@
Desperado: ik denk als een garage duidelijk aangeeft naar de klant, dat het werken in 'overgebleven' uurtjes, ook een stuk in de rekening scheelt, de acceptatie bij klanten een stuk groter is. Daarnaast is het zo, dat even aan een andere auto werken, ook kan helpen om weer fris naar het probleem te kijken, zodat je minder tijd kwijt bent aan het bedenken van de oorzaak/oplossing.
Overigens kan het veel gekker: ik weet ook van iemand die zijn Seat vanwege problemen had laten ophalen door de lokale dealer (hoewel die een twijfelachtige reputatie heeft). Na de 1e diagnose door de dealer, overwogen om de auto bij een 20 km verderop goed bekend staande dealer te laten vervoeren, maar daarvan afgezien vanwege de vervoerskosten. De auto is iets van 6 weken bij de twijfelachtige dealer geweest, rekening zou eigenlijk iets van 5000 euro moeten bedragen (en géén motorwissel of iets dergelijks wat altijd veel geld kost). Uiteindelijk met een fors gereduceerde rekening de auto opgehaald, en heel veel spijt dat ie zo'n dubieuze dealer toch aan zijn auto wilde laten werken. Dit was weer eens het zoveelste bewijs dat onderdeel uitmaken van dealernetwerk, absoluut niet garant staat voor kennis van zaken en deugdelijk werk.