Roomster populairder dankzij Yeti?

piair1982

Forumguru
Heb je ook de versie met panoramadak gezien? Kwa ruimte en zicht is dit echt helemaal het neusje van de zalm voor de achterpassagiers. Trouwens, toen ik de Roomster als demo reed was het makkelijk bij hooggeplaatste stoplichten. Gewoon door het panorama dak kijken i.p.v. met je neus op de voorruit.

Captain Hook

Forumguru
Heb je ook de versie met panoramadak gezien?
Oogt idd heel fraai.
Maar waar ik een beetje bang voor ben is dat het panorama dak zo ver naar beneden steekt in de auto, waardoor je weer hoofdruimte gaat missen (iemand ervaring?)
En hoe zit dat met de opwarming in de zomer? Wordt de auto dan niet veel heter? C.q. heeft de climatronic dan niet meer moeite de boel te kunnen koelen?

piair1982

Forumguru
Ik heb er ervaring mee ik ben zelf 1.98 en kan gewoon goed zitten in de pnorama versie. Het dak komt nauwelijk omlaag. Er zitten standaard zonneschermen in in 2 delen, dus je kan het gewoon koel houden, daarnaast is het ook speciaal glas die uv straling tegenhoudt. Ik vond het echt geweldig!

peperskoda

Forumguru
Alleen schijnt de levertijd 9(!!) weken langer te worden door het bestellen van een panoramadak.
Voor het overige kan ik alleen maar zeggen dat de Roomster echt een geweldige auto is. Erg handig met kleine kinderen is de hoedenplank en de in het dak openende achterklep daardoor kun je je kind verschonen terwijl je zelf rechtop kunt staan en droog blijft als het regent. Ik heb inmiddels ruim 2,5 jaar ervaring met m'n Roomster en vind het een topper. Ik heb wel gemerkt dat de juiste kleur deze auto echt maakt of breekt. In het zilvergrijs wordt het een dodelijk saai ding. Kies dus een leuke uitvoering met licht metaal in een goede kleur en je hebt een nekkendraaier in je bezit.

Captain Hook

Forumguru
Alleen schijnt de levertijd 9(!!) weken langer te worden door het bestellen van een panoramadak.
Geldt dat soms voor alle Skoda's met pano-dak?

BTW: is een auto met panorama dak veel zwaarder (door het vele glas en het mechanisme) dan met een gewoon plaatstalen dak?
En wat zijn de consequenties voor de stijfheid van de carosserie, respektievelijk de impact bij een aanrijding? Iemand?

Ronnie

Forumguru
Ik denk niet dat het erg veel uitmaakt in 't gewicht; je mist dan enkele dakspanten, isolatiemateriaal enz.
Ook kon een panoramadak nogwel eens meer stijfheid opleveren dan een staaldak,
gehard veiligheidsglas geeft immers niet mee......

w.dodemont

Nieuw lid
Op het eerste gezicht vond ik de nieuwe roomster inderdaad ook een prima auto. Tijdens een proefrit zag ik er toch vanaf. Dit had vooral te maken dat we een Peugeot partner reden en een hoge zit waren gewend. Dan valt de lage zit toch wat tegen en het bestuurders zicht vond ik niet overzichtelijk genoeg.
Tja, toen ook in de Yeti gereden en meteen verkocht. We kregen een goeie inruil prijs voor de Peugeot partner en korting door een demo Yeti te kopen bij autobedrijf Bollen te Maastricht.

Captain Hook

Forumguru
Nog even over dat pano-dak.
Bij een auto zonder, heb je in het midden (vooraan) en meer naar achteren 2 lichtpunten + opbergvak in de dakhemel.
Hoe zit dat als je zo'n zonnehemel er in hebt zitten? Kan me voorstellen dat je overdag geen licht nodig hebt aan het plafond bij het instappen, maar 's-nachts is het toch donker (hooguit bij volle maan door je pano-dak) in de auto. Zit die verlichting dan ergens anders?

Hetzer

Forumguru
Mocht het finacieel gaan zou ik zeker voor het pano-dak gaan is echt een must op de RR, ik had het destijds niet op mijn RR (foto's in mij foto-album), maar dat was ook een oude demo-auto.

ik vind ook de plaats van de antenne (achter) bij het pano dak mooier dan zonder (dan zit hij voor )

Bothje

Heel gewoon lid
Even in mijn archief gedoken voor wat beeldmateriaal van het achterste lampje.

