Scheve slijtage (cuppen?) achterbanden na Eibach verlaging

CDK

Forumguru
dat komt vaker voor, simpelweg omdat een update 750 euro kost, maar dit hoeft volgens zeggen geen gevolgen te hebben op de kwaliteit van uitlijnen. ik kan vandaag de vraag neerleggen bij Baronie als je wil, de Fabia van ons stond ook nog niet in de database, dus dit was voor mij bekend.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Heren dat de auto's Door de uitlijner worden uitgelijnd volgens de o2 gegevens was mij totaal onbekend. Ik ga hiermee aan de slag. Ik wil geen ontevreden klanten of problemen van deze aard.

@Promo164996 omtrend jouw voorbanden is dat heel.simpel te verklaren. Je bandenspanning voor staat veel te hard waardoor de banden bol komen te staan en dus aan de zijkanten amper gebruik maken van het loop oppervlak.

Het cuppen gebeurd nagenoeg altijd op de achterassen van de starre uitvoering. zou nu graag een o3 willen zien met bv 50k erop en de achterbanden eens willen bekijken.

Ik neem zo ie zo vandaag contact op met de uitlijner Met de vraag waarom deze uitgelijnt word volgens de 02 gegevens. Daarnaast ga ik ook achterhalen vermoedelijk in elsawin wat de uitlijn gegevens zijn van de 03.

Het kan zomaar zijn dat deze gelijk is aan de o2 wat me niet veel zal verbazen aangezien er meer zijn zoals de fabia van corne aangezien deze ook gelijk is aan de f2

Word vervolgt........
 

Jasper-RS

Forumguru
dat komt vaker voor, simpelweg omdat een update 7500 euro kost, maar dit hoeft volgens zeggen geen gevolgen te hebben op de kwaliteit van uitlijnen. ik kan vandaag de vraag neerleggen bij Baronie als je wil, de Fabia van ons stond ook nog niet in de database, dus dit was voor mij bekend.
Ik denk dat je met de kosten een "nulletje" teveel hebt. Een software update kost ongeveer 750,- en deze bevalt alle nieuwe auto types/onderstel gegevens en moet eigenlijk jaarlijks plaatsvinden. En ik vind dit juist wel grote gevolgen hebben omdat de afstellingen van camber en sporing verschillen tussen o2 en o3. En dus wordt een o3 afgesteld op de gegevens van een o2. ( dus een niet kloppende uitlijning)
 

Pendragon

Forumguru
Ik had bij mijn eerste O2 HB ook erg last van het cuppen van de achterbanden met af fabriek banden (Bridgestone Potenza). Gaf ontzettend veel herrie na zo'n 20K. Daarna zijn er Michelin's onder gezet en nooit meer problemen gehad.
 
Laatst bewerkt:

Jasper-RS

Forumguru
Koe bij de horens vatten noemen ze dat! Heb me direct in m'n panty gehesen en ben naar Terheijden afgereisd, problem solved denk ik zo :)
Verschillen zijn idd te verwaarlozen en zullen ook verder geen probleem opleveren voor degene die hem hebben laten uitlijn op de o2 gegevens. Maar er zijn natuurlijk vele auto types waarbij wel de onderstel gegevens behoorlijk anders zijn na een model verandering.
 

ertromp

Forumguru
Mooi dat die toespoor al hetzelfde is op de O2 en O3. Dat is toch 1 van de oorzaken voor cuppen.
De wielvlucht kan van invloed zijn op het scheef afslijten maar liggen nog redelijk bij elkaar
 

CDK

Forumguru
Uitlijning is IDENTIEK! Maar als er klanten ongerust zouden zijn, wat overigens totaal onterecht is mogen zij inderdaad kosteloos nogmaals komen uitlijnen, al zal er aan de uitlijning van de auto niets veranderd hoeven te worden.
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Dank @ertromp, wilde net vragen wat dan wel invloed heeft, maar nu duidelijk. Ik weet alleen niet of 0.50 of 0.68 echt veel uitmaakt, maar jij zegt dus van niet. Toch zou ik het zekere voor het onzekere willen nemen en opnieuw laten uitlijnen met de juiste gegevens.
 

CDK

Forumguru
Verschillen zijn idd te verwaarlozen en zullen ook verder geen probleem opleveren voor degene die hem hebben laten uitlijn op de o2 gegevens. Maar er zijn natuurlijk vele auto types waarbij wel de onderstel gegevens behoorlijk anders zijn na een model verandering.
Peter van Baronie heeft dit vooraf in de online beschikbare database gecheckt en dit is een weldoordachte actie geweest. Geloof me dit is echt een vakman en ik vind het uitermate vervelend dat hij op deze manier onbewust in diskrediet gebracht wordt :(
 

Jasper-RS

Forumguru
Peter van Baronie heeft dit vooraf in de online beschikbare database gecheckt en dit is een weldoordachte actie geweest. Geloof me dit is echt een vakman en ik vind het uitermate vervelend dat hij op deze manier onbewust in diskrediet gebracht wordt :(
Het is absoluut niet mijn bedoeling om hem in diskrediet te brengen maar dit was mijn constatering aan de hand van het uitlijn rapport en hier wou ik hem graag op wijzen. Het was wel zo netjes en duiderlijk geweest dit te melden aan de eigenaar van de O3 dat hij hem zo gaat uitlijnen. Dan had dit ook geen vragen opgeleverd.

Ik geloof direct dat hij een vakman is maar een foutje had gekund toch?
 
Bovenaan Onderaan