Ruit moeten inslaan: ANWB kreeg (te) goed beveiligde auto niet open

higgy

Forumguru
Aan de andere kant had ik ook eens een keer uit automatisme de auto op slot gedaan toen ik bij iemand iets ging ophalen en mijn vriendin wel in de auto wilde wachten. Nou die was niet blij want dan krijg je de auto NIET meer open! Ook niet met dat knopje inderdaad.
Dat is te voorkomen hoor (ik doe het met m'n kids altijd als ik ze heel even in de auto moet laten, kunnen ze er in noodgevallen uit): ipv 1x dien je 2x op het sluiten-knopje op je afstandsbediening te drukken. De auto gaat gewoon op slot, maar de voorportieren zijn nu van binnenuit wèl te openen.

Gieliovd

Forumguru
Ik had trouwens nog wat gemerkt.

Als je de auto dichtgooit met de sleutel in het contact + motor draaiend en je probeert hem met de reservesleutel te openen via de afstandsbediening, dan werkt dit niet.

Je moet hem dan via de deur mechanisch openen.

Helaas uit ervaring weet ik dit :)

Rallye

Forumguru
ipv 1x dien je 2x op het sluiten-knopje op je afstandsbediening te drukken. De auto gaat gewoon op slot, maar de voorportieren zijn nu van binnenuit wèl te openen.

Verschilt dit wellicht per modeljaar? Bij mij werkt het namelijk ook niet. Ik vind het inderdaad altijd vervelend dat tijdens het tanken de auto niet afgesloten is.

Gysman

Actief lid
bij mij geldt het volgende:

1x sluiten: alles op slot, deuren van binnen uit te openen
2x sluiten: geen verschil met 1x sluiten
3x sluiten: alles nog steeds op slot, maar supervergrendeling aan (deuren niet meer te openen vanuit binnen)

Hoe het zit met de deuren als ik bij tanken de boel op slot doe, dat weet ik niet.

Zou het handiger vinden als supervergrendeling al bij 2x sluiten actief was :s

higgy

Forumguru
Curieus: bij mij is 1x sluiten Supervergrendeling aan, 2x sluiten is portieren op slot en voorportieren van binnenuit te openen.
In beide gevallen blijft mijn tankdop vergrendeld.
Ik voel een separaat onderwerpje aankomen...

(Nomad: wil je eens zoeken of dit een te wijzigen optie is in VAG-COM of VCDS?)

Rallye

Forumguru
@Gysman: jouw Octavia is in dezelfde maand gebouwd als die van mij, ik zal eens kijken of het bij mij hetzelfde werkt.

LenK

Forumguru
Yeah het is goed afgelopen met de sleutel. De dealer had de sleutel nog liggen.
Zie bijgaand plaatje. Het verschil tussen een Wolstad en een Rijnwoud label is toch erg duidelijk en niet voor vergissing vatbaar.
Koek en ei tussen Mr en Mrs LenK weer terug.

Bijlagen

• IMG_0364.jpg
    IMG_0364.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 29
Bovenaan Onderaan