zo even een update van de fabia , in de laatste post stond de wagen klaar om gestart te worden , maar helaas hadden we iets over het hoofd gezien , die stekker van de krukas sensor was niet zomaar anders , daar zat een addertje onder het gras ,dus we hebben die stekker omgepind , maar het wagentje wou maar niet starten zelfs niet op startpiloot , dus dan zoek je maar verder , en ga je schemas opvragen , nou wat blijkt , de motor die er in zit heeft een verouderde krukas sensor , er komen daar wel 3 kabels op aan maar 1 kabel word niet gebruikt , en bij het nieuwe type komt bij die kabel 5 volt aan , dus dat was een groot probleem , nu hadden we 2 opties , of we herkabelen de hele boel en programmeren alles om , en dan moesten de kabels in de ecu ook herplaatst worden , ok dat doen we maar niet , dus 2 de optie een andere motor met de juiste sensor , ik telefoon genomen om het uit te leggen aan de man waar de motor en de auto van kwam , gelukkig een handelaar en garagist , dus deze wist waar ik het over had , geen probleem zegt deze beste man , zoek maar een andere motor , tja makkelijker gezegd dan gedaan , en dan moest de oude erweer uit en de nieuwe opnieuw opgebouwd worden en er weer ingebouwd worden , en ik heb al zo weinig tijd , dus auto even op hold ( vrouw kwaad natuurlijk) ze is namelijk niet tevreden met mijn dikke passat , die is veel te groot zegt ze , gelukkig zit ik ook op het passat forum met meer dan 5000 leden , daar de vraag gesteld , gezocht motor fabia , polo , ibiza nieuwer model , fotos er bij van hoe de sensor zeker moest zijn , binne de dag kwamen de reacties binne gelopen , in holland zijn er dus veeeeeeel meer sloperijen , en na 2 dagen reageerde rutger , die wist een sloperij zijn die er een had liggen , een motor uit een polo met welgeteld 21000 km , ram versleten dus :-) ik daarheen , en het was nog niet eens zo ver , 800 euro lichter maar wel met een bijna splinter nieuwe motor kwam ik weer thuis , de vrouw kon al weer een beetje lachen , maar nu , wanneer kon ik dat er in leggen , er zijn 3 maanden aan voorbij gegaan en veel gezeur , en dan eergisteren ben ik er aan begonnen , oude er uit , alles omgebouwd nieuwe er in , kabeltjes aansluiten die krukas sensor trug naar origineel ompinnen , en dan na een paar uur klonk er leven in de brouwerij , er ronkte een pittig 3 cylindertje in de fabia , en dan gisteren maar stevig door gedaan en het autotje verder afgewerkt , man wat een hoop rommel en kabels zitten in zo een klein autotje , en als ge het zelf niet uiteen gedraaid hebt is het een stevige puzzel , als het wagentje nu een stevige poets beurt gehad heeft dan maak ik weer fotos , natuurlijk ga ik em niet lang origineel laten , plannen zijn , stevige remmen voor en achter , chippen , egr en rotfilter laten weg programmeren , en een beetje muziek , zo eind goed al goed