Seat Leon 5F ST 1.6 TDI

B.Stuurder

Forumguru
Ja @emilio3333 te klein/oud is niet goed en te groot/duur ook niet. Gek genoeg kun je met een Skoda niet missen, er zijn klanten die weten wat mijn auto kost, maar toch is het meer geaccepteerd dan bijvoorbeeld een Mercedes, die voor dat bedrag echt wel te rijden is. Juist omdat het een Skoda is, vinden ze het eigenlijk wel veel mooier en is er niemand die afkeurend heeft gereageerd. Als ik met een hele dikke Audi was komen voorrijden was de reactie van sommigen vast anders geweest, ondanks dat mijn functie zo'n auto wel rechtvaardigd.

@Corné de Kluijver ik ken dat, ook ik heb zo'n afspraak gemaakt toen ik bij mijn huidige werkgever kwam, niet het bruto, maar het netto (jaar)loon afgesproken, zelfs de auto zelf was boven het toenmalige budget, maar bij de volgende auto, zoals nu, betaal je toch nog het surplus, want een tweede afspraak maken ze niet snel. ;)

Rosinfield

† In Memoriam
Ik las net het begin van het topic over de grote dealer in het westen waarbij van alles mis ging en de verkoper er geen zin in leek te hebben. Jaren geleden, toen ik me ging orienteren op de Yeti (mijn vorige auto), overkwam mij hetzelfde, eveneens bij een grote dealer in het westen. Mijn vrouw en ik liepen al een tijdje rond in de showroom en toen er niemand op ons afstapte, spraken we zelf maar een verkoper aan. Die wekte vreemd genoeg de indruk dat een auto verkopen wel het laatste was wat hij wilde. Dus direct vertrokken en een paar dagen later in Heerenveen (we hebben een tweede woning daar in de buurt) opnieuw ons geluk beproefd. Dat keer wel met succes en daar zijn we nog steeds klant

EdK

Forumguru
Met veel km een fabia/rapid voor betere stoelen.
Totdat je rug naar de klote is en je werkgever dan pas een aangemeten stoel voor je besteld....
Dit omdat hij dan vaak ook een subsidie kan genieten voor jou handicap...

Maar ach fabia / rapid / octavia / superB als bedrijfswagen mogen kiezen is al een luxe hoor !
Bij merendeel (99%)van de installatiebedrijven gaat dit toch heel anders.

Ahhhh meneer .... u bent weer toe aan een nieuwe bedrijfswagen en hij zal er naar alle waarschijnlijkheid over 4 weken zijn.
We bellen je dan nog wel even als hij op terrein staat zodat je de boel even kunt overladen.....
Dus je hebt me een dag vrij gepland om alle spullen over te laden ??
Nouuuu, zou je dit zaterdag kunnen doen ?? mag je wel overuren schrijven hoor !! Maar het is zo druk dat we je
eigenlijk niet kunnen uitplannen voor een dag....

En ga je deze keer er wel privé mee rijden ?
Ehh heb je hem besteld met achterbank ?
Nee, beleid is een 2 zitter !
Wel dan is mijn beleid dat ik dat nieuwe hondehok gewoon weer elke dag op bedrijfsterrein hier parkeer !!
Want me schoonmoeder kan wel mee op de trekhaak of op imperial maar haar kleindochter kan ik dan nergens kwijt..

EdK

Forumguru
ondanks dat mijn functie zo'n auto wel rechtvaardigd.
Met alle respect hoor, maar dit vind ik altijd zo'n bullshit opmerking !!
Ook jij hebt in theorie genoeg aan een rapid of fabia...
En dat JIJ niet persoonlijk opvatten maar als algemene opmerking zien !!

Ik blijf het zien als het kortzichtige van de mens naar uiterlijk.
Een minder mooi meisje is bij eerste indruk ook niets terwijl ze waarschijnlijk het mooiste hartje heeft.
Als ik als directeur met een panda aankom is me product wat ik verkoop ook meteen niets terwijl het weleens het beste product kan zijn wat er gemaakt word...

Komt allemaal uit op uiterlijk vertoon waar meteen een conclusie op gemaakt word maar wat eigenlijk gewoon een geestelijke tekortkoming is van de persoon die die conclusie maakt....

B.Stuurder

Forumguru
Met alle respect hoor, maar dit vind ik altijd zo'n bullshit opmerking !!
Ook jij hebt in theorie genoeg aan een rapid of fabia...
En dat JIJ niet persoonlijk opvatten maar als algemene opmerking zien !!

Ik blijf het zien als het kortzichtige van de mens naar uiterlijk.
Een minder mooi meisje is bij eerste indruk ook niets terwijl ze waarschijnlijk het mooiste hartje heeft.
Als ik als directeur met een panda aankom is me product wat ik verkoop ook meteen niets terwijl het weleens het beste product kan zijn wat er gemaakt word...

Komt allemaal uit op uiterlijk vertoon waar meteen een conclusie op gemaakt word maar wat eigenlijk gewoon een geestelijke tekortkoming is van de persoon die die conclusie maakt....

Ik vat dit niet persoonlijk op, ook omdat ik je mening deels deel @EdK , maar zo werkt het nu eenmaal. Ik heb inmiddels afgeleerd om daar proberen tegen te vechten.

