Phoenix2149
Senior Member
Denk eerder dat @Cordoba gelijk heeftHoe heet die wijk ??? red light district ??
Geen rode, blauwe of gecombineerde lampjes hier.
Denk eerder dat @Cordoba gelijk heeftHoe heet die wijk ??? red light district ??
Ach zwart plakkertje er overheen en je ziet er niets meer van...... ( toch peter !!??)geen twijfel over wel of niet vervangen mogelijk..
Bekijk bijlage 71796
Ai, ik ben ook aan de beurt . Waarschijnlijk ook een gevalletje stoeprand, geen twijfel over wel of niet vervangen mogelijk... Moet ook precies gebeuren met mijn 3 maanden oude Michelin Alpin 6 . Nouja, in ieder relatief weinig profielverschil tussen links en rechts dan..
Mijn vraag: ik moet een paar dagen met een tijdelijke band rijden, geen grote afstanden, maar natuurlijk wil ik wel de veiligste optie. De reserveband omschrijft zichzelf d.m.v. de bekende gele sticker als “thuiskomer” (max 80), maar is gewoon een 205/55R16 Goodyear Excellence (DOT 0312). Wat zal ik doen? Deze erom leggen of tijdelijk een zomerband 225/40R18?
De winterbanden zitten er qua maat precies tussenin met 225/45R17, dus verschil rolomtrek met thuiskomer is -0,38% en met zomerband +0,46%.
@eltjo2 die ijzel kan ik mij nog herinneren ja, fantastisch (als je niet door calamiteiten ver moet rijden)
Las ook als tip dat je de thuiskomer altijd achter moet plaatsen (en dus eventueel achterband naar voren te verplaatsen), omdat gewicht dragen+sturen+aandrijving wel heel veel vergt van zo’n skelterwiel.
En ook met 205/55R16 kun je prima 130 rijden hoor!