Scheur in Inlaatspruitstuk

ColinC

Lid
Zucht.. Weer niet..
VAG Specialist is niet op komen dagen (Voor het inleren). Onderdeel zit er verder wel al in, en schoon dat ie is.

1398559_625909354115168_1003415779_o.jpg


1403615_625909280781842_1904496224_o.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Goed schoon idd!

Ook goed dat ik nu eens zie dat ie bij jou ook 'in rust' ook een beetje open lijkt te staan (schijfje staat iets gekanteld). Ik vroeg me zelf al eens af of dat wel zo hoort, dat ie dus niet helemaal dicht is.
 

ColinC

Lid
Ja heb het bij 2 anderen ook zo gezien.. Geen idee waarom ie niet helemaal dicht staat. Iemand die dat weet?
 
stationaire stand. als die helemaal dicht zou zitten dan zou de motor geen lucht meer aan kunnen zuigen. En dan loopt die niet.
 

Joske

Forumguru
dat valt al bij al nog wel mee denk ik :) gezien de zoektocht naar het probleem..
bij de officiële dealer was je vast een meervoud kwijt geweest ;)
 

turboturbo

Forumguru
Zeker, als het daar mee klaar is!
Blij dat ie weer terug is! :troost:

Merk je verschil in het rijden? Ik merkte duidelijk een (weliswaar kleine, want zoveel peekaa's heeft mijn fabia sowieso niet) vermogenswinst na het reinigen van het gasklephuis (en egr) met name onderin de toeren, pakte lekkerder op.
 

ColinC

Lid
Qua toeren pakt ie zeker lekker op nu. Qua vermogen ja.. Hij rijd sowieso sneller dan die Arosa :tongue: Ben nog teveel gewend aan die 101 Pk van vorige auto. :bloos:
 

ColinC

Lid
Factuur binnen: 248,05.
Blijft veel geld maar voor wat er allemaal gedaan moest worden valt het mee.
 

turboturbo

Forumguru
Vind ik ook wel meevallen, zeker voor hoeveel manuren er in zijn gaan zitten. Natuurlijk was de service en de snelheid misschien niet de allersnelste en beste, dan.
 

Desperado

Forumguru
Heel bekend. Komt bij ons ook wel eens voor dat we een storing hebben die niet 1, 2, 3 opgelost is. Zo'n auto staat dan een aantal dagen of langer en er worden heel wat uurtjes ingestoken. In overleg met de klant wordt dan bekeken wat een redelijke prijs is. Kost mijn baas wel wat aan manuren, maar een tevreden klant vindt hij toch wel belangrijker. Iets wat ook wel moet als kleine universeel.
 

Cordoba

Forumguru
@Desperado: ik denk als een garage duidelijk aangeeft naar de klant, dat het werken in 'overgebleven' uurtjes, ook een stuk in de rekening scheelt, de acceptatie bij klanten een stuk groter is. Daarnaast is het zo, dat even aan een andere auto werken, ook kan helpen om weer fris naar het probleem te kijken, zodat je minder tijd kwijt bent aan het bedenken van de oorzaak/oplossing.

Overigens kan het veel gekker: ik weet ook van iemand die zijn Seat vanwege problemen had laten ophalen door de lokale dealer (hoewel die een twijfelachtige reputatie heeft). Na de 1e diagnose door de dealer, overwogen om de auto bij een 20 km verderop goed bekend staande dealer te laten vervoeren, maar daarvan afgezien vanwege de vervoerskosten. De auto is iets van 6 weken bij de twijfelachtige dealer geweest, rekening zou eigenlijk iets van 5000 euro moeten bedragen (en géén motorwissel of iets dergelijks wat altijd veel geld kost). Uiteindelijk met een fors gereduceerde rekening de auto opgehaald, en heel veel spijt dat ie zo'n dubieuze dealer toch aan zijn auto wilde laten werken. Dit was weer eens het zoveelste bewijs dat onderdeel uitmaken van dealernetwerk, absoluut niet garant staat voor kennis van zaken en deugdelijk werk.
 
Bovenaan Onderaan