Inderdaad rechtvaardigd mijn functie een dergelijke auto, vanwege de verantwoordelijkheid die ik heb bij wat ik doe, als ik de boel verpest dan kost dat het bedrijf veel geld, als iemand in een functie met minder verantwoordelijkheid de boel verpest, zal dat minder gevolgen hebben. Dus verdien ik meer, rijd ik in een duurdere auto, etc, etc. En accepteren anderen ook, dat dat zo is.
Heb ik dat nodig, een duurdere auto en meer verdiensten? Nee, in principe kan ik ook heel goed leven met minder, dat ben ik met je eens. Alleen breng ik wel offers, en heb ik deze in het verleden gebracht, om in mijn huidige positie te zijn, ten opzichte van anderen, en daardoor vind ik dan weer wel dat ik meer mag hebben. Ondanks dat het mijn eigen keuze is om deze offers te brengen. Maar dat is een bijna politieke discussie, waar je niet uit gaat komen, hoogstens met een compromis....

Rosinfield

† In Memoriam
@EdK: Je hebt in zoverre gelijk dat uiterlijk helemaal niets zegt over iemands kwaliteiten of deugden.
Aan de andere kant is het helaas wel hoe het in de praktijk werkt. Die verkoper die in zijn Panda komt aanrijden, zal niet snel serieus worden genomen. Ook niet wanneer het een Octavia is en hij gekleed blijkt te zijn in spijkerpak en lang haar heeft met oorbellen. Het gaat om "representativiteit", wat in feite niet meer inhoudt dan een (meestal)informele afspraak over waaraan het uiterlijk moet voldoen. Meestal komt het dan grotendeels neer op een hoge mate van saaiheid

EdK

Forumguru
Alleen breng ik wel offers, en heb ik deze in het verleden gebracht, om in mijn huidige positie te zijn, ten opzichte van anderen, en daardoor vind ik dan weer wel dat ik meer mag hebben. Ondanks dat het mijn eigen keuze is om deze offers te brengen.
Hiermee verhef je jezelf ook weer boven de ander !
Weet je hoeveel offers ik dagelijks breng en in verleden heb gedaan ?
En als ik één draadje verkeerd aansluit dan kan ik hiermee een bedrijf ook financieel aan het wankelen brengen.

Noem dat verantwoordelijkheid op mijn vakgebied.

Maar zoals je al zei, hier gaan we toch nooit uitkomen !

EdK

Forumguru
@EdK: Je hebt in zoverre gelijk dat uiterlijk helemaal niets zegt over iemands kwaliteiten of deugden.
Aan de andere kant is het helaas wel hoe het in de praktijk werkt. Die verkoper die in zijn Panda komt aanrijden, zal niet snel serieus worden genomen. Ook niet wanneer het een Octavia is en hij gekleed blijkt te zijn in spijkerpak en lang haar heeft met oorbellen. Het gaat om "representativiteit", wat in feite niet meer inhoudt dan een (meestal)informele afspraak over waaraan het uiterlijk moet voldoen. Meestal komt het dan grotendeels neer op een hoge mate van saaiheid

Ik weet wel waar het aan ligt Menno maar het is kort door de bocht gezegd van de zotte dat onze hele economie draait op uiterlijk vertoon en niet op de kwaliteiten van een bedrijf / persoon ongeacht hoe men zich kleed of waar men mee komt voorrijden....

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, het feit dat de mens verre van een rationeel denkend wezen is, zoals soms ten onrechte wordt gedacht, helpt ook niet echt ;)

Niels83

Forumguru
Mijn ditecteur rijdt een oude Peugeot (dat is al zielig) van denk 15 jaar oud. De manager daar onder komt met de bus. Ik vond het idd opmerkelijk. Maar vind hem niet een debiel vanwege zijn auto, dat bazeer ik op zijn inhoud.

Persoonlijk vind ik het pure onzin. Maar goed als je baas zegt lease een ferarri want dat staat beter. Vooral doen natuurlijk!!!

B.Stuurder

Forumguru

Misschien wel ja, verhef ik mijzelf, dat geeft een interessant inzicht aan mijzelf. Aangezien ik toch vooral mensen op de werkvloer, die het "simpele" werk doen, graag in ere houd, waardeer en respecteer.

Misschien ben ik een mens met een (te) positief zelfbeeld, met een zeker narcisme. Ik zie het toch ook in alle mensen om mij heen.
Ben jij hiervan gevrijwaard, @EdK ?

• Leuk
Waarderingen: EdK

MarcoO2

Forumguru
Weet je hoeveel offers ik dagelijks breng en in verleden heb gedaan ?
En als ik één draadje verkeerd aansluit dan kan ik hiermee een bedrijf ook financieel aan het wankelen brengen.

Volgens mij kijkt B.stuurder vooral naar zichzelf, en niet naar anderen. Als hij zichzelf zou verheffen, zou hij zich moet afzetten tegen "de rest". En dat lees ik niet. Je maakt de fout om de opmerking die over hemzelf gaat, direct naar jou eigen situatie te vertalen. Terwijl die daar niets over zegt.

Het feit de ene baan andere privileges (want dat zijn het inderdaad wel) met zich meebrengt dan een andere baan, hoort er gewoon bij - en is ook helemaal niet erg.

Bovenaan Onderaan