraag waarom men dan al die tijd niet reageerde op telefoontjes en email kwam het vage antwoord van "
we dachten het al lang was afgehandeld"
Ja, duh... waarom denken jullie dat ik maar blijf vragen?
Zucht; wederom een treffend voorbeeld van de hedendaagse gedigitaliseerde maatschappij waarbij velen wegkijken. En waarbij je waarachtig veel geduld moet betrachten om voor elkaar te krijgen waar je recht op hebt!
En ondertussen is onze voormalige Roomster al weer doorverkocht, MET de betreffende schade er nog op!