En waar zit de winst? Je moet nog steeds op resume drukken. Resume gebruiken voordat je in de juiste versnelling zit biedt geen winst en is ook niet logisch.
Volgas rijden is natuurlijk niet te vergelijken met op de CC rijden.
Het mooie van de “oude”” CC was nu juist dat acties als remmen, schakelen enz. voor automatisch uitschakelen van de CC zorgden. Oftewel: de techniek ontzorgde ne, in plaats van me een extra handeling te laten verrichten, zoals nu.
Zo zie je maar dat een fabrikant iets bedenkt (of overneemt) terwijl het helemaal niet duidelijk is hoe iedereen het gaat gebruiken of het ervaart.
Ik heb echt nog nooit gehad dat ik terugschakel zonder eerst de CC uit te zetten. Als ik de CC niet gebruik schakel ik toch ook niet bij volgas ineens terug.......dan gaat ook eerst de voet van het gas. Nu gaat dus eerst de CC uit alvorens ik terugschakel of af rem.
Ja, bij een dsg is het juist wel logischO nee, dat gebruik ik ook vaak. Bv na rotonde op resume en hij gaat keurig door de versnellingen heen naar 85. Ik vind dat erg prettig.
Klinkt als: ik moet wel zo hard mogelijk rijden, anders ben ik niet op tijd bij de pomp voordat m'n tank leeg is...Maar aangezien je dan eerder op je gewenste snelheid zit, bespaar je daar weer brandstof.
Die schakelt inderdaad voor je en bij een handbak moet je dat nog even zelf doen, maar je hoeft niet meer op de snelheidsmeter te letten omdat de auto zelf in de gaten houdt dat hij gas mindert tegen het bereiken van de ingestelde snelheid.Ja, bij een dsg is het juist wel logisch
Moet zeggen dat ik dat juist andersom ervaar. Ik accelereer misschien zelf niet snel, maar ik vind hem op de resumestand behoorlijk stevig optrekken..Met de voet gasgevend hebben veel mensen (ik ook) toch onbewust de neiging om iets meer gas te geven dan nodig is, het pedaal alvast naar ongeveer de verwachte "eindstand" te trappen, hetgeen gewoon extra brandstof vraagt (zichtbaar als je het actueel verbruik hebt voorstaan in de maxidot).
Dat is niet zo moeilijk bij normale automaat vs DSGDie schakelt eerlijk gezegd nog een haartje beter dan de DSG...
Toen je vroeger 'n octi zag in "Race Blue", wist je, dat is iets "speciaals". Nu kan je die kleur krijgen op iedere versie, en dat neemt inderdaad het " exclusieve" wat weg.Hahaha mooie analyse. Vanwege je moeite zal ik 'm ook zo beantwoorden, want je zit er soms naast
1) --> ja, ik vind Race Blue een mooie kleur - op de RS, of beter, op een auto met een sportieve look. Juist die combinatie van aparte kleur en uitvoering maakt het voor mij een mooie auto. Hetzelfde zie je met die matgrijze lichte kleur van een Audi TS: op een RS vind ik dat mooi, op een basic uitvoering totaal niet.
2) --> hier misinterpreteer je: het ging mij niet om de exclusiviteit, maar om de onder 1. omschreven combinatie. Een Greenline in Race Blue klopt voor mij niet.
3) --> ik schreef niet dat dit dé (enige juiste) kleur voor een RS was, maar juist precies andersom: dat deze kleur altijd betekende dat het een TS was. Zag je een Octavia in Race Blue, zag je (dus) een RS. Sinds iedere Octavia in Race Blue besteld kon worden, was die combinatie niet meer automatisch zo.
Ik heb zeker geen voorkeur voor exclusiviteit, getuige mijn wagenpark van tot nu toe een PEugeot 106, Peugeot 206, Octavia 2 pre FL, Octavia 2 FL, Seat Leon en nu een Golf. Mijn enige unieke auto is de Alfa Romeo Spider ('93) in British Racing Green
Door deze opmerking heb ik nu erg sterk het vermoeden dat je probleem niet bij de CC zit , maar dat je met het handje weer moet leren schakelen..Ja, bij een dsg is het juist wel logisch