Dus dan zou je verwachten dat als je twee identieke sleutels naast elkaar ziet liggen, je dus even kijkt welke je moet hebben en niet a la lingo blind eentje trekt en die meegeeft. Of liggen de eigendommen van de heer LenK en mevrouw LenK soms gescheiden en heeft de verwisseling dus al eerder plaatsgevonden?Zonder me te willen mengen in de ongetwijfeld verhitte discussies die zich in huize LenK afspelen, momenteel, meen ik toch te mogen opmerken dat er ter verontschuldiging van mevrouw LenK aangevoerd kan worden dat al die VAG-gerelateerde autosleutels wel verdacht veel op elkaar lijken. En als er - zoals in dit geval - dan ook nog eens eenzelfde Skoda-embleem op staat, liggen verwarring en vergissing wel heel erg op de loer.
Dus dan zou je verwachten dat als je twee identieke sleutels naast elkaar ziet liggen, je dus even kijkt welke je moet hebben en niet a la lingo blind eentje trekt en die meegeeft. Of liggen de eigendommen van de heer LenK en mevrouw LenK soms gescheiden en heeft de verwisseling dus al eerder plaatsgevonden?
Nou ja, beetje pre-vakantiestress is niemand vreemd, toch? Een hele fijne (O2-)vakantie toegewenst!
Onze Golf IV blijft dan gewoon open tot er terug sneller dan 20km/u wordt gereden, idem voor de O2.
Na sneller dan 20 km/h gereden te hebben gaat hij inderdaad dicht (anti-carjacking ingesteld via Maxi-dot). Daaronder gaat hij pas weer open als je de sleutel eruit trekt of de deur opent door twee maal aan de hendel te trekken. Wat er gebeurt als je de auto op deze laatste wijze opent en de deur vervolgens met draaiende motor dichtgooit??? Volgens mij gaat de zojuist geopende deur niet op slot (i.t.t. dus tot de SEAT). Weet iemand hoe het bij de Octavia gaat?
klopt, de deur valt pas weer in het slot als je boven de 20 km/u rijdt
Klopt idd. Bij de Ocatvia kan je dit zelf instellen op de Maxi Dot en bij de FABII bijvoorbeeld moet je dit bij de Dealer via de vagcom laten doen.
mocht je in je O2 geen maxi-dot hebben, dan de dealer dit alsnog invoeren.
Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind. Je kunt eens wat spullen op de achterbank laten liggen, maar het is natuurlijk niet veilig bij een ongeluk. Iemand anders kan de deur niet open krijgen