Schakelmomenten dsg yeti

andree

Nieuw lid
mijn probleem met mijn Yeti 1.2 DSG is ,dat bij bv 80km de 7de versnelling al ingeschakeld is bij een naar mijn mening veel te laag toerental van de motor waardoor er een dreun en trilling inde auto ontstaat.Rij ik met dezelfde snelheid in zijn 6 (handmatig) dan loopt de motor als een zonnetje.Ik ben hiermee naar de dealer geweest maar uiteraard vindt die deze dreun en trilling minimaal.Kortom, deze automaat schakelt veel te snel naar een hogere versnelling.
Andre
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ben bang dat je dan de verkeerde auto hebt gekocht. Hij schakelt nou eenmaal snel op. Is echt ingericht op zo zuinig mogelijk rijden.
Bij mij gaat hij al veel eerder dan bij 80 naar de 7. Het is even wennen, maar ik vind het eigenlijk wel prettig. Je kunt overigens het moment van overschakelen wel uitstellen, dan moet je het gaspedaal flink indrukken. Dan trekt hij langer door.
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom André, mindere inkomer op het forum!

Ja, ook doorhalen heeft geen zin als je 80 gaat cruisen, dus dan is je klacht wel legitiem. Maar ja, het hoort bij de auto. Schijnbaar.

Desalniettemin veel plezier met je wagen.
 

andree

Nieuw lid
Ben bang dat je dan de verkeerde auto hebt gekocht. Hij schakelt nou eenmaal snel op. Is echt ingericht op zo zuinig mogelijk rijden.
Bij mij gaat hij al veel eerder dan bij 80 naar de 7. Het is even wennen, maar ik vind het eigenlijk wel prettig. Je kunt overigens het moment van overschakelen wel uitstellen, dan moet je het gaspedaal flink indrukken. Dan trekt hij langer door.
Dat hij afgesteld is op zuinig rijden snap ik,maar als je constant 80km rijdt op een 80km weg dan vindt ik de dreun toch wel erg irritant.Verders een fantastische auto
 

EdK

Forumguru
Verders een fantastische auto

Yeti 1,2 DSG ........... en verder uitvoering ?
rij zelf sinds week de 6 bak 1,4
 

Multi1100

Actief lid
Rijd ook een 1.4, handbak 6 versnellingen, en als ik de schakelindicator volg vind ik ook dat ie iets (400/500 toeren) te vroeg op wil schakelen. Ik trek dus iets verder door omdat het blok dan "vlotter" loopt.

@Ed, nog steeds niet getankt?:winkie:
 

EdK

Forumguru
nee joh hij is zo vol gegooid die tank door de dealer dat ik nog steeds niet heb hoeven tanken
En verbruik valt me op dit moment net tegen als ik de BC moet geloven
 

Pekel

Nieuw lid
Mijn Yeti 1.2 DSG heeft hetzelfde probleem tussen 1100 en 1200 toeren en dit is vaak lage snelheid in de stad vijfde, zesde en zevende versnelling. Geen brom maar een dreunend irritant geluid. Als je gas geeft wordt de dreun harder en dan schakelt de bak naar een hogere versnelling en is de dreun weg.
De dealer heeft dit aangemeld bij Pon en de auto wordt eind december nagekeken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
je kunt ook eerst even gas los laten en daarna weer intrappen als je de versnelling op dat moment te hoog vindt, dan schakelt hij terug
 

Rosinfield

† In Memoriam
misschien dan wat verder indrukken, ik bedoel wel dat hij dan meteen oppikt in een lagere versnelling. Weet niet hoe lang je er in rijdt, maar bij mij heeft het wel even geduurd voordat ik echt helemaal door had hoe je het "versnelling-verloop" zelf kunt beinvloeden door met het gas te "spelen". Maar het kan natuurlijk ook dat bij jou (jullie) een ander probleem speelt.
 

Pekel

Nieuw lid
Rijdt al 20 jaar automaten. Ik heb nog nooit met het gas hoeven spelen! Dit is een probleem dat de dealer onderkent.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ok, dan zal het wel idd wel een "echt" probleem zijn. Overigens is DSG eigenlijk niet vergelijkbaar met traditionele automaten, denk ik.
 
Ik ervaar dit "gebrom" niet als een probleem en het hindert mij totaal niet. Inderdaad schakelt de DSG bak snel op. maar dat is natuurlijk wel energiebesparend en dat vindt mijn portemonnee toch wel prettig. Mocht je toch een probleem houden met dit geluid bij een laag toerental, dan schakel je toch gewoon eventjes over naar handmatig en naar een lagere versnelling!
Wat ik wel prettig vind, is dat de DSG bak bij een klein beetje gas meer al direct terugschakelt naar een lagere versnelling.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat vind ik ook. Mij is alleen niet duidelijk of de dreun waarover men spreekt, hetzelfde is als ons gezellige gebrom.
 

Pekel

Nieuw lid
dreun dringt zelfs door in het stuur, en heeft niks met balanceren van banden te maken maar hij trilt door het dreunen. Ik ben benieuwd wat Pon ervan maakt.
 

Berry

Senior Member
En als je hem in S zet in plaats van D schakelt hij volgens mij een versnelling minder 6 ipv 7

[MODERATORBREAK]Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan