Auto, investering? :bye:Jha, ik ben er ook achter dat een auto mijn slechtste investering is geweest (op mijn Getronics aandelen na dan).
Sorry, eerst ff voorstellen.
de restwaarde volgens de dagcalculator van de autoverzekeraars in acht nemende, is 15K als overnameprijs heel schappelijk.
Dit is voor mij ook de voornaamste reden dat ik geen grote en dus dus duurdere auto ( boven de 19000-20.000 )wil, kom je boven deze grens dan gaat het afschrijven wel erg veel , en daar kan ik niet tegn op sparen, mijn duurste auto was to nu mijn voorlaatste Fabia Combi Elegance SDI (19.000 euro) op deze auto heb ik in 3 jaar tijd en bijna 90.000 km 6000 euro afgeschreven, dat viel nog net te overzien.
En waar baseer je dit op dan? Ik weet uit eigen ervaring dat er wel iets mis is ...gemiddeld van 4 dealers - E12.400 voor een O2combi 2.0tdi elegance met 147000 en 3,5 jr vind ik bijzonder laagik blijf erbij: er is niks mis met de inruilwaarde van een skoda
En waar baseer je dit op dan? Ik weet uit eigen ervaring dat er wel iets mis is ...gemiddeld van 4 dealers - E12.400 voor een O2combi 2.0tdi elegance met 147000 en 3,5 jr vind ik bijzonder laag
Nou precies, daar had dik het gisteren met mijn buurman die bij het RDW werkt ook al over.Gewoon 2e hands verkopen en een 1.8 TSI uit Duitsland importeren. Dan steek je pas geld in je eigen zak.
Klinkt leuk.Nooit meer onderhandelen over prijs occasion
...
Bij ons wordt er niet onderhandeld. Er staat een vaste, transparante prijs op de auto's. Daar is geen discussie over mogelijk. Een computerprogramma berekent met behulp van occasionsites, de ANWB- en Bovag-richtprijzen objectief de reële waarde van de inruilwagen. En dan is het gewoon ja of nee."
Rompslomp is een groot woord... Ik heb er nu een aantal geimporteerd en het stelt echt niks voor... En om die A6 maar als voorbeeld te nemen: Op een A6 uit 2006 staken we zonder enige moeite 18000 euro in de zak ten opzichte van de prijzen in NL. Na invoer bleef er nog een mooie 10000 euro van over...Nou precies, daar had dik het gisteren met mijn buurman die bij het RDW werkt ook al over.
Als je een A6 van een jaar of 4 oud importeert is de bij te betalen BPM ook zo goed als verdwenen en al die papieren rompslomp doet hij wel ..:1761:
Op een A6 uit 2006 staken we zonder enige moeite 18000 euro in de zak ten opzichte van de prijzen in NL. Na invoer bleef er nog een mooie 10000 euro van over...