Ik heb bij de keuze voor mijn huidige auto, wederom voor de Roomster gekozen. De Yeti wel serieus bekeken, maar die viel af om de volgende 4 redenen:
- Geen reservewiel. En als je die wel neemt hou je maar weinig kofferbak over, want dan komt je bodem 25 cm omhoog. Ik kan nu met 2 grote kinderen op vakantie alles meenemen zonder dakkoffer. Met de Yeti, ondanks dat ie iets breder is, leek dat niet te gaan.
- De ruimte tussen voor- en achterstoelen is aanmerkelijk minder (5 tot 10cm), ook als de achterstoelen in de verste stand staan. Als bij de RR de stoelen vooruit geschoven zijn kan ik nog achter mezelf zitten. Bij de Yeti zat ik klem.
- Yeti is zwaarder
- Yeti is duurder.
Het deed wel zeer overigens. Yeti zat riant en kwam over het geheel genomen volwassener over. Ik heb de keuze voor de RR dan ook puur op binnenruimte gemaakt. De prijs en het gewicht vond ik minder belangrijk, maar telden wel mee.
De Roomster is gezien de reclames gepositioneerd als auto voor jonge gezinnen en ik vind 'm daar ook uitstekend geschikt voor. Helaas zie je vaak juist oudere echtparen erin rijden. En vrouwen met kinderen, als 2e auto. Het is een zwaar onderschatte auto :-)