schildjes vervangen …

EdK

Forumguru
graag jullie advies of verwijzing als het al een keer ergens staat?
Als je de zoekfunctie gebruikt dan word het wel meerdere keren door meerdere leden uitgelegd.
Neem in iedergeval een warme dag als bv vandaag of morgen of verwarm ze met de haardroger van je vrouw/vriendin.
Dan zijn er die een draadje tussen lak en logo doen en al snijdend de dubbelzijdige tape doorsnijden.
Zelf heb ik met een spatel genomen en eerst voorzichtig me duimnagel onder het logo geplaatst en het logo gelift.
Dan de spatel eronder en een oude lap tussen spatel en lak gelegd
Dan hefbomen en langzaam ronddraaiend dit doen tot je vinger(s) eronder kunnen en dan met beleid lostrekken.
Zodra logo verwijderd is de lijmresten verwijderen met wasbenzine en hierna de boel verder goed ontvetten.
Hierna nieuwe logo plaatsen en eventueel de boel rond logo ( lak ) even in de wax zetten daar die is verwijderd door ontvetten....

Jo!

Lid
dank je dank je dank je !
die zoekfunctie heb ik wat onenigheid mee
ik moet er wel de tijd voor nemen denk ik, dus dat wordt weekend.
ik ga eerst de voorkant 'ns doen, daarvan is het schildje zal Vande kunststof onderkan al af. Daar kan ik vast niet veel fout nee doen.

"de haardroger van je vrouw/vriendin"
die van mijn vrouw zal wel lukken, want vriendin heeft geen droger, dat heeft geen zin

EdK

Forumguru
die van mijn vrouw zal wel lukken, want vriendin heeft geen droger, dat heeft geen zin
Wat ik ermee wil zeggen is , gebruik geen verfstripper die temperaturen zijn vaak erg hoog en kan je lak beschadigen dan...
Plus dat je kans hebt dat je je vingertoppen dan verbrand.....
Tsja en dan zit je op de blaren als je dan op je vingers gaat zitten...... :koffie:

• Leuk
Waarderingen: Tees

Zündapppie

Actief lid
Bij mijn S2 zat alleen het zwarte kunststof gedeelte nog op de achterklep en heb een fittingschroevendraaier in de zijkant van het kunststof gedrukt en voorzichtig naar me toe getrokken. Het kwam zo los en het plakgedeelte bleef aan het kunststof zitten. Even het verdiepte gedeelte in de klep schoon gemaakt en ontvet en dan het logo plaatsen. Er zitten twee paspennetjes van verschillende diktes aan zodat je het logo niet per ongeluk ondersteboven kan plakken.

Tees

Donateur
Als je origineel wilt, zou ik gewoon de lokale dealer benaderen. Grote kans dat die t zo leveren, en goedkoper dan Winparts.

Zündapppie

Actief lid
Bij de dealer (Auto Hoogenboom) moet je tegenwoordig alles online aanvragen en zelf met een onderdeelnummer komen om te kunnen bestellen.

JeSko

Forumguru
Naar de dealer voor emblemen das vragen om in de zeik genomen te worden. Gewoon zelf bestellen, Ali ( degene met goede reviews ) of Kopacek vind je er zat.

Tees

Donateur
Sorry Jefrey, maar daar ben ik t echt niet mee eens. Ik heb al een aantal keer wat besteld bij de dealer bij mij in de buurt. Ik ben dan natuurlijk wel specifiek in wat ik wil, inclusief artikelnummer, en dan wordt het keurig netjes geleverd, meestal de volgende dag, voor een prijs die dicht in de buurt is van die in ETKA.
Wel hierbij aangemerkt dat de dealer hier nog voorraadhoudend is, dat zijn er veel niet meer tegenwoordig

Tees

Donateur
Vooruit, om TS op gang te helpen: voorlogo is artikelnummer 3T0853621AMEL, €22.40 in ETKA. Achter is als ik ETKA goed begrijp hetzelfde nummer.

EdK

Forumguru
als ik ETKA goed begrijp hetzelfde nummer.
Lijkt me sterk, in algemeen is achterlogo groter dan het voorlogo en hoe vaak ik hier niet al gelezen heb dat er voor een kromming inzit ..
En ja achter is die kromming vaak vlak....
En vandaar een set bestellen bij Kopacek gaat voor 99% goed als je deze ook meteen in kleur wil hebben
En Ali blijft het in algemeen toch maar afwachten wat je krijgt, zeker in de kleuren van de wagen...... Kopacek vermeld de kleurnummers er bij, dit bij Ali nog nooit gezien.... :pieker:

Jo!

Lid
Logonummer klopt voor het originele logo.
Maar nu wil ik het nieuwe logo voor en achter op de superb 2
Ze zijn beide 90 mm, hebben geen kromming.

Bovenaan Onderaan