Ai, vorige week heb ik mijn eigen ruit moeten inslaan (linksachter), omdat ik zo dom was geweest alleen de achterklep open te doen en vervolgens de sleutel erin te laten liggen. De reservesleutel lag 200 km verderop bij mij thuis en mijn huissleutels in de auto...dat schiet dus niet op.
Dus de ANWB erbij, die heeft echt alles geprobeerd: eerst zonder contact de ramen, deuren en het open/dicht knopje op de middentunnel geprobeerd. Toen via de trekhaak het contact aan (lichtjes op dashboard gingen aan), en hetzelfde geprobeerd. Helaas zonder effect (terwijl de beste man aangaf dat dit toch bij de meeste auto's wel werkt).
Wat mij betreft is de Octavia II (2008) dus iets te goed beveiligd. Het is niet alsof een autodief/ inbreker eerst 10 minuten gaat proberen om het contact aan te krijgen, dan een raam een klein beetje open en vervolgens op het knopje voor de ontgrendeling gaat drukken. (En dan heeft ie nog niets, want de startonderbreker werkt nog gewoon).
Ik ben voor beveiliging op de auto, maar dit ging me toch te ver.
Dus de ANWB erbij, die heeft echt alles geprobeerd: eerst zonder contact de ramen, deuren en het open/dicht knopje op de middentunnel geprobeerd. Toen via de trekhaak het contact aan (lichtjes op dashboard gingen aan), en hetzelfde geprobeerd. Helaas zonder effect (terwijl de beste man aangaf dat dit toch bij de meeste auto's wel werkt).
Wat mij betreft is de Octavia II (2008) dus iets te goed beveiligd. Het is niet alsof een autodief/ inbreker eerst 10 minuten gaat proberen om het contact aan te krijgen, dan een raam een klein beetje open en vervolgens op het knopje voor de ontgrendeling gaat drukken. (En dan heeft ie nog niets, want de startonderbreker werkt nog gewoon).
Ik ben voor beveiliging op de auto, maar dit ging me toch te ver.