Schokkerige yeti 1.2 tsi motor bij het wegrijden tijdens nat en koud weer.

fabtdi

Lid
Welke motoren is nog niet helemaal duidelijk, wel is duidelijk dat er vanaf juni een modificatie set is. Wordt vast vervolgd.

Melis

Lid
Sinds gisteren is bij mij ook de distributieketting vervangen wegens het lawaai en het schokken/inhouden van de motor, zoals ze vermelde was dit preventief. Bij sommige 12 tsi motoren gingen ze dit doen. Dus hij rijdt weer hopelijk ben ik er nu vanaf maar ja na een turbo en ketting vervanging moet het toch weer goed gaan.

Ik begreep trouwens dat het enkele series betreft. Die series zijn ondertussen bekend bij de dealers. Goede dealers zullen hun klanten wel een brief sturen (die van mij en Fabtdi wel tenminste) of anderszins benaderen om een afspraak te maken.

w.dodemont

Nieuw lid
Ik kan helaas vermelden dat mijn Yeti 1.2 tsi afgelopen dinsdag werd afgesleept naar de garage. De auto startte niet meer. Geen oliedruk. De auto was twee weken geleden nog voor de 30.000 km beurt in de garage geweest. Inmiddels distributie ketting, cilinders, etc. vervangen. Maak me toch wat zorgen over de betrouwbaarheid van de motor en over de garantie die over enkele maanden voorbij is.

piair1982

Forumguru
Bij mij is de ketting vervangen en ben af van het nare geluid.

Ook loopt de motor nu beter, smeuïger.

Op eigen aandringen is dit bij de dealer na drie keer onderzoeken in orde gemaakt....

Rosinfield

† In Memoriam
de vraag is altijd of dat echt zo is wanneer je achteraf op zoiets terugziet. Anderzijds, als het echt zo is, dan roept dat de vraag op waarom er mee is doorgereden

Guest1

Ex-lid
Wat ontzettend balen is dat Dodemont om zo te moeten knoeien en je dure auto in orde te krijgen. Daar koop je geen nieuwe auto voor en al helemaal niet een auto uit de Volkswagenstal. Dan denk je toch een topproduct te hebben gekocht, maar dit valt mij erg tegen. En dan moet ik mijn Yeti nog geleverd krijgen......nou ja, wel een 1.4, maar toch.
Ik hoop voor jou dat het nu definitief in orde wordt gemaakt, succes.

Het gaat hierbij gelukkig om uitzonderingen. Dat is ook het probleem van forums, je hoort met name als er iets mis is terwijl er veeeeelll meer tevreden eigenaren zijn die niet op een forum over het onderwerp zitten. Het percentage eigenaar op een forum is maximaal 2-3% waarvan vervolgens maar een beperkt aantal problemen heeft of ze meldt.

De problemen met de 1.2 zijn al ruim een half jaar bekend en in de meeste gevallen gewoon opgelost. Het betrof ook een beperkte serie van de 1.2. Je zou je hooguit moeten afvragen waarom dit geval nog niet aangepakt was (ligt het aan de garage of ...) terwijl de symptomen op diverse plekken duidelijk omschreven zijn. Daarnaast weten we ook nog niet wat nu de echte oorzaken zijn van het liggen blijven. Hoe dan ook, het blijft natuurlijk een vervelend incident.

Het voordeel van een forum is echter wel, dat er soms handig tips zijn om het probleem op te lossen of om te duiden. Dat is ook wat waard.

Wat de nieuwe Yeti betreft die Gerardus nog moet krijgen zou ik me geen zorgen maken. Het is een topproduct! Ook topproducten vergen echter zorg en aandacht. Soms kan er ook wat mee aan de hand zijn. Vreemde geluiden of andere afwijkingen zijn signalen die de eigenaar moet gebruiken om er wat mee te doen. Dan bel je gewoon de garage en als je een goede dealer hebt doet hij wat hij graag doet, een eventueel probleem oplossen of het nog geeneens laten ontstaan.

w.dodemont

Nieuw lid
Auto lekt momenteel olie. Dus retour garage. Wat kan ik nog meer verwachten?
Mag ik van PON langer garantie verwachten?

Groet,

Wim

Bovenaan Onderaan