Schema 1.4 TDI waterdarmen en vacuum

passatboy

Forumguru
vorige week wat stickers besteld bij een bedrijf int buitenland , heb me een beetje laten gaan
het zijn dus van die dikkere plastick stickers die ook op de wielen en als logo gebruikt worden op auto's
een deel gaat dienen voor de verkoop en een ander deel voor de fabia te verfraaien
zomervelgen en wintervelgen zijn ondertussen ook al binnen , ein augustus gaan we op verlof naar croatie met de fabia dat had ik de vrouw beloofd , dat als hare nieuwe wagen klaar was we die zouden nemen voor op verlof te gaan
fotos van de stickers

passatboy

Forumguru
en hier nog wat sfeer fotos van ons bedorven autotje
net een frisse wasbeurt gehad
en de zomer velgen en wintervelgen liggen al klaar voor em

passatboy

Forumguru
ik ben marktkramer in bij beroep en sta op de markt met auto accesoires daar verkkop ik een heel deel van de stickers
ja het is bij carstickers.eu , let wel op er zijn hoge verzend kosten bij kleine bestellingen ik had voor 170 euro besteld en dan zijn de verzendingen gratis

passatboy

Forumguru

even een idee hoe snel de fabia nu is na de chip egr weg en dpf weg
filmpje is gemaakt op een lege 2 vaksbaan zonder zijstraten en enig verkeer , als ik nog meer baan had ging ie nog sneller

passatboy

Forumguru
zo we zijn gisteren vertrokken in belgie om als eerste halt eens te stoppen in oostenrijk , namelijk in lofer kort bij sell am see , het wagentje heeft het opmerkelijk goed gedaan op de german autostrade , en soms wou ie wel eens mee met de porsches of dikke audi's maar we hebben em kunnen intomen , en zijn met een mooie 130 km per uur cruise control naar lofer gereden , verbruik was een verschrikkelijke 4,5 liter gemiddeld , en zo zijn we hier beland na 860 km en nog een halve tank , vermoed wel dat het 2 de deel van de diesel tank aanduiding sneller gaat dalen maar we rekenen er op dat we meer dan 1000 km kunnen rijden op 1 tank , fotos van het verlof volgen later , van hier uit rijden we door naar croatie namelijk naar de kust streek van istria , als ik daar nog een wifi point vind zal ik het vervolg posten
groetjes iedereen

passatboy

Forumguru
zo we zijn zonder probleem van oostenrijk naar kroatie gereden, torretje heeft zig heel goed gehouden tussen de bergen , we hebben uiteindelijk 1150 km gereden op een volle tank diesel , weet wel niet hoeveel er in zo een wagentje kan , nu zitten we in medulin aan de kust in kroatie , enkele fotos van oostenrijk

hier de wagen voor het hotel van mijn nicht , dit hotel is in oostenrijk in lofer kort aan zell am zee

torretje in die bergen

op weg naar kroatie

en hier sprong ie op reserve tank

CDK

Forumguru
Leuke foto's! Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben en veilig aangekomen zijn :)
Fijne vakantie, geniet er van!

Greetz Corné

passatboy

Forumguru
vandaag uitstapje gemaakt naar kamenjak , dit is een land tong die 9 kilometer de zee ingaat en verschillende prachtige baaien heeft , een beetje te druk naar mijn zin ma ja iedereen wil wel een stukje zien van al dat moois , ook gaan snorkelen want de onderwater flora is hier prachtig en natuurlijk een foto van torretje aan de zee

en nu bedje in want ik ben uitgeperst door de zon en al dat zee water ,

passatboy

Forumguru
we zijn terug thuis , wat een avontuur was me dat zeg , zo met het nieuwe wagentje overal naartoe , wel mijn bewondering voor torretje stijgt met de dag , ok het lijkt een klein wagentje maar hij is echt ruimer dan de meeste denken , ik heb geen moment pijn gehad aan rug of zitvlak , ondanks dat we soms meer dan 500 km aan een stuk gereden hebben , het chippen en de veranderingen aan het motortje kwamen echt goed van pas in de bergen en op de autostrade , ik heb letterlijk in het gat gehangen van vele snellere wagen in de bergen , het koppel komt er al heel vroeg in met deze motor dus moet men bijna niet terug schakelen , en een steile helling in 3 de versnelling , no problemo , het verbruik is zo op een 5 a 6 liter uitgekomen , bergen en german autostrasse bijgerekend , gemiddeld deden we 1100 km met een volle tank , (50 liter) , en nu de minpunten , wel die zijn er niet , echt waar , ik heb gewoon genoten van het kleine wagentje , lekker overal parking , lekker zuinig , lekker vlot , en nu ga ik stoppen met stoefen want straks koopt iedereen een torretje
ik zal eens kijken wat ik nog moois van foto's heb en post die later ,
nu heeft ie een goede wasbeurt verdient
groetjes

ertromp

Forumguru
Mooi verslag! Ik las gisteren nog een stuk van de ANWB dat er zoveel van de driecilinder diesels op de markt komen en dat dit soort diesels bij voldoende km's net geschikt zijn voor het vlakke Nederland maar niet voor beerachtig gebied.
Mooi dat je het tegendeel aangetoond hebt en zonder gebreken hebt kunnen rondrijden. Erg leuk het reisverslag dat zouden meer forum hangers moeten doen! :D

turboturbo

Forumguru
3 cilinders hebben van nature toch juist een fijne koppel kromme (vroeg in de toeren max koppel) helemaal met een diesel?

Wat acht men precies als geschikte specs voor het berijden van berg achting gebied?

Bovenaan Onderaan