Second thoughts over de bestelde kleur

Canon-Eye

Forumguru
@2015ABL ik zou lekker bij de gekozen kleur blijven.

Raceblue en zwart zijn inmiddels zóóó algemeen - de halve leasewereld rijdt er al in.
Op zichzelf al een reden om voor iets anders te kiezen, zou ik zeggen... ;)

• Leuk
Waarderingen: 030

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Buiten mooi, vind ik dat Brilliant Silver twee extra voordelen heeft:
  1. de auto lijkt groter.
  2. vuil valt minder op, dan op zwart of wit.

guitar_billy

Senior Member
Kleur is erg persoonlijk. Ik vindt het Brilliant Silver wel mooi.
Volgens mij ook veel minder goed te zien dat de auto vuil is.

Je kunt altijd nog denken aan wat spannende kleur accenten... :D
bv de remklauwen of spiegel kappen.

micky

Forumguru
Kleur is idd persoonlijk, maar die eeuwige opmerkingen over dat je het minder ziet bij een bepaalde kleur dat een auto vuil is, is wel zo'n enorme dooddoener voor mij, als je dat belangrijk vind dan was je je auto vaker, elke auto ziet er niet uit als hij vuil is, tenzij je een dikke Land Rover of zo rijdt en dan nog, daar kies je toch geen kleur voor:banghead:

hier even lekker de mijne na een week of 1,5-2 inmiddels is ze weer lekker gewassen met de hand:tongue: ImageUploadedByTapatalk1425584680.639733.jpg

2015ABL

Forumguru
Ja, een blauwe. Ik vond 'm supermooi toen ik 'm in het echt bij een dealer zag staan. Hoorde toen echter van 2 dealers dat die kleur "later" een probleem wordt bij inruilen. En hier las ik dat dit zoveel wordt gekozen, en idd ik zie ze zo veel. Maar het is eigenlijk een hele mooi kleur. Zeker met het chroom en deze velgen, wow!

Canon-Eye

Forumguru
als je dat belangrijk vind dan was je je auto vaker
Nee, da's nou net het punt:
als je je auto om welke reden dan ook niet te vaak wilt wassen en óók niet na het eerste het beste buitje voor schandaal wilt rijden, dán kies je bij voorkeur een minder besmettelijke kleur. Cappuccino beide is wat dat betreft een héél goeie!
Maar als je een was- en poetsfreak bent, neem dan rustig wit of zwart - dan kom je volledig aan je trekken... :jaja:

Ik heb ooit door een noodlottig toeval in totaal 5 witte auto's gehad en daarna gezworen dat ik dat nóóit meer doe.
En na één zwarte geldt daarvoor hetzelfde.

micky

Forumguru
Toch zie ik meer zwarte en grijze hoor en ik let er al een jaar op ;) overigens werd dat in 2009 ook over wit gezegd, die heb ik toen toch genomen (A4 avant) en na lease gekocht van de maatschappij voor de "handel" verkocht binnen 2 dagen ;)

micky

Forumguru
Nee, da's nou net het punt:
als je je auto om welke reden dan ook niet te vaak wilt wassen en óók niet na het eerste het beste buitje voor schandaal wilt rijden, dán kies je bij voorkeur een minder besmettelijke kleur. Cappuccino beide is wat dat betreft een héél goeie!
Maar als je een was- en poetsfreak bent, neem dan rustig wit of zwart - dan kom je volledig aan je trekken... :jaja:

Ik heb ooit door een noodlottig toeval in totaal 5 witte auto's gehad en daarna gezworen dat ik dat nóóit meer doe.
En na één zwarte geldt daarvoor hetzelfde.

Dan hou je je zelf dus voor de gek, je auto is vuil, je wilt wellicht alleen niet dat een ander dat ziet/ dat idee ook heeft, dus precies wat ik bedoel ;) de mensen die er ooit op zouden letten dat jij met een vuile auto rijdt, die zien dat sowieso ongeacht de kleur, doe je het voor je zelf..tja dan nogmaals, dan hou je jezelf voor de gek:jaja:

Canon-Eye

Forumguru
Onzin natuurlijk - ik weet best dat-ie niet meer brandschoon is, dus 'mezelf voor de gek houden' is daarmee per definitie onmogelijk geworden. Maar het duurt gewoon veel langer voordat ik me er zodanig aan ga storen dat ik er iets aan ga doen, simpelweg omdat het veel minder opvalt.

Dit in tegenstelling tot een witte of zwarte - daarop valt elke zandkorrel onmiddellijk zodanig op dat het mij veel sneller ergerde, dus stond ik veel te vaak naar mijn smaak met emmer en spons voor de deur. Ik maak nu eenmaal liever een iets andere keuze v.w.b. de zaken waar ik tijd en moeite aan wil besteden.

micky

Forumguru
Onzin? :deuk: leuk geprobeerd...

Om daar de kleur van je auto van af te laten hangen, dan moet je wel heel erg geen auto fanaat zijn.....

Canon-Eye

Forumguru
't Is gewoon een factor die meeweegt. Wat is daar nou mis mee?
Los daarvan: waarom zou je autofanaat-neigingen moeten hebben? :nono: Het ding is er voor mij, niet andersom...

(en je praat mij toch echt geen schuldgevoel aan, hoor... :D )

Altos

Banned
Ja, een blauwe. Ik vond 'm supermooi toen ik 'm in het echt bij een dealer zag staan. Hoorde toen echter van 2 dealers dat die kleur "later" een probleem wordt bij inruilen. En hier las ik dat dit zoveel wordt gekozen, en idd ik zie ze zo veel. Maar het is eigenlijk een hele mooi kleur. Zeker met het chroom en deze velgen, wow!
Hmmm, vreemd, onze dealer vroeg ons vorige week of we hem niet kwijt wilde, race blue was niet aan te slepen! Ach, kies iets wat je zelf mooi vind, een ander heeft toch altijd wat te zeuren...ik vind je openings foto's zeer goed staan...als dat je eerste keus was zou ik hem zo laten. Succes ermee

johant

Senior Member
Moon white vind ik zelf niks (maar ik hou niet van witte auto's). Ik vind zowel brilliant silver als metal grey mooie kleuren voor de combi.

Zelf wil ik iets meer "kleur", dus de mijne wordt rio red (met chromen raamomlijsting en zilverkleurige dakrails).

Maar een buurman heeft een O3 in zilvergrijs, en daar is niets mis mee. Ziet er strak en zakelijk uit, naar mijn mening.

030

Forumguru
Zilver is een erg dikke kleur imho, maar wel met 1 catch; i.c.m. zwarte accenten. Ik vind het zilver met chromen accenten echt geen gezicht. Zelfde geldt voor wit en rood.

Zie ook het verschil qua kleurstelling tussen eerder geposte Elegance en RS. Dit zou voor mij al reden zijn om niet voor een Elegance te kiezen.

Carnivor

Nieuw lid
Zelf ben ik nu berijder van een Octavia III Greenline in Brilliant Silver.

Ik heb er bewust voor gekozen om geen aluminium dakrails en chromen raamlijsten te kiezen. Dit omdat ik de chromen en zilveren onderdelen er minder uit vind springen dan bij de donkere kleuren.

Bijlagen

• IMG-20141114-WA0004.jpeg
    IMG-20141114-WA0004.jpeg
    598,7 KB · Weergaven: 52
Bovenaan Onderaan