hallo
Een aanvulling cq verbetering op het omschrijven van mijn klacht. nl een bromtoon. Het betreft een 1.2 dsg, 4000km. Deze hinderlijke bromtoon, dreunen treedt op tussen de 70 en 85km/uur. De bak staat dan in 7 en tussen deze snelheden in draait de motor tussen de 1600 en 1850 toeren. Aangezien het maximum koppel begint bij 1500 toeren ,mag je verwachten dat de motor tussen deze 2 toerentallen niet mag tegenstribbelen, dus daar kan de dreun naar mijn idee niet van komen. Schakel je handmatig over bij die snelheid naar 6, dan loopt de motor als een naaimachientje en het verbruik is ook niet hoger, in sommige gevallen zelfs lager.Ook als je in 6 rijdt bij een toerental tussen 1600 en 1850 toeren ontstaat dezelfde dreun.Misschien wel een kritisch toerentalgebied waarbij de motor in onbalans is ?De enige oplossing is volgens mij de dsg-bak herprogrammeren, zodanig dat de 6 en 7 bij een hogere snelheid van 15 a 20 km ingeschakeld wordt.Mijn dealer uit Emmen heeft deze klacht gedeponeerd bij de importeur die berichtte dat deze klacht niet bekend is, maar mijn dealer is nog bezig een oplossing te vinden dus nog maar even afwachten.Ik zal jullie op de hoogte houden.
Andree