Skoda connect services

EpicCobra

Actief lid
Zijn er meer eigenaars die mail krijgen over het stoppen van de skoda connect services na een jaar?

Ik rijd een octavia rs iv die gewoon een privé auto is dus gewoon zelf aangeschaft….

En ik vind het werkelijk belachelijk dat je bijna 50.000 euro uitgeeft aan een auto en dat je dan na een jaar moet gaan betalen voor de services?

Zoals ik lees op de site kan ik dus niet meer de gegevens zien op de app of de accu al vol is ja of nee?
 

hemi24

Forumguru
Tja, dat is het verdienmodel…

Koop je een auto met een ster op de neus, betaal je ook gewoon na een periode voor de Connect diensten, en daar zijn de prijzen echt nog een stukje hoger, ook voor de navigatie-updates, e.d.
 

EpicCobra

Actief lid
tsja,

bij de vorige 2 autos (seat leon en ateca) had ik het levenslang
en het is me ook nooit gemeld dat het na 1 jaar al zou stoppen,

en verdien model snap ik?
en dat sommige services stoppen snap ik ook
maar alles omtrent het opladen enz vind ik belachelijk.

volledig elektriche autos hebben het ook onbepekt naar mijn weten want je moet toch alle info weten omtrent het laden met een app?
en er wordt geadverteerd wat je allemaal kan bedienen met de app bij die auto, maar niet dat het na een jaar niet meer kan???

dat ik sommige dingen niet meer kan vind ik wel ok, maar ik ging er toch van uit dat alles over het laden enz wel beschikbaar bleef
 

HarrieSkoda

Forumguru
Één jaar is wel heel erg kort. Op die van mij zit/zat het 3 jaar.
Ik begin ook gebombardeerd te worden met de mails dat het is/gaat verlopen, en dat terwijl ik netjes (met korting) heb verlengd.

Het is niet zo dat het een rib uit je lijf is, maar het is wel een volle tank brandstof.
 

EpicCobra

Actief lid
Ja ik vind 1 jaar dus ook echt kort.
En ten 2e is het nooit gecommuniceerd bij aankoop.
En ten 3e hebben we ook nog een citigo iv en daarbij is het levenslang omdat het gewoon bij een elektrische auto hoort. Dus had ik het bij een phev ook verwacht!
 

jurjen

Lid
Ik kreeg de mail binnen over mijn geleasde benzine-Scala. Alphabet vindt dat het niet bij de lease hoort dus ik ga ze laten verlopen, ik gebruik de auto toch niet privé en heb er daarom zelf geen geld voor over, maar ik ben het met je eens dat één jaar wel erg kort is.
 

hemi24

Forumguru
Het mooie is dat iedereen het lekker voor zichzelf kan beslissen of iets het waard is of niet, maar ookal is het (in mijn geval) een lease-auto : wat is nu eigenlijk 80 euro op 40k km per jaar (of meer...)?
 

Japanese Power

Donateur
En ten 2e is het nooit gecommuniceerd bij aankoop.
Dat is niet helemaal waar want het staat keurig in de kleine lettertjes.
Maar ik begrijp dat niet iedereen (lees vrijwel niemand ) die allemaal gaat lezen.
Ze dekken zich heus wel in, maak je daar maar geen zorgen over...

B.t.w. Ik heb de Connect Services destijds op mijn Kodiaq na 1 jaar lekker laten verlopen want ik zag er weinig tot geen toegevoegde waarde in.

Dit staat bv. gewoon op de site van Skoda NL.

SKO1810-09 SKODA Connect overzicht.png
 

EpicCobra

Actief lid
mij is vertelt bij de aankoop dat je allerlei functionaliteiten hebt bij de auto...
mijn vraag was kan ik die blijven gebruiken net als bij de citigo IV en daarop was het antwoord JA! want deze functionaliteiten horen bij de auto....

geen idee of dit pamfletje er toen was?
ik kocht de auto toen hij helemaal nieuw was de iv dus

ik vind gewoon als je met een auto komt en dan heel blij loopt te adverteren met wat je allemaal wel niet kan op afstand dat dan niet zomaar na een jaar betaald hoort te worden. en als ik een andere elektrische skoda heb en mij vertelt wordt dat de app net zo blijft werken als bij die andere ga ik daar van uit
 

