Onderstaande ter info nav een contact met Skoda Tjechie, die iemand in nederland inseinde, die mij emails dat er een storing is.
Beste naamweggehaald
Dank je wel voor jouw antwoord.
Ik begrijp dat er een storing is en dat er hard aan gewerkt wordt.
Wat echter het meest vervelende is, is het gebrek aan communicatie door Skoda.
Skoda connect is een betaalde dienst, waar eigenaren die een oudere auto bezitten toch bijna 80€ per jaar voor betalen, en die dienst is (al wel wat langer dan de afgelopen dagen) niet beschikbaar. Vanuit skoda is het stil over de storing an sich, de oplossingrichting en -termijn en moet de gebruiker het melden om iets te horen. Dat is niet zoals het hoort.
Kunt u ervoor zorgen dat gebruikers (minimaal ik) wekelijks op de hoogte gehouden worden over de oplossing, en dat er gecommuniceerd wordt over een compensatieregeling?
Ik weet ondertussen ook dat de auto en communicatie an sich niet het probleem zijn, want toen mijn waarschuwingslampje in de auto gisteren ging branden, werd er contact met me opgenomen door de dealer. Die had dus wel een signaal ontvangen.
Die signalen wil ik ook weer ontvangen, alsjeblieft.
groet,
ikke
Reactie op mijn schrijven:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Onderstaand stuur ik u een reactie met toelichting.
Na de gratis periode die klanten bij aflevering van een nieuwe auto krijgen, kunnen diensten naar wens tegen betaling worden verlengd
Het beheer van Škoda Connect geschiedt in het buitenland.
Wij krijgen alleen een melding dat er een storing is, wanneer deze is begonnen, voor welke generatie infotainmentsystemen dit geldt en welk onderdeel van Škoda Connect dit betreft.
Het kan soms gebeuren dat de beheerder pas later de storing opmerkt en doorgeeft, waardoor onze frontoffice nog niet op de hoogte is. Wij zijn afhankelijk van de aanlevering van gegevens door de beheerder.
Het is van tevoren niet duidelijk hoe lang een storing gaat duren.
Een uitzondering is onderhoud. Hier wordt aangegeven van wanneer tot wanneer het onderhoud plaatsvindt en welke Škoda Connect diensten er dan niet beschikbaar zijn.
Het is ons niet bekend hoe lang een storing zal duren en wat de overwegingen en/of technische beperkingen van de beheerder zijn om storingen niet in de app te melden.
Wanneer een storing is verholpen en de klant heeft nog problemen met de app., dan is de standaard procedure de app. van de telefoon te verwijderen en opnieuw te downloaden. Hierdoor wordt een mini reset uitgevoerd en de communicatie weer hersteld. Daar men hiermee geen gegevens uit het klantaccount verwijdert, hoeft de klant alleen maar opnieuw in te loggen met het mailadres en wachtwoord.
Biedt dit ook geen oplossing, vragen wij om screenshots (niet ouder dan 7 dagen en gemaakt) van de (fout)melding en uw telefoongegevens.
Aan de hand van het mailadres, VIN nummer en de overige gevraagde informatie, kan de beheerder op individueel niveau in het account van de klant kijken wat de foutmelding veroorzaakt.
Een storing in de connect diensten is vervelend, gelukkig is een storing altijd van korte duur. Het is niet mogelijk om u een compensatie voor een connect storing te bieden.
Als een connect dienst niet werkt, probeer het dan later nogmaals. Ik adviseer u om de app niet telkens te verversen tijdens een korte storing, hiermee zou de verbinding met de auto ontregeld kunnen raken.
*****
that’s all folks…