Schade! geen naam natuurlijk!

Jasper02

Banned
20120622_094407.jpg

Beste leden.

Vandaag tot de ontdekking gekomen dat er bij mijn 4000km jonge sc2 een dikke plek in me bumper zit.. Ben nog een week in Spanje, maar had de neigi.g alweer naar nederland te rijden... Zo boos was ik. Het ziet ernaar uit dat de kinderen van 1 van de vele engelsen hier een reacket uit de handen heeft laten glippen rn zo in mijn bumpet is gekomen.. Allen ontkennen helaas....

Is dit te repareren? Zit echt een flinke deuk in.. En de lak gescheurd.. Of moet hier een nieuwr bumper op?? Zal wel weer wat gaan kosten ook vermoed ik. Ben wel allrisk verzekerd met 0 euro eigen risico maar de premie gaat wel stijgen tot een 1500 euro binnen aankomende 5 jaar als ik uitga van een schade van 1200 euro. Tips?

Ik ga nu wat luchtbedjes leegprikken en racketjes door 2en breken.. Ik hoor graag van jullie.

The bone collector

Senior Member
Er zijn niet echt 'kreuken' in, ik vermoed dat dit vrij eenvoudig gewoon terug uit te deuken is. Alles kost natuurlijk geld, maar ik zou niet uitgaan van een heel zware kost. Tenzij je de gescheurde lak zou willen herstellen natuurlijk, maar zo erg ziet dat er waarschijnlijk niet uit.

Wel flink balen natuurlijk. Maar wel begrijpelijk als het kinderen zijn, die zijn natuurlijk bang voor een straf...

SweetRevenge

Actief lid
Is zeker te herstellen.
Ik weet exact hoe jij je voelt. Ik heb onlangs een gelijkaardig "voorvalletje" gehad. De deuk in mijn bumper was wel vele malen groter (ik vermoed een trekhaak met een redelijke snelheid), en ik was in de overtuiging dat men de bumper ging vervangen. Toen ik de auto bij het schadebedrijf ben gaan ophalen, heb ik ernaar gevraagd en het bleek dat ze de bumper hersteld hebben. Die man van het schadebedrijf wist mij te vertellen dat ze zoveel mogelijk proberen te herstellen en niet vervangen.

Het is zeker dik balen, en hopeloos associaal, maar ik zou er mijn vakantie niet door laten verknallen.

SuperBartje

Forumguru
Inderdaad vervelend zoiets: jouw foto doet (ook) mij trouwens meer aan een trekhaak denken... zo te zien goede hoogte en formaat...

Had laatst zelf ook zoiets: binnen 5 min nadat ik thuiskwam (en zeker wist dat ie er nog niet zat) meldde mijn dochter van 9jr een 20cm lange kras op de L-achterportier die er "ineens op zat" (maar waar ze "niets van wist");
Eigenlijk wist ze het dus wel want ze had 'm zelf met de handrem van de fiets er op gemaakt toen ze achterom kijkend/zwaaiend naar een vriendinnetje langs de auto schampte toen ze de tuin in fietste (terwijl de huisregel is: afstappen en met fiets in de hand langs de (toen net 2 weken oude) auto lopen). Dus even maar even een opvoedend gesprekje gehouden...

Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen: toen ik zo klein was heb ik ook wel eens (uit "angst") zo iets gedaan...(en later toch uitgekomen en van geleerd)
Maar sommige volwassenen hebben het blijkbaar nooit geleerd en smeren 'm als het kan zonder te bekennen.

Jasper02

Banned
De impact van de deuk is niet rond, een beetje langwerpig, de bumper eromheen is ingedeukt. Ik zal zo nog eens een foto van het vooraanzicht erop zetten. Op de rand erboven zit ook een heel klein plekje. Ik hoop dat er voor weinig nog wat van te maken is. Ik wil er iig niks van terug zien. En... Als je schade maakt ben je er voor verzekerd, ik zou het altijd melden. Maar mocht het wel een trekhaak plek zijn, dan maakt het een spanjaard toch niks uit.. Maar ik vermoed een ander voorwerp.

Als ik het zelf had gedaan, dan kon ik ermee leven tot ik thuis was.Nu ben ik kwaad.

Snap eigelijk ook weinig van een allrisk verzekering, je bent ervoor verzekerd maar je premie gaat wel omhoog. Ik ben 23 dus had 4 schadevrije jaren.. Die zouden zo weg vallen als er een nieuwe bumper op moet. Betaal hem dus gewoon zelf in dat geval.

Maar jullie berichten stemmen me goed, dat het mogelijk meevalt.

Ik plaats zo een foto.

MarijntjeTDI

Actief lid
Das balen. Maar als ik het goed lees zit je in Spanje, geniet ervan en maak je later druk om de schade! Nogmaals, je bent op vakantie!

turboturbo

Forumguru
Tja, ik zou ook denken trekhaak. Van een rondvliegende racket kun je toch nooit zo'n enorm deuk krijgen? Lijkt mij dat er een flinkere impact voor nodig is geweest om zo'n deuk te krijgen.
Typisch zo'n klap van een trekhaak met volle bak achteruit erop.

Chatslet

Forumguru
Bumper herstel is niet zo spannend, doen ze ff schuren, opvullen met plamuur, ff glad schuren en spuiten. Denk dat je totaal zo'n 300 a 350 euro kwijt bent. Is natuurlijk wel geld maar je auto is wel weer netjes.

EdK

Forumguru
Wil je een naam hebben ???

JANLUL was het en dan druk ik me nog netjes uit denk ik zo !

