Scheve slijtage (cuppen?) achterbanden na Eibach verlaging

Cordoba

Forumguru
Zoek de verschillen!
Zie hier dat er op de stuwhoek na geen verschil zit in de O2 uitlijning en die van een O3 ;)
De stuwhoek heeft geen invloed op de sporing omdat de as simpelweg recht hoort te staan.

Het toespoor is inderdaad gelijk, maar ik zie toch wel verschilletjes in naloop en wielvlucht (ik kijk hierbij vooral naar de voorkeurswaarden).

Edit: ik zie dat er al andere vergelijkbare reacties zijn geweest.:bloos:
 

micky

Forumguru
Peter van Baronie heeft dit vooraf in de online beschikbare database gecheckt en dit is een weldoordachte actie geweest. Geloof me dit is echt een vakman en ik vind het uitermate vervelend dat hij op deze manier onbewust in diskrediet gebracht wordt :(

Dat snap ik @Corné de Kluijver, maar toch is het voor een niet technische klant gewoon niet prettig als de gegevens op het scherm/rapport niet overeenkomen met zijn eigen auto, ik ben zelf enige jaren ook "voor de gek gehouden" op deze manier en altijd wordt/werd er gezegd dat er geen verschil is. Een goed en professioneel bedrijf zorgt gewoon voor de juiste software en dat is hier perfect opgepakt, zo wordt er gezorgd dat er velen van @Antera met een goed gevoel naar Baronie toe blijven gaan, ik zie het juist als een positieve vorm van exposure!!
Zeker als ook nog eens iedereen gewoon ongevraagd een uitdraai van het resultaat meekrijgt :thumbsup:
 

ertromp

Forumguru
Helaas na alles gelezen te hebben op dit forum hou ik er geen goed gevoel over.
Want??

Zoals je ziet komen de waarden voor het uitlijnen deels overeen en op enkele punten een miniem verschil en let wel op je achteras is dus niet zo 1-2-3 iets te veranderen. Even contact leggen met de uitlijner is natuurlijk de snelste en beste methode om eventuele vragen die je hebt beantwoord te krijgen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

skodaboy

Forumguru
mijn 02 4x4 is niet verlaagd,maar heb hem een tijdje terug ook laten uitlijnen voor ik de nieuwe zomerbanden monteerde
want mijn voorste banden hadden ook last van verkeerd afslijten.

tijdens het uitlijnen,want ik stond er bij,heeft de monteur de achteras ook wat bij geregeld...;)
 

Antera

Donateur
@skodaboy dat klopt omdat een onafhankelijke ophanging wel stelmogelijkheden heeft.

Omtrend de ongerustheid lijkt me het probleem nu uit de wereld. Ja hij heeft met oude gegevens uitgelijnt wegens het door de leverancier niet goed reageren en het kunnen updaten wegens tal van redenen. De Baronie is hier niet schuldig aan maar heeft wel doordacht de nieuwe uitlijn gegevens opgezocht alvorens deze op de O3 toe te passen.

Nu hebben we gelukkig de update erop gekregen en nu kan je letterlijk zien wat de verschillen zijn. Omtrend de uitlijning is Sporing/Wielvlucht en camber samen met de stuwhoek van belang. De O3 en vele andere modellen kunnen aan de voorzijde alleen de sporing afstellen en is de rest een vast gegeven. Dit was al bij de 01 mits je en onafhankelijk ophanging had.

Mocht het onverhoopt toch hebben afgeweken werden de auto's kosteloos opnieuw gedaan, maar dit is niet nodig. Ik zal nog even vermelden dat hij standaard eht uitlijn rapport moet meegeven. Ik wil graag mijn klanten goed geholpen zien en naar tevredenheid en geen gezeur aan me broek. Als dat wel zo is omdat de uitlijner zijn werk niet goed zou doen dan ga ik vrolijk op zoek naar een andere uitlijner. Mijn naam hangt er ook aan.

Mochten er onverhoops nog vragen zijn laat het me weten of neem contact op met de Baronie geen enkel probleem
 

CDK

Forumguru
Helaas na alles gelezen te hebben op dit forum hou ik er geen goed gevoel over.

Dat is naar mijn mening onterecht, maar je mag gratis opnieuw uitlijnen hoor als je dat wil, geen enkel probleem! Bel Baronie maar op en vraag naar Peter en zeg maar dat ik dit gezegd heb. Service van de zaak!
 

pr0mo

Lid
Euromaster doet de uitlijning van O3 modellen ook met de gegevens van een O2. Zal ook wel te maken hebben met de kosten van een update. Begrijplijk dat zowel Euromaster en de Baronie dit doen, zeker als de uitlijning gewoon goed is.
 
Bovenaan Onderaan