EpicCobra

Actief lid
en de toegevoegde waarde zie ik op een ev of phev wel....
want er wordt geadverteerd dat je van alles op afstand aan en uit kan zetten en dan kan dus na een jaar niet meer.
met mijn vorige autos vond ik het ook niet belangrijk maar nu wel omdat ik het laden en de climate control kan bedienen en gewoon bij de auto hoort!
op een gewone kodiaq of octavia zou het mij ook niet boeien....

en of iemand het waard vind of niet vind ik niet relevant....
een ev een phev komen gewoon met functionaliteiten die je in mijn ogen niet na een jaar kan beëindigen.....
sterker nog met het huidige beleid met laden dat je als een auto vol is je auto weg moet halen is het toch verdomde handig om te weten hoe vol je auto is of dat hij überhaupt nog aan hert laden is.

je kan als die app niet meer werkt niet eens zien of je accu wel laad of vol is?
 

Japanese Power

Donateur
je kan als die app niet meer werkt niet eens zien of je accu wel laad of vol is?
Ze maken een duidelijk verschil met een EV t.o.v. een hybrid, plug-in of ICE qua looptijd voor connected services.
Maar troost je, de stabiliteit van de app is na 5 jaar nog steeds niet wat het moet zijn...
 

EpicCobra

Actief lid
ik moet eerlijk bekennen...

zowel de app als de auto heb ik totaal geen problemen mee,
je ziet hier heel veel struggles met de octavia maar ik heb 1 keer een melding gehad over het 12 volt systeem en verder heb ik nooit problemen met de auto of de app
 

Japanese Power

Donateur
Wees maar blij. De stabiliteit vanuit de Enyaq is niet altijd optimaal maar daarentegen gaat het met de CitiGo E iV van vrouwlief vrijwel altijd goed... But why...
 

Arie66

Lid
Als je op een leeftijd komt dat je wel eens vergeet of de auto nou wel of niet op slot staat of waar hij in de stad ook al weer geparkeerd stond is het mij die €39,- wel waard. Maar toch blijft het rotgeld.
 

EpicCobra

Actief lid
ik heb het ook gewoon gedaan want ik gebruik het ook veel
parkeren
laden
klimatiseren...
maar ik vind het echt scnadalig en ik weet zeker dat mij verteld is dat het niet betaald werd omdat dat bij mijn seat leon wel op de duur was heb ik er nog specifiek naar gevraagd en op iv en phev was het niet het geval zeiden ze
en 39 euro valt inderdaad mee...
maar het gaat me gewoon om het idee en dat je sommige functies in mijn ogen echt nodig hebt....dus zo gedwongen wordt het te doen
 

Tees

Donateur
Zie het zo: als ze het standaard erbij hadden gestopt was de prijs €500 hoger geweest. Het is een illusie te denken dat je hier niet linksom of rechtsom zelf voor betaalt.
 

EdK

Forumguru
het gaat me gewoon om het idee en dat je sommige functies in mijn ogen echt nodig hebt....dus zo gedwongen wordt het te doen
Welke functies heb je echt nodig ?
In mijn ogen heb je bij een auto alleen nodig de 4 wielen een stuur, een motor en is wel fijn als je droog er in zit.
Dus kort samengevat een basic wagen is voor een ieder genoeg.
En al die aangeprate extra's als connect service zijn misschien makkelijk , maar echt nodig ????
 

EpicCobra

Actief lid
Ik wil graag het laden kunnen zien
Ik moet mijn auto als die vol is ook weg halen

Heb ook een keer gehad dat hij niet opgeladen heeft omdat een oaal niet werkte
Dus ja ik wil graag kunnen zien of dat werkt

Dus ja ik vind het nodig
En als ik een basic auto wilde had ik wel een andere auto gekocht.
ieder ze eigen keus of die een basic auto wil of niet?

En het is niet aangepraat
Het zat bij de auto is mij vertelt en zou blijven werken
PUNT
 

EpicCobra

Actief lid
Het zijn gewoon openbare palen op werk
En andere openbare palen
Daar heb je geen app voor he
En die geeft idd niet aan of mijn auto laad of niet. Of vol is of niet
Dus daar gebruik ik de connect app voor
Want dwt goorde er bij
En bleef werken omdat je dat nodig had voor de auto werd mij verteld.
In tegenstelling tot de andere autos waarbij het idd een beetje overbodig is.

Wat een gezeik zeg allemaal
Ik vind het gewoon bij de auto horen en is mij ook verteld.

En als jij dan van basic houd ga je lekker in een kadet van 40 jaar oud rijden
 
  • Wow
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan