Ik ergerde me juist aan de regensensor in mijn vorige auto (O2 Combi), aangezien die eigenlijk nooit in staat bleek om de wissers in het juiste tempo te laten werken (bij een licht miezerregentje sloegen ze nogal eens op hol, bij zwaardere regenval duurden de intervallen vaak veel te lang!). Vandaar dat ik die autostand nooit meer gebruikte en prima uit de voeten kon met ofwel de 4 intervalstanden (plus de normale 2 snelheden uiteraard), of in héél lichte gevallen af en toe met de tipstand.
Bij mijn pre-FL O2 (2007, businessline) werkte het toch echt anders - en bepaald niet tot mijn tevredenheid.
Zou best kunnen.met jouw specifieke auto iets niet in orde was
Volgens mij moet dat juist omlaag ("tipstand")?contact uit en dan de wisserhandel een tik omhoog
Tja, dáár ga ik niet over...Maar waarom dan geen 'terug-naar-ruststand' bij het uitschakelen van het contact?
Ik heb er vandaag eens speciaal op gelet. Uitkomst:Post #20
Dit herken ik niet - maar ik zal hier bij gelegenheid eens op letten!
Post #19 (Chatslet)
Het lijkt dan ook nog eens zo te zijn dat de interval van de achterwisser aan het aantal slagen van de ruitenwissers voor gekoppeld is. Volgens mij iets van 1 op 4.
Post #16
Achterruitwisser kan alleen aan met vaste intervalstand, of uit.
Probeer eens om je schakelaar ná het afzetten van het contact (met de wissers rechtop dus) in de "uit"-stand te zetten. Alle kans, dat bij het weer inschakelen van het contact de wissers gewoon rechtop blijven staan totdat je weer aan de hefboom komt (tipstand is dan voldoende om ze naar de ruststand te sturen).Ik zet de wissers ook wel eens express in de verticale stand, zodat allerlei zooi (sneeuw, rommel van bomen) niet op de wissers blijven liggen. Het 'nadeel' daarvan is, dat ik de eerstvolgende keer wel alsnog de wisserstand op neutraal moet zetten
Hoe je het ook went of keer. deze optie bestaat NIET. ik zou wel eens willen dat iemand mij eens een auto aanwijst die dat wel doet????