S2 Combi 2011

Richard74

Nieuw lid
Hi,

Ik zie uit naar de levering van een Mocca Brown 1.4TSI S2 Combi Comfort BNL. Van de dealer heb ik begrepen dat dit model 2011 zal worden maar hij kon nog niets zeggen over de verschillen met model 2010. Heeft iemand hier meer details over?

vincefra

Actief lid
met dank aan rogerS ...

dit zijn de verschillen:
http://www.schuncken.nl/skoda/Superb_Modelljahr_2011_part_I.pdf
http://www.schuncken.nl/skoda/Superb_Modelljahr_2011_part_II.pdf

Samengevat:
- cr motoren op alle diesels ... (stiller en iets zuiniger)
- enkele nieuwe opties (kessy, bijverwarming, ... )
- BT modulles bezitten allen over HFP - premium dus vanaf nu ook. Werkt dus met alle BT telefoons ...
- cosmetica ... (kleur, bedrukkingen, ... )

Die docoumenten zijn maar tijdelijk online (enkele weken) ... in ieder geval de opsomming.
Model is beschikbaar nog dit jaar hoor (is al sinds enkele maanden op de band ...) maar ze lopen wat achter op bestellingen ... vooral als je een pano dak wenst.

Heb zelf ook een bestelling - S2 combi estate mocca brown met bijna alle opties, ook pano dak. Besteld begin vorige maand en verwachte levertijd mid december.
Zonder pano dak scheelt het minstens een maadn (ik dacht zelfs twee ...)

Richard74

Nieuw lid
Dank voor de reactie vincefra. Hmmm, in deze documenten staat onder andere dat voor de comfort uitvoering de lendesteun vervalt, dat er geen verlichting van de handgrepen meer is en dat de waarschuwingslampen in de deuren worden vervangen door reflectoren :(. De lendesteun zou als optie van € 75,- besteld kunnen worden. Vreemd, want de folder en prijslijst per mei 2010 zeggen hier niets over :ahum:. Zijn deze wijzigingen misschien alleen voor Duitsland van toepassing? Die lendesteun zou ik toch wel graag willen hebben.

RogerS

Forumguru
Vraag het expliciet aan je dealer of dit ook voor Nederland geldt en laat het in het contract opnemen....

vincefra

Actief lid
die updates zijn voor alle landen (heb toch gelijkaardige info van engeland) ...

Andere modellen (octavia, fabia, ... ) hebben ook updates in dezelfde trent ... (versta electronica zoals BT en columbus ... alsook waarschuwingsstrip in de deur ...)

kijk ook eens naar:
http://new.skoda-auto.com/com/about/info/news/news/pages/2010_28_my2011.aspx

Denk niet dat ze een onderscheid per land gaan maken ... dat zou te kostelijk zijn (tenzij dat een bundeling anders is ... bvb. standaard met of zonder radio, ... )

Ik heb mijn S2 combi 2 weken geleden besteld. Verwachte levering 2e helft van september. Dat is een stuk sneller, maar ik heb dan ook geen pano dak besteld.

Rene de Wit

Actief lid
Ik hoop dat ik nog een 2010 krijg want als ik het zo zie ga ik er meer op achteruit :(

geen lendesteun (heb ik wel "nodig"), geen verlichting in de deurhendels (was toch wel chic)

Is wel raar, mijn dealer zei dat ik ook al een model 2011 had (S2 Combi CR 140 PK DSG). Hij is eind mei 2010 gemaakt. Maar de wijzigingen die ik hier lees heb ik toch niet (gelukkig maar ;) ).
Dan zal ie zich wel vergist hebben...

quorumz

Actief lid
ik geloof dat vanaf week 23 model 2011 gebouwd werd (uit 1 van mijn emails met de skoda dealer)
hoewel jij wel een CR hebt (was eerst de pompverstuiver)

Ik had 'm eind januari besteld, maar 1-2 weken later las ik hier dat de 140pk CR uit was. Dus toen heb ik 'm laten overzetten naar de CR. Alleen de motor werd toen veranderd, dus geen andere opties( zowat alle opties maar geen pano dak of trekhaak). Dus het lijkt erop dat ik een van de laatste 2010's heb.

Richard74

Nieuw lid
Wat mij overigens opvalt is dat de raamlijsten van het model 2011 blijkbaar zwart zijn ipv chroom:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11691
en dat hier niets over in de twee documenten staat. Ik heb de dealer de vraag over de verschillen model 2010 - 2011 voorgelegd maar deze gaat met de importeur hierover contact opnemen, want op zijn lijstje stond niets over het vervallen van de lendensteun. Toch wel vreemd dat er nergens officieel bekend is wat de verschillen zijn. Wat mij betreft: wordt vervolgd... (in september weten we het zeker :smirk:)

-
Besteld: S2 Combi Comfort BNL 1.4TSI Mocca Brown met Sunset, verwachte levering in september :super:
-

Rene de Wit

Actief lid
Vandaag contact gehad met de dealer en de zaken die ik eerder noemde aan hem gevraagd, hij gaf aan dat er een hoop "onzin" op het internet rondzwerft. OP de S2 greenline die ik besteld heb zou in ieder geval een lendesteun zitten en de chroom lijsten rond de ruiten zit er ook gewoon op. de deurverlichting wist hij niet zeker (ook niet of dat op de 2010 zat). Ik zie wel wat ik krijg en voer de discussie wel wanneer het zover is, de dealer heeft immers ook geen invloed over wat Skoda in een modeljaar veranderd.

@Rogers: De bestelling is al ruim 3 weken geleden geplaatst dus niks meer aan te veranderen. Bovendien wil ik een Storm Blue ;)

RogerS

Forumguru
Ik denk wel dat wij een Comfort uitrusting niet moeten verwarren met een Greenline uitrusting! In de PDF's wordt niet gesproken over de Greenline.

Richard74

Nieuw lid
Het ziet er naar uit dat de documenten toch niet betrouwbaar zijn: de importeur heeft verzekerd dat de lendensteun wel degelijk in de S2 Combi Comfort BNL uitvoering zal zitten. Ik heb dit per email bevestigd gekregen via de dealer. Ik zie de aflevering dan ook met vertrouwen tegemoet.
Ik blijf het echter vreemd vinden dat er niet een simpel officieel addendum op de folder/prijslijst gemaakt en verstrekt wordt met daarin de verschillen van model 2011 ten opzichte van 2010. Op deze manier neem je alle vragen, discussies, onzekerheden en onjuistheden weg en heb je als fabrikant een solide verhaal naar je klant. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die een auto van dit kaliber bestellen maar willen gokken op wat ze uiteindelijk geleverd krijgen en eventueel onplezierige verrassingen bij aflevering moeten verwerken.

_pm

Lid
Ik heb sinds deze week een S2C Comortline Business, uitrusting klopt precies met de nederlandse PDF. Jammer van de chromen randjes, maar gelukkig nog wel de lendesteun

Kees2

Lid
Even voorstellen:
Heb afgelopen zaterdag een gebruikte S2C comfortline gekocht. van buiten uitgevoerd als elegance behalve de dakreling. Al mijn gewenste opties aanwezig (trekhaak en bluetooth) en alles verpakt in de fantastische kleur Mocca Brown.
Het betreft een 1,4 en deze blijkt behoorlijk rapper dan mijn oude VW Sharan 2,0 dus goed. Een van de redenen voor deze occassion is dat mijn vrouw perse de chromen raamlijsten wilde.....
Zaterdag kan ik hem ophalen en met mijn 2 meter lengte weer fatsoenlijk auto rijden.

Bovenaan Onderaan