Het kan heel goed een brandstofprobleem of iets dergelijks zijn, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, omdat er geen foutcode is.
Voor een kapot 2-massa-vliegwiel is de kanteling van het blok veel te sterk, dus na het zien van het filmpje geloof ik daar niet zo in.
Een motorsteun die kapot is of niet goed vastzit zou kunnen, en een andere mogelijkheid waar ik aan zit te denken is een vervuilde turbo. Als de turbo flink vervuild is met roet uit de EGR, kan de schoepverstelling van de turbo vast komen te zitten met als gevolg dat de turbo eigenlijk maar bij een beperkt toerengebied goed functioneert. In dit geval zou de schoepverstelling dan vastzitten in de positie voor het midden/hoge toerengebied en daardoor slecht werken bij lage toeren.
Veel garages monteren in het geval van een vuile turbo, domweg een nieuwe turbo, gespecialiseerde garages halen de turbo uit elkaar en reinigen die ultrasoon (bijv. Vagtechniek is een bedrijf dat het reinigen van turbo's onder de knie heeft).