En jij zit met de ellende en de verdere ropmpslomp
En dan kun je nog zo goed verzekerd zijn, je schiet er altijd bij in !

darkprojectx

Forumguru
Je hoeft er helemaal niet bij in te schieten. Je kunt gebruik maken van het waarborgfonds:

Home

dit gaat echter alleen op als er een auto tegenaan heeft gezeten en is doorgereden zonder dat je weet wie het was en niet bij een fietser (even de "veel gestelde vragen" bekijken op die site). Dus in jouw geval was het gewoon een auto, ongeacht of het zo was.

Geniet nog lekker van je vakantie en je wraak, hang niet de chagrijnige uit want daar wordt niemand blij van op vakantie.
En op je 23e een S2 rijden.. dan moet je naar mijn mening ook niet zeuren over een rekening van hooguit 400 euro (nieuwe buitenbumper + spuiten).

octavia-gek

Actief lid
Je hoeft er helemaal niet bij in te schieten. Je kunt gebruik maken van het waarborgfonds:

Home

dit gaat echter alleen op als er een auto tegenaan heeft gezeten en is doorgereden zonder dat je weet wie het was en niet bij een fietser (even de "veel gestelde vragen" bekijken op die site). Dus in jouw geval was het gewoon een auto, ongeacht of het zo was.

Geniet nog lekker van je vakantie en je wraak, hang niet de chagrijnige uit want daar wordt niemand blij van op vakantie.
En op je 23e een S2 rijden.. dan moet je naar mijn mening ook niet zeuren over een rekening van hooguit 400 euro (nieuwe buitenbumper + spuiten).

wat een rare redenering omdat je op je 23e een S2 rij moet je niet zeuren !!!
dit is gewoon klote als je zulke schade oploopt en dan nog eens doorrijden.

Chatslet

Forumguru

Dat vind ik een rare opmerking. Als het een Citigo of een Fabia was had die rekening niet veel anders geweest. Respect voor die jongen dat hij op ze 23e een S2 rijd, ik had het hem niet nagedaan op die leeftijd, laat hem lekker genieten van ze auto.

Cordoba

Forumguru
Ik denk ook net als vorige posters dat het wel haast een trekhaak geweest móet zijn. Niet alleen de vorm maar ook de impact die ervoor nodig is: bumper bestaan al enkele decennia uit 'zelf-herstellend' materiaal. Dat betekent dat bij aanrijdingen tot ca. 5 km/u de deuk na enige tijd (denk in uren) weer verdwijnt, doordat de bumper langzaam zijn oude vorm aanneemt. Een nieuwe schade op dezelfde plek heeft wel meer impact, doordat het materiaal optisch wel hersteld, maar toch minder blijft als wanneer het onbeschadigd is. Kortom als deze deuk met een tennisracket is gebeurd, is dat tennisracket rijp voor de vuilnisbak.

EdK

Forumguru
Home

Hoe je het went of keert je blijft er bij inschieten
De tijd dat het je kost om je gelijk te krijgen
Het geld wat je vangt en wat de verzekering je uitbetaald en als je pech hebt aan premie verhoging meegeeft
Het is allemaal ellende waar je niet op zit of zat te wachten en zodoende schiet je er altijd bij in !

Heb zelf met een diefstal gehad van motor, kreeg meer terug dan ik bij inruil zou krijgen maar kon uiteindelijk niet dezelfde motorfiets terugkopen omdat op dat moment definancieele middelen er niet waren om het te overbruggende bedrag neer te leggen
En dus schiet je er gewoon bij in door zo'n janlul die in welke vorm dan ook niet van jouw spullen kan afblijven om mee te nemen of te vernielen !

En op je 23e een S2 rijden

met respect echt weer een darkprojectx opmerking

Tones

Actief lid
Tip: Als je aangifte mocht gaan doen, laat het dan niet in het proces verbaal vastleggen als "vandalisme" maar van schade door een ander, onbekend voertuig die met zijn trekhaak jouw wagen heeft geraakt. Schade door vandalisme wordt namelijk NIET vergoed door het waarborgfonds!!! Zie: Indienen claim

darkprojectx

Forumguru
Geen idee of ik dat postief of negatief moet oppakken Edk :rolleyes:
wat ik bedoelde is dat je het niet slecht hebt als je op zo'n jonge leeftijd zo'n dikke bak kunt rijden, dus zul je het ook niet al te krap hebben. En hoe je het ook wend of keert, wat is nou 400 euro voor zo'n reparatie?
Tuurlijk het is zuur dat het gebeurt is, maar je kunt er gewoon mee rijden. Dus tijd kun je er wel mee kwijt zijn als je middels het waarborgfonds de kosten probeert te verhalen, maar dat kost je totaal niets, het kan je alleen maar wat opleveren. Werken kost toch ook tijd maar je overleeft het toch ook? Ik zie niet in dat wachten op geld een slechte investering is..?

EdK

Forumguru
Geen idee of ik dat postief of negatief moet oppakken Edk :rolleyes:
wat ik bedoelde is dat je het niet slecht hebt als je op zo'n jonge leeftijd zo'n dikke bak kunt rijden, dus zul je het ook niet al te krap hebben

Positief of negatief oppakken is geheel aan jou ! :cool:

En de uitspraak op zo'n leeftijd zo'n bak rijden is totaal niet relevant in deze
Kan wel al zijn zakgeld en de fooitjes van oma als die jaren opgespaard hebben en met een lotterijmasseltje erbij heeft hij op die leeftijd het weten te kopen !
En dan is die schade net zo erg als dat jij of ik het heb hoor !
Daarbij doe jij of 400 eurie niets is, maar was vloegel wel 1000 pieken hoor en blijft gewoon een boel geld

Maar goed voor ik weer een off tpic waarschuwing krijg stop ik ermee

Bovenaan Onderaan