Het tweede lampje zit achter de achterzetels en achter het pano-dak.
Voorin een lampje met o.a. de zonnebril opbergruimte.....

Bijlagen

• IMG_7960.jpg
    IMG_7960.jpg
    7,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG_7961.jpg
    IMG_7961.jpg
    7,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_7966.jpg
    IMG_7966.jpg
    7,4 KB · Weergaven: 61

Captain Hook

Forumguru
Update over de levertijd van de Roomster met pano-dak:

Dan komt het 'leuke', de ene Skoda dealer vertelt een heel ander verhaal dan de ander. :ahum: Volgens de een maakte het niks uit qua levertijd, een ander begon al over 4-6 weken extra. Terwijl de derde (online) aanbieder gewoon aangaf 8-12 weken (lekker ruim).
En Pon maar volhouden dat je voor ter zake kundige en professionele antwoorden bij de dealer moet zijn... :icon_smile_dead:
Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Liever een eerlijk antwoord dan een sprookje uit de skoda-duim zuigen.

LenK

Forumguru
Er zijn te veel mensen die een antwoord geven terwijl ze het eigenlijk niet weten en dus maar wat zeggen.
Laat ze gewoon vertellen dat ze het niet weten en het gaan navragen. En dan wel het antwoord terugkoppelen met de vraagsteller zonder dat deze eerst nog een keer moet vragen.
En zo druk is het bij de meeste garages niet, dat er niet achter een antwoord aangegaan kan worden. Als iemand een beetje van zijn vak houdt dan is ie zelf ook geïnteresseerd in het antwoord, wil ie alles weten van de producten die hij verkoopt.
Een goed contact met een vast contactpersoon bij de importeur zou ook geen uitzondering moeten zijn bij een klantvriendelijke organisatie. Dan is een telefoontje ook snel gepleegd.

Rosinfield

† In Memoriam
Denk idd dat je aan mondelinge uitspraken over levertijden niet al teveel waarde moet hechten en er goed aan doet een vaatje zout mee te nemen bij bezoeken aan de dealer. Mij was door de (inmiddels alweer vertrokken) verkoper 8 weken levertijd in het vooruitzicht gesteld. Het ziet er nu naar uit dat met het dubbele rekening moet worden gehouden.......

Captain Hook

Forumguru
Nou, net weer terug van een lang verkoopgesprek met een Skoda dealer.
Zo graag willen ze nou ook weer niet een Roomster verkopen... :biggthumpdown:

...to be continued...

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat het ze een beetje te goed gaat; ze kunnen de vraag naar GL's nauwelijks aan en hebben verder nergens tijd voor; die indruk krijg je

corsaar

Senior Member
De skoda zit in een groeimarkt het groeit ze boven hun hoofd.
Nog geen jaar geleden zaten ze allemaal op - 25 %.

LenK

Forumguru
Wordt het net zo gezellig als bij de VW dealer.
Als je daar door de showroom loopt of je gaat bij de balie staan dan kun je wachten tot het bekende ons gewicht. Bij meerdere dealers meegemaakt. De "we verkopen toch wel" houding.
Vriend van collega ziet er op het eerste gezicht niet uit dat ie een Touareg kan betalen. Mocht ws daardoor geen proefrit maken bij VW dealer.
Heeft de auto daarna bij andere dealer gekocht en is na aflevering met de auto naar 1e dealer teruggegaan en heeft bedrijfsleider met de gang van zaken geconfronteerd: verhaal doet de ronde dat betreffende verkoper daarna geen lange carriere meer gehad heeft bij die VW dealer.

Rosinfield

† In Memoriam
Vraag me af hoe je er dan uit ziet als je dat wel kunt betalen! Zie je er meestal niet aan af, vind ik. Behalve in het geval van maffiose types natuurlijk. Maar idd, voor mij ook een bekend verhaal. Je denkt, ze zullen wel graag een auto verkopen, maar soms wekken ze eerder de indruk dat dit wel het laatste is wat ze willen...

Bovenaan Onderaan