Ik zit ook met het probleem van een tegenvallend 'Soundsystem' in de 2006 O2 RS combi die ik nu een paar weken heb. Hoe ik ook mijn best doe en na een lichte opleving toen ik cd's ging draaien ipv radio, het geluid blijft vlak in het midden en hoog, daarnaast wollig in de lage regionen. Vandaag naar de auto-audio inbouwer gegaan die ook mijn vorige auto van mooi geluid heeft voorzien en hem het probleem voorgelegd.
Omdat m'n budget na de aanschaf van m'n auto (nee, helaas geen lease voor mij) redelijk verteerd is en alles vervangen niet echt een optie is, overwegen we het volgende:
- Stream eruit en vervangen voor Alpine iDa X001 headunit uit m'n vorige auto (ipod/radio dedicated)
- GroundZero 4x50W uit m'n vorige auto rechtsachterin het vak bouwen tbv aansturing van
- audiofiele 10" CDT subwoofer in kist (dus geen boom-box)
Omdat de headunit uit 2006 helaas geen highpass filter heeft, willen we de bass daarin iets omlaag draaien, zodat de woofers in de deuren zoveel mogelijk buiten het spectrum worden gehouden. Door de GroundZero, rechtstreeks op de sub-out van de head-unit aangesloten, dan iets op te draaien, hopen we dit te compenseren en via een omweg toch een beter geluidsbeeld te creëren mbt het laag.
De orginele versterker onder de bestuurdersstoel laten we dan zitten tbv de aansturing van de overige speakers. Aangezien de materialen al in mijn bezit zijn, is dit zeker niet de beste en mooiste, maar voor mij wel de meest voordelige oplossing en hopelijk kan ik er een aardige verbeterslag mee maken.
Als er anderen zijn met goede suggesties, dan hou ik mij aanbevolen. Mocht de staatsloterij mij goed gezind zijn, zal ik de standaard 3-weg voor een 3-weg upgraded set van betere kwaliteit vervangen, maar ja... dromen doet